شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : خلاصه مقاله/ تاثير هوش هيجاني بر انگيزه شغلي در روابط عمومي يكپارچه
یکشنبه، 1 دی 1392 - 11:56 کد خبر:8076
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در سال هاي اخير هوش هيجاني توجه بسياري از پژوهشگران را به خود جلب كرده است و تحقيقات بسياري در اين زمينه صورت گرفته است.

خلاصه مقاله/ تاثير هوش هيجاني بر انگيزه شغلي در روابط عمومي يكپارچه
دكترشهاب اكبريان

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در سال هاي اخير هوش هيجاني توجه بسياري از پژوهشگران را به خود جلب كرده است و تحقيقات بسياري در اين زمينه صورت گرفته است. از آنجايي كه هوش هيجاني اكتساب مهارت هاي احساسي خاصي را جستجو مي كند، اهداف اصلي اين مطالعه مشخص كردن تاثير هوش هيجاني بر روي انگيزه ي شغلي سرپرستان و وضعيت هوش هيجاني آنان در ارتباط عمومي يكپارچه مي باشد.


جمعيت آماري اين تحقيق را تعدادي از مديران يك شركت صنعتي بزرگ در كشور تشكيل مي دهد. براي شركت دادن مديران تمامي قسمت ها از روش انتخاب تصادفي استفاده شد و سرانجام با در نظر گرفتن ظريب اطمينان اين تست 111پرسشنامه مورد بررسي قرار گرفت.


نتايج بدست آمده در اين تحقيق با استفاده از آمار توصيفي و استنتاجي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج حاكي از آن بودند كه تفاوت معني داري بين انگيزه شغلي سرپرستان با هوش هيجاني بالا و پايين در روابط عمومي يكپارچه وجود دارد. نتايج همچنين نشان دادند كه هوش هيجاني در ارتباط با روابط عمومي يكپارچه تحت تاثير متغيرهاي جمعيت شناختي نمي باشد.


نتايج اين تحقيق اهميت توجه به هوش هيجاني سرپرستان و رابطه آن با انگيزه شغلي آنان را در روابط عمومي يكپارچه را نشان مي دهد. بنابراين، نتايج اين مطالعه مديران را از نقش مهم هوش هيجاني در بهره وري سازماني آگاه مي كند و به آنها نشان مي دهد كه با تقويت هوش هيجاني ما مي توانيم روابط بين مديران و سرپرستان را در روابط عمومي يكپارچه بهبود ببخشيم.