شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- برآوردهاي يك شركت پژوهشي نشان ميدهد بازار راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري كه براي صنعت ارتباطات راه دور (تلكام) طراحي شده است، تا سال ۲۰۱۶ بيش از ۵. ۵ درصد رشد خواهد داشت.
به گزارش وبسايت businesswire، شركت پژوهشي ريسرچ اند ماركتز (Research and Markets) پيشبيني كرده است بازار راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري ويژه صنعت ارتباطات راه دور در سالهاي بين ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ با رشدي ۵۸. ۵ درصدي به شكوفايي خود ادامه خواهد داد. پژوهشگران و تحليلگران يكي از مهمترين عوامل رشد بازار اين راهكارها را افزايش تقاضاي كسب و كارهاي كوچك و متوسطي كه در اين صنعت مشغول به كار هستند، دانستهاند. به گفته آنها، افزايش درآمد، ارتقاي خدمات مشتري، كاهش هزينه يافتن مشتريان جديد و افزايش رضايتمندي مشتريان از جمله اهدافي است كه كسب و كارهاي كوچك و متوسط ميكوشند با استفاده از راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري به آنها دست يابند.
اين مطالعه همچنين نشان ميدهد تقاضاها براي راهكارهاي كاستومايزشده يا سفارشيشده مديريت ارتباط با مشتري در ميان كسب و كارهاي فعال در صنعت ارتباطات راه دور افزايش يافته است. به گفته پژوهشگران، دليل اصلي افزايش تقاضا براي راهكارهاي سفارشيشده اين است كه كسب و كارها ميخواهند راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري را با ساير فرايندهاي تجاري و زيرساختهاي آي تي خود يكپارچه كنند. تحليلگران معتقدند افزايش تقاضا براي راهكارهاي سفارشيشده به رشد انفجارگونه بازار راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري ويژه صنعت ارتباطات راه دور خواهد انجاميد.
شركت ريسرچ اند ماركتز در گزارش خود برترين عرضهكنندگان راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري ويژه اين صنعت را نيز معرفي كرده است. شركتهاي آمداك سيستم (Amdocs System)، آوايا، اينفور، مايكروسافت، اوراكل، سيلزفورس دات كام و شركت سپ اِي جي از جمله شركتهايي هستند كه به گفته پژوهشگران بازار راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري ويژه صنعت ارتباطات راه دور را در استيلاي خود دارند.