شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران :  «مديريت گردهمايي» كتابي براي فعالان روابط عمومي
شنبه، 18 آبان 1392 - 09:59 کد خبر:6951
باقريان با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: همايش‌ها و سمينارهاي علمي از ابزارهاي ارتباطي و شيوه‌هاي موثر براي بيان يافته‌هاي جديد علمي و گسترش آن در سطح جامعه است اما بسياري از كارگزاران روابط عمومي‌ها اطلاع درست و دقيقي از چگونگي برگزاري همايش‌ها ندارند و به همين دليل نمي‌توانند برنامه‌ريزي خوبي در اين زمينه انجام دهند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مهدي باقريان از پايان نگارش كتاب «مديريت گردهمايي» خبر داد و گفت: اين كتاب دربردارنده فنون برگزاري گردهمايي براي كارشناسان و مديران روابط عمومي است.

باقريان با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: همايش‌ها و سمينارهاي علمي از ابزارهاي ارتباطي و شيوه‌هاي موثر براي بيان يافته‌هاي جديد علمي و گسترش آن در سطح جامعه است اما بسياري از كارگزاران روابط عمومي‌ها اطلاع درست و دقيقي از چگونگي برگزاري همايش‌ها ندارند و به همين دليل نمي‌توانند برنامه‌ريزي خوبي در اين زمينه انجام دهند.

وي با اشاره به فصول 9‌گانه كتاب توضيح داد: در بخش‌هاي مختلف اين اثر تلاش كرده‌ام تصويري روشن و مشخص از چگونگي برپايي يك سمينار، همايش يا نشست ارايه دهم، به عنوان مثال در بخش نخست پس از بيان تعاريف و مفاهيم، انواع كنفرانس، اهداف، ويژگي‌ها و برنامه‌هاي يك كنفرانس به صورت تفضيلي شرح داده شده است.

وي با بيان اين‌كه بخش دوم كتاب به ساختار تشكيلاتي كنفرانس‌ها اختصاص دارد، گفت: در اين بخش نيز ساختار به ترتيب از شوراي عالي كنفرانس، وظايف دبير كنفرانس، كميته علمي، كميته اجرايي و نمونه‌هاي ارتباطي معرفي شده‌اند.

باقريان فصل سوم كتاب را وظايف اصلي كميته اجرايي معرفي كرد و ادامه داد: نكاتي درباره مقررات و دستورالعمل‌ها، آيين‌نامه اجرايي، برپايي كارگاه‌هاي آموزشي، نمايشگاه‌ها و پيشنهادهايي براي بهتر برگزاري همايش‌ها ديگر فصول كتاب را شامل مي‌شوند.

وي با اشاره به بخش ضمائم كتاب عنوان كرد: در اين بخش اطلاعات ارزشمندي براي فعالان حوزه روابط‌ عمومي آمده تا با تكيه بر آ‌ن‌ها بتوانند همايشي خوب و موثر برگزار كنند، از مباحثي كه در آن‌ها بيان شده نيز مي‌توان به آيين‌نامه برگزاري گردهمايي‌ها و آيين‌نامه ايجاد دفتر گردهمايي‌هاي علمي بين‌المللي براي پژوهش‌هاي بنيادي اشاره كرد.

اين فعال حوزه رسانه از آموزش تهيه يك مقاله علمي به عنوان ديگر مبحث كتاب نام برد و ادامه داد:‌ اين مبحث نيز در بخش ضمائم كتاب قرار دارد و در آن نكاتي درباره يك سخنراني علمي موفق، شيوه نگارش گزارش‌هاي خوب و موثر، مديريت غرفه در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و شيوه‌هاي بهره‌برداري از حضور در نمايشگاه‌ها آورده شده است.

باقريان با بيان اين‌كه انتقال دانش و يافته‌هاي تازه، ارايه راهبردهاي جديد و مناسب در برابر مسايل و گشودن معضلات از ويژگي‌ سمينارهاست، گفت: برگزاري موفق همايش‌ها به عنوان ابزارهاي ارتباطي موثر، نقش به‌سزايي در ترويج علم و دانش، همچنين تحكيم روند‌هاي علمي جديد در كشور مي‌شود.

وي اظهار كرد: در كشورهاي پيشرفته، توسعه و گسترش علوم جديد در رشته‌ها و شاخه‌هاي مختلف، همچنين متقاعد كردن سياستگذاران براي استفاده از يافته‌هاي جديد علمي در حل مشكلات با يك سمينار آغاز مي‌شود.

باقريان با بيان اين‌كه برگزاري سمينار و حضور در آن‌ تابع معيارهاي مشخص و دقيق علمي است، گفت: در زمينه برگزاري نشست‌هاي علمي دو نظر متفاوت وجود دارد، گروهي از صاحبنظران معتقدند كه نشست‌هاي علمي، نقش مثبتي در برنامه‌ريزي‌ها و تصميم‌گيري‌ها دارد و عده ديگري از كارشناسان نيز بر اين باورند كه با وجود اينترنت و شبكه‌هاي ارتباطي جهاني عمر سمينارها به پايان رسيده است.

به گفته اين پژوهشگر حوزه رسانه، با وجود پيشرفت‌هاي حيرت‌انگيز شبكه‌هاي جهاني اطلاع‌رساني، برگزاري نشست‌ها و سمينارها از نظر علمي و تخصصي لازم است و نمي‌توان در برگزاري آن ترديد داشت.

باقريان گفت: كتاب «مديريت گردهمايي» اكنون در چاپخانه قرار دارد و پيش‌بيني مي‌شود اواخر آبان از سوي انتشارات كارگزار روابط عمومي بر ويترين كتابفروشي‌ها قرار گيرد.


 

مركز پخش:

 

09121938419 - 66570194(021) - 66943670 (021)

 

 

لينك خريد كتاب: http://kpri.ir/?p=5758