شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ارتباط با رسانه ها در حوزه وقف بايد مستمر باشد
چهارشنبه، 13 آذر 1392 - 19:14 کد خبر:7635



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- سخنگوي سازمان اوقاف و امور خيريه بر ارتباط مستمر و هدفمند با رسانه هاي گروهي براي تبين جايگاه وقف در كشور تاكيد كرد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه،در آستانه بزرگداشت هفته وقف، حسن ربيعي ، مدير كل حوزه رياست، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان در جلسه دبيرخانه دايمي همايش وقف و رسانه، با اشاره به لزوم تعامل تنگاتنگ و مستمر با رسانه هاي جمعي براي تبيين جايگاه وقف و بيان كاركرد وجودي اين سنت حسنه در سطح ملي اظهارداشت: پنچمين همايش وقف و رسانه با رويكرد حماسه اقتصادي و با شعار وقف رسانه و حماسه اقتصادي هشتم دي ماه برگزار خواهدشد.


وي گفت: موقوفات در اقتصاد كشور و در جهت پيشبرد اهداف متعالي نظام جمهوري اسلامي و ايجاد ظرفيت و امكانات مختلف در زمينه هاي آموزشي ، بهداشت و درمان ، فرهنگي و... در مسير شكوفايي اقتصادي و تعديل مشكلات اقتصادي دولت مي تواند نقش مهم و تاثير گذاري داشته باشد.


ربيعي اضافه كرد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامي سال جاري را، سال حماسه اقتصادي در كشور عنوان كردند بايد با بيان تاثير نقش وقف در توسعه و پيشرفت اقتصادي كشور در اين راه، همراه و همگام شويم.


به گفته سخنگوي سازمان اوقاف ، ايجاد دغدغه و انگيزه نسبت به ارتقاء آگاهي مردم به آثار و بركات وقف درميان اصحاب رسانه از اهداف سازمان در پنجمين همايش سالانه وقف و رسانه سال جاري است.


ربيعي متذكر شد: در سازمان اوقاف همصدايي رسانه اي را دنبال مي كنيم تا بتوان در اين ارتباط دو سويه خدمات و آثار و بركات وقف به يك جريان مستمر تبديل كنيم.


وي با تقدير و تشكر از همكاري رسانه هاي جمعي و خبرنگاران براي انعكاس فعاليت هاي مرتبط با وقف در سراسر كشور يادآور شد: اميدواريم شناساندن ظرفيت ها ،توانايي ها و كاركردهاي موقوفات و امامزادگان شاخص در كشور در سرلوحه كار رسانه هاي خبري در هفته وقف قرار گيرد.


مدير كل حوزه رياست ، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه ، شناساندن ظرفيت ها، و ارايه تحليل از حوزه فعاليت سازمان را از جمله كاركردها و تعامل با رسانه هاي گروهي كشور در هفته وقف عنوان كرد و افزود: سازمان اوقاف و امور خيريه در سال جاري توانسته است با ارتقاي تعامل خود با رسانه ها ، به عنوان يكي از سازمان هاي موفق دولتي در كشور عمل كند.


ربيعي افزايش سطح توليدات رسانه اي مانند تهيه فيلم ، سريال و گزارش هاي خبري را از جمله اقدامات سازمان اوقاف در سال جاري براي كاهش انعكاس اخبار منفي در رسانه ها دانست و اظهار داشت: سازمان اوقاف در مقايسه با سازمان هاي مشابه دولتي ،توانسته است با اطلاع رساني مناسب و توجيه مسئولان رسانه هاي جمعي و خبرنگاران در اين خصوص موفق عمل كند.