شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : انديشمندان روابط عمومي و ارتباطات: محمدتقي روغني‌ها
سه شنبه، 7 آبان 1392 - 09:23 کد خبر:6569
نخستين جلسه هيات مديره موسسه فرهنگي و مطبوعاتي ايران برگزار و محمدتقي روغني‌ها، نويسنده كتاب «گزارشگري كاربردي براي رسانه‌هاي جمعي» به عنوان مديرعامل اين موسسه انتخاب شد.

 

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)در نخستين جلسه هيات مديره موسسه فرهنگي و مطبوعاتي ايران محمد خدادي، مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران به عنوان رييس هيات مديره و محمدتقي روغني‌ها به عنوان مديرعامل موسسه فرهنگي و مطبوعاتي ايران انتخاب شدند.

محمدتقي روغني‌ها متولد سال 1339 تهران است و مدرك دكتراي ارتباطات دارد. وي داراي سابقه روزنامه‌نگاري و از استادان دانشكده خبر به‌شمار مي‌آيد. وي كتاب «گزارشگري كاربردي براي رسانه‌هاي جمعي» را تدوين كرده و ترجمه «خبرنگاري كاربردي» نوشته «جفري هريس» و «ديويد اسپارك» را در كارنامه فرهنگي‌اش ثبت كرده است.


«گزارشگري كاربردي براي رسانه‌هاي جمعي» با هدف آموزش گزارشگري تهيه شده و حاصل تجربيات بيش از دو دهه كار خبري نويسنده و چند سال تدريس در اين زمينه است. در اين كتاب اهداف و اصول گزارش‌نويسي و ويژگي‌هاي حرفه‌اي گزارشگران بررسي شده و در بخش‌هاي بعد دسته‌بندي انواع گزارش، ويژگي‌ها، مراحل تهيه و نحوه نگارش هر يك از آن‌ها بيان شده است.


كتاب «خبرنگاري كاربردي» نيز راهنماي تفصيلي درباره انواع كارهاي خبري و گزارشي است و خبرنگاران مي‌توانند از نخستين روز كار در رسانه‌ها، آن‌را مورد استفاده قرار دهند. عناوين بخش‌هاي مختلف كتاب عبارتند از شناخت خبر، اتاق خبر، گردآوري خبر، ايده‌هاي تصويري، خبرنگاري منطقه‌اي، مصاحبه، خبرنويسي، تهيه خبرهاي سياسي، صنعتي، ورزشي، هنري و گزارش‌نويسي.


موسسه فرهنگي و مطبوعاتي ايران به صاحب امتيازي سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي فعاليت مي‌كند.

 

 

  

 منبع: خبرگزاري ايبنا