شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آمارهايي خواندني درباره شبكه هاي اجتماعي
سه شنبه، 21 آبان 1392 - 10:27 کد خبر:7061
شبكه هاي اجتماعي كه اين روزها از آنها با عنوان رسانه ي اجتماعي نيز ياد مي شود، مرزهاي جغرافيايي را مدت هاست كه پشت سر گذاشته اند و آنچه منجر به مهم شدنشان شده، قلمرو و تنوع مخاطبانشان است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رسانه ي اجتماعي حالا ديگر تنها فيس بوك نيست و كاربران در كشورهاي بزرگ نسبت به جذب شدن به شبكه هاي منطقه اي و محلي هم ذوق نشان مي دهند.

هم اكنون ۲۴ شبكه اجتماعي با امكانات گوناگون در اختيار مردم جهان است و مردم دنيا مي توانند دنياي مجازي شان را فراتر فيس بوك هم بسازند.

در اين گزارش در مورد آمارهايي جالب درباره شبكه هاي اجتماعي بزرگ و كوچك با شما سخني گوييم:

۱.  فيس بوك همچنان پرچمعيت ترين شبكه ي اجتماعي با ۱/۶ ميليارد كاربر فعال در ماه است. البته در ميان از يوتيوب هم نبايد غافل شد كه در همسايگي فيس بوك با يك ميليارد كاربر فعال در ماه به كار خود ادامه مي دهد.

۲.  رسانه اجتماعي بزرگ چين به نام Qzone با ۷۱۲ ميليون كاربر در رتبه بعدي قرار دارد. اين رقم دو برابر جمعيت سرويس پيام رسان (چت) واتس آپ و سه برابر تعداد كاربران شبكه اجتماعي توئيتر است.

۳.  تعدادي از پلت فرم هاي پيام رسان يا همان چت دنياي مجازي يعني واتس آپ، لاين و ويچت هم در ميان بهترين ها هستند.

۴ ۸۶% . كاربران فيسبوك خارج از آمريكا هستند.

۵ .با وجود اينكه فيس بوك در چين فيلتر است، هم اكنون ۹۵ ميليون نفر چيني عضو اين شبكه اجتماعي هستند. همچنين ۶۸ ميليون هندي و ۴۲ ميليون برزيلي هم اكنون عضو فيس بوك هستند. مجموع كاربران فيس بوك در اين سه كشور بيش از دو برابر جمعيت ۱۰۰ ميليوني كاربران آمريكايي است

۶ . نزديك به ۲۵% كاربران لينكدين هندي هستند. در حقيقت جمعيت هندي هاي لينكدين و گوگل پلاس از جمعيت آمريكايي اين دو شبكه اجتماعي بيشتر است.

۷ . گوگل پلاس ۱۰۰ ميليون، توئيتر ۸۰ ميليون و يوتيوب ۶۰ ميليون عضو چيني دارند.

۸.  لينكداين تنها شبكه اجتماعي فيلترنشده در چين است كه ۲۰ ميليون چيني عضو آن هستند.

۹.  منطقه آسيا و اقيانوس آرام بيش ار ساير مناطق جهان كاربر فعال دارد.

 

منبع:بانكي دات آي آر