شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري
دوشنبه، 20 آبان 1392 - 21:35 کد خبر:7033

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- برآوردهاي يك شركت پژوهشي نشان مي‌‏دهد بازار راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري كه براي صنعت ارتباطات راه دور (تلكام) طراحي شده است، تا سال ۲۰۱۶ بيش از ۵. ۵ درصد رشد خواهد داشت.


به گزارش وب‏‌سايت businesswire، شركت پژوهشي ريسرچ‌ اند ماركتز (Research and Markets) پيش‏‌بيني كرده است بازار راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري ويژه صنعت ارتباطات راه دور در سال‏‌هاي بين ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ با رشدي ۵۸. ۵ درصدي به شكوفايي خود ادامه خواهد داد. پژوهشگران و تحليل‏گران يكي از مهم‌ترين عوامل رشد بازار اين راهكار‌ها را افزايش تقاضاي كسب و كارهاي كوچك و متوسطي كه در اين صنعت مشغول به كار هستند، دانسته‌‏اند. به گفته آن‌ها، افزايش درآمد، ارتقاي خدمات مشتري، كاهش هزينه يافتن مشتريان جديد و افزايش رضايتمندي مشتريان از جمله اهدافي است كه كسب و كارهاي كوچك و متوسط مي‌‏كوشند با استفاده از راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري به آن‌ها دست يابند.


اين مطالعه همچنين نشان مي‌‏دهد تقاضا‌ها براي راهكارهاي كاستومايزشده يا سفارشي‏‌شده مديريت ارتباط با مشتري در ميان كسب و كارهاي فعال در صنعت ارتباطات راه دور افزايش يافته است. به گفته پژوهشگران، دليل اصلي افزايش تقاضا براي راهكارهاي سفارشي‏‌شده اين است كه كسب و كار‌ها مي‌‏خواهند راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري را با ساير فرايندهاي تجاري و زيرساخت‏‌هاي آي تي خود يكپارچه كنند. تحليل‏گران معتقدند افزايش تقاضا براي راهكارهاي سفارشي‏‌شده به رشد انفجارگونه بازار راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري ويژه صنعت ارتباطات راه دور خواهد انجاميد.


شركت ريسرچ‌ اند ماركتز در گزارش خود بر‌ترين عرضه‏‌كنندگان راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري ويژه اين صنعت را نيز معرفي كرده است. شركت‏‌هاي آمداك سيستم (Amdocs System)، آوايا، اينفور، مايكروسافت، اوراكل، سيلزفورس دات كام و شركت سپ اِي جي از جمله شركت‏‌هايي هستند كه به گفته پژوهشگران بازار راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتري ويژه صنعت ارتباطات راه دور را در استيلاي خود دارند.

همكاران سيستم