شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شش اشاره براي درك نقش روابط عمومي در شبكه هاي اجتماعي
جمعه، 17 آبان 1392 - 21:22 کد خبر:6924
امروزه در اخبار روابط عمومي، حد اعلاي روابط عمومي ديجيتال، مگي اونيل، همكار و مدير ارشد در پيپركام، روز خود را با نگاهي به جوانب مثبت طرفداران روابط عمومي آغاز كرد و اينكه چگونه بايد چشم اندازهاي جديد شبكه هاي اجتماعي را دريافت كرد. در اين نوشتار به شش مورد از مواردي كه وي بدان ها پرداخته اشاره مي شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  شبكه هاي اجتماعي به ايجاد فرصت هاي جديد براي روابط عمومي ادامه داده اند. همچنان كه برندها شروع به انتقال به فضاي شبكه هاي اجتماعي مي دهند، فرصت ها و خطرها نيز شفاف تر مي شوند.


امروزه در اخبار روابط عمومي، حد اعلاي روابط عمومي ديجيتال، مگي اونيل، همكار و مدير ارشد در پيپركام، روز خود را با نگاهي به جوانب مثبت طرفداران روابط عمومي آغاز كرد و اينكه چگونه بايد چشم اندازهاي جديد شبكه هاي اجتماعي را دريافت كرد. در اين نوشتار به شش مورد از مواردي كه وي بدان ها پرداخته اشاره مي شود.


1. به دقت گوش دهيد: اين خبرنگاري 101 است. قبل از هر اقدامي به دقت گوش دهيد كه مخاطبان تان در مورد چه موضوعي سخن مي گويند و آنگاه شروع كنيد.


2. خارج از نرم ها فكر كنيد: هوز، موبايل و وين. فيسبوك بهترين گزينه براي همه شركت ها نيست. تمام كانال هاي اجتماعي را در نظر بگيريد و سپس يكي از بهترين هاي آنها را براي مشتريان خود انتخاب كنيد.
3. براي كسب و كار هاي B2B از لينكداين بهره بگيريد. همين قدر كافي است.


4. تعميم ندهيد. (مثل اينكه بگوييد زنان از پينت رست خوش شان مي آيد.) يك اندازه براي همه قابل استفاده نيست.


5. كمپين هاي ارتباطات خود را بر مبناي طرح توسعه دهيد و نه بر بسترهاي نرم افزاري. سامانه هاي اجتماعي وجود دارند كه با نيازهاي شما همخوان هستند- شما نبايد محتواي خود را براي سامانه خاصي تدارك ببينيد.


6. فراتر از تعامل براي ساختن مورد خودتان را ببينيد. محدود كردن ارزش هاي اجتماعي، هنوز هم مشكل دارد. شما نمي توانيد آن را به تعدادي از مردم كه در مورد برند شما صحبت كرده اند، فرو بكاهيد.

 

منبع:

 http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2013/10/16/6-pointers-for-taking-prs-role-in-social-to-the-next-level/?hq_e=el&hq_m=2765054&hq_l=17&hq_v=472ca672b1

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

مترجم: عادل ميرشاهي (مشاور و مدرس سئو پي آر)