شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تاثير پاسخ دهي برندها به نظرات بر طرز تفكر مصرف كنندگان
دوشنبه، 27 آبان 1392 - 21:12 کد خبر:7209

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نظرات مشتريان همواره براي برندها و صاحبان كسب و كار مهم است. برندهاي برتر نظرات كاربران را از روش هاي موجود دريافت مي كنند و به آن ها اهميت مي دهند و آن ها را در كسب و كار خود اعمال مي كنند. در اين مطلب به تاثير اهميت دادن به نظرات مشتريان بر رفتار آنان پرداخته مي شود.


در گذشته روش هاي ارتباطي مشتريان با برند ها محدود به ارسال نامه و يا تماس تلفني بود اما امروزه اين روش ها بسيار متنوع شده اند و برندهاي بزرگ نه تنها به استفاده از روش هاي گوناگون مانند استفاده از تلفن هاي اينترنتي ، ايميل ، چت آنلاين ، استفاده از شبكه هاي اجتماعي و … براي ارتباط با مشتريان رو آورده اند بلكه بر روي كم كردن زمان پاسخ دهي كار مي كنند. در اين مورد در وبلاگ ۷۰۱۰ تاكنون چندين مطلب نوشته شده است كه از جمله استفاده از رسانه هاي اجتماعي در سيستم هاي ارتباط با مشتري ، مطالب استفاده از فيس بوك و تويتر در ارتباط با مشتريان و همچنين توقعات مشتريان از مدت زمان پاسخ دهي را مي توان نام برد.


اما در اين مطلب تاثير و واكنش مشتريان در صورت پاسخ دهي مناسب از سوي برندها مطرح مي شود. بعضي برندها نظرات منفي كه مشتريان ارسال مي كنند را پاك مي كنند و يا بي پاسخ مي گذارند اما بعضي ديگر برندها برنامه جامعي به عنوان سيستم ارتباط با مشتريان خود دارند كه باعث رضايت مشتريان مي شود.


بر اساس بررسي هايي كه صورت گرفته است پاسخ هاي مناسب برندها به مشتريان بر روي نظر و ايده آن ها تاثير مثبت مي گذارد.




نكته اي كه مي توان از اين مطلب و مطالب مشابه متوجه شد اين است كه برندها بايد سعي كنند از روش هاي متنوع براي ارتباط با مشتريان خود استفاده كنند و در صورتي كه از روشي مانند استفاده از شبكه هاي اجتماعي براي اين كار استفاده مي كنند بايد ساز و كار لازم را براي اين كار داشته باشند و اين طور نباشد كه مثلا يك صفحه فيس بوك ايجاد و به حال خود رها شود و يا اصلا هيچ پاسخي به كاربران ناراضي داده نشود.


منبع : وبلاگ تبليغات و بازاريابي اينترنتي ۷۰۱۰
برگرفته از : ماركتينگ چارتز