شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اين متخصصان در هر زمينهاي كه كاربران بخواهند اظهار نظر خواهند كرد؛ از نحوه پختن بوقلمون گرفته تا ارائه مشاورههايي در مورد ازدواج.
خدمات ياد شده كه Helpouts نام گرفته روز گذشته راه اندازي شده است. گوگل براي اين كار مجبور به همكاري با حدود هزار نفر مشاور و صاحب نظر در زمينه مد، پرورش اندام، رايانه و ديگر حوزهها شده است. اين افراد در هر بار چت ويديويي به طور زنده و نفر و به نفر اطلاعات مورد نياز را ارائه خواهند كرد.
مدت زمان هر چت متغيير خواهد بود و بسته به علاقه كاربر از چند دقيقه تا حتي چند ساعت به طول خواهد انجاميد. هزينه اين مكالمه ا بسته به موضوع بحث و مدت زمان آن و همين طور فرد مشاور متفاوت خواهد بود.
گوگل مدعي است ارائه اين خدمات نسل جديدي از خدمات جستجو را بنيان خواهد نهاد كه در قالب آن به جاي وارد كردن كليدواژه ها در جستجوگر گوگل و مراجعه به وب سايت هاي فهرست شده افراد ميتوانند به طور زنده و ويديويي اطلاعات مورد نظرشان را دريافت كنند.
برخي صاحبنظران ميگويند راه اندازي اين خدمات از سوي گوگل پاسخي به محبوبيت روزافزون شبكههاي اجتماعي است كه از آنها براي دريافت مشاوره و توصيههاي مختلف از دوستان در مورد فيلمها، رستورانها و ديگر موضوعات هم استفاده ميشود. در واقع گوگل كه نگران كاهش محبوبيت جستجوگر خود است اين سرويس را راه اندازي كرده است.
گوگل قرار است 20 درصد از مبلغ پرداختي از سوي كاربران اين خدمات را دريافت كند و باقي مانده آن را به مشاوران خود اختصاص دهد. كاربران همچنين ميتوانند نقدها و نظرات خود را در مورد عملكرد مشاوران منتشر كنند و كاربراني كه از خدمات مشاورهاي رضايت نداشته باشند هزينه پرداختي را بازپس ميگيرند.
منبع: تلنا