شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كارت‌ سينماي مطبوعات چگونه صادر مي‌شود
شنبه، 2 آذر 1392 - 09:02 کد خبر:7307
به گفته مدير روابط عمومي سي و دومين جشنواره فيلم فجر، امسال تخصيص سهميه به رسانه‌ها براي حضور در كاخ جشنواره به گونه‌اي خواهد بود كه بيشتر از ظرفيت نباشد و اهالي رسانه آرامش داشته باشند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- جليل اكبري صحت مدير روابط عمومي سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر با تاكيد بر اينكه اهالي رسانه، منتقدان و نويسندگان انتظار سينماي رسانه‌اي آرام را از جشنواره فيلم فجر دارند به خبرنگار مهر گفت: دست اندركاران رسانه، منتقدان و نويسندگان همواره به دنبال سينماي رسانه آرام بوده‌اند و طبيعتا اين انتظار را از سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر هم دارند.

وي در پاسخ به اين كه در جشنواره سي و يكم تعداد افرادي كه براي حضور در كاخ جشنواره (برج ميلاد) كارت دريافت كرده بودند بيشتر از ظرفيت بود و مشكلاتي را براي اهالي رسانه ايجاد كرد، شما امسال چگونه با اين مساله برخورد مي‌كنيد؟ بيان كرد: هر دوره از جشنواره اقتضائات خاص خود را دارد. بي‌شك دوستاني هم كه سال گذشته جشنواره را برگزار كردند با مشكلات بسياري مواجه بودند و اگر كارت به تعداد زياد صادر كردند، بيشتر به اين دليل بود كه رضايت حاضران را كسب كنند.

مدير روابط عمومي سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر بيان كرد: در اين دوره از جشنواره براي صدور كارت براي اهالي رسانه دو راه حل مختلف وجود دارد؛ اول اينكه براي تمامي اهالي رسانه كه متقاضي حضور در جشنواره هستند بدون در نظر گرفتن ظرفيت سينماها كارت صادر شود تا رضايت همه برآورده شود كه اين مسئله مشكلات بسياري را به همراه دارد از جمله شلوغ شدن بيش از حد كاخ جشنواره و نبود ظرفيت براي تماشاي فيلم و افزايش اعتراضات و نارضايتي اهالي رسانه.

اين منتقد سينما و فعال مطبوعاتي ادامه داد: روش دوم هم اين است كه كارت حضور در برج ميلاد به عنوان كاخ جشنواره فيلم فجر فقط براي كساني صادر شود كه فعاليت مستمر و حرفه‌اي در عرصه مطبوعات سينمايي دارند و ما فقط به تقاضاهاي واقعي پاسخ دهيم كه در نتيجه سينماي آرام‌تري خواهيم داشت. اين روش از نظر كساني كه مخاطبان واقعي سينماي مطبوعات در جشنواره فيلم فجر هستند، مناسب‌تر است.

اكبري صحت در پايان گفت: به همين دليل در سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر، تعداد كارت‌ها متناسب با پتانسيل سينماي مورد نظر خواهد بود.

 

منبع: مهر