شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كارگاه آموزشي "فرش، تبليغات و نيازهاي معاصر" برگزار شد
جمعه، 10 آبان 1392 - 11:45 کد خبر:6656
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كارگاه آموزشي "فرش، تبليغات و نيازهاي معاصر" با حضور صاحب امتياز و مديرمسوول نشريه "طره" در دانشكده معماري و هنر دانشگاه كاشان برگزار شد.
به گزارش شارا، حميد كارگر در اين كارگاه آموزشي با اشاره به تاريخ تبليغات در ايران و جهان و سابقه تاريخي تبليغ فرش ايراني، به تبيين عملي كاركرد نظريه هاي حوزه روان شناسي و ارتباطات براي فرايند تبليغات پرداخت.
مشاور رسانه اي و تبليغاتي شركت سهامي فرش ايران، پشتوانه تاريخي، فرهنگي و هنري فرش دستباف ايران، برند آشنا و خوش آوازه فرش ايراني در بازارهاي جهاني، سازگاري فرش و فرايند توليد آن با سلامت انسان و محيط زيست، وجود شبكه مناسب توزيع در بسياري از بازارهاي سنتي و نيز وجود نيروي كار ماهر و توانمند در اين حوزه را از شاخص هاي قابل تأكيد در تبليغ فرش ايران دانست.
به گفته وي تنوع موجود در فرش دستباف ايران در طرح و نقش، اندازه، جنس و رنگ آميزي در كنار شاخصه هايي همچون وجود مراكز آموزشي و پژوهشي در اين زمينه و نيز عدم استفاده از كار كودكان در فرايند توليد فرش ايراني هم از ديگر مزاياي اين هنر- صنعت در فرايند تبليغات است.
كارگر دلخوش كردن به اينكه دنيا فرش ايراني را مي شناسد و بي توجهي به اهميت تبليغ را ناروا و آسيبي جدي برشمرد و افزود: بايد فرش را در همه گونه هاي تبليغات "اطلاع رسان"، "متقاعدكننده" و نيز "يادآوري كننده" به مخاطبان قديمي و تازه شناساند.
صاحب امتياز و مديرمسوول دوماهنامه طره با برشمردن خلاء هاي كنوني اطلاع رساني و تبليغات براي فرش ايراني، چند وجهي بودن اين هنر- صنعت را كه پايي در اقتصاد، اشتغالزايي و ارزآوري دارد و پايي در فرهنگ و هنر را يك ويژگي خاص و قابل تحسين دانست.
كارگر در بخش پاياني اين كارگاه آموزشي، با برشمردن نقشي كه فرش مي تواند در فضاي ديپلماسي عمومي به دوش بگيرد، هنرمندان عرصه فرش را ديپلمات هاي هنري و فرهنگي ايران دانست.