شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : توجه به شكايت كارمندان و مشتري مداري رمز موفقيت در مديريت است
شنبه، 23 آذر 1392 - 07:24 کد خبر:7882
عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: مديراني در ادارات و شركت هاي توليدي موفق هستند كه ضمن توجه به شكايت، انتقاد و اعتراض كارمندان و مشتريان خود براي رفع آن برنامه ريزي و همت كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نخستين سمينار تخصصي روابط عمومي، تبليغات، بازاريابي با رويكرد مشتري مداري عصر جمعه با حضور مديران روابط عمومي و بازاريابي دستگاههاي اجرايي، شركتها، بانكها، واحدهاي توليدي و صنعتي در سالن شهيد بابايي دانشگاه علوم پزشكي قزوين برگزار شد.

محمود محمديان عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در اين همايش گفت: سه دهه است كه" انقلاب راحتي" در اروپا اتفاق افتاده و مردم بدنبال آسايش و رفاه هستند و مديران با  حركت در اين مسير با تامين سود بيشتر اين نياز را برآورده مي كنند.

وي افزود: با تغيير در مدل هاي ذهني كه هر يك از ما را به جايگاه فعلي رسانده بايد در روش هاي خود تحول ايجاد كنيم و مسير حرفه اي گري را بياموزيم و اجرا كنيم.

عضو هيئت مديره انجمن علمي بازاريابي ايران تصريح كرد: ديگر با روش هاي سنتي نمي توان در كسب و كار، ايجاد ارتباط با مردم و مشتري مداري موفق شد لذا نيازمنديم با اتكاء به دانش و علم نوين رمز و راز موفقيت را آموخت و بكار بست.

محصولات برند به جزئيات توجه كرده اند

محمديان بيان كرد: شركتي در توليد موفق است كه به جزئيات توجه جدي كند و بسياري از محصولات "برند" همه جزئيات و مشتري مداري و سليقه آنها را جدي گرفته اند زيرا گاهي اوقات مسائل جزئي براي مصرف كننده و مشتري بيشتر اهميت دارد و كليات را زير سوال مي برد.

وي افزود: اگر بتوانيم گفتگوهاي مردم در پشت سر خود را مثبت كرده و از تاثير تبليغات آنها بخوبي استفاده و آن را مديريت كنيم در عرضه محصول خود موفق خواهيم شد.

اين استاد بازاريابي و تبليغات يادآورشد: اگر مردم دوباره از يك كالا خريد كنند مي توانند مدافع تبليغات ما هم باشند و توليدكنندگان هم بايد با كنترل كيفيت و دوري از روشهاي سنتي و توجه به جزئيات به بازاريابي محصول كمك بيشتري كنند.

شكايت مشتري جدي گرفته شود

عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: شكايت مشتري يك عامل جزئي اما مهم است و نوع برخورد با شكايتها در تحكيم روابط و اصلاح فرآيندها و توليد و فروش كالاي جديد بسيار تاثيرگذار است.

محمديان اظهارداشت: بسياري از شركتهاي غربي جسورانه شكايتهاي مشتري را بر روي سايت خود قرار مي دهند و از آن براي رفع نواقص كالا استفاده مي كنند.

به انتقاد كاركنان و مردم توجه شود

مدرس سايت كافه ماركينگ گفت: مديران دستگاههاي اجرايي نبايد به انتقاد كاركنان خود بي تفاوت باشند و آن را سركوب كنند بلكه بايد با شنيدن صداي اعتراض براي رفع آن اقدام كنند و بدانند انتقاد ارباب رجوع و كارمندان بيانگر ضعف دستگاه است كه اگر اهميت داده نشود فرياد مي شود و كنترل آن سخت خواهد شد.

وي افزود: برخي از اعتراض ها پنهان است و به زبان نمي آيدكه بايد آنها را نيز در نظر گرفت و بازخورد ارباب رجوع، كاركنان و مخاطبان بيانگر موفقيت يا عدم موقيت مديريتها محسوب مي شود.

محمديان اظهارداشت: مجموعه اي كه زيردست مديران كار مي كنند به اندازه فكر مديران رشد مي كنند و هر دستگاهي را از نظر رشد و پيشرفت مي توان با ذهن و فكر مدير مقايسه كرد.

وي گفت: بايد گذشته شركتها، ادارات، نهادها را بررسي كنيم تا دوباره اشتباهات آنها را تكرار نكنيم و اگر اشتباهي صورت مي گيرد جديد باشد تا هزينه اضافي متحمل نشويم.

محمديان آشنايي مديران دستگاههاي اجرايي و روابط عمومي ها با علم جديد را در پيشبرد امور موثر دانست.

 

منبع: مهر