شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-- در اولين بخش كارگاه سئويي كه امروز صبح توسط موسسه اخبار روابط عمومي برگزار شد، جك فينكلستاين، موسس و مدير عامل مجموعه روش هاي ادراك و مايكل جي. لمپ، استراتژيست ارشد رسانه هاي اجتماعي و ديجيتال در روابط عمومي هانتر، به شركت كنندگان چگونگي بهبود رتبه سايت را آموزش داده و اصول بنيادين قرار گرفتن در رتبه هاي بالاي موتورهاي جستجو را مورد بررسي قرار داد.
فينكلستاين توضيح داد كه بهينه سازي براي موتورهاي جستجو در دو بعد قابل اجرا است: اول بهينه سازي روي صفحه و دوم بهينه سازي خارج از صفحه مي باشد. آنچه بايد به خاطر سپرد اين است كه اركان ذيل بايستي در روي صفحه و خارج از صفحه در بهينه سازي براي موتورهاي جستجو رعايت شوند. اين اصول را مطالعه كنيد و مطمئن شويد كه استراتژي وب سايت سازمان شما به اين 10 نكته وابسته است.
عوامل موثر در رتبه بندي روي صفحه:
· زبان متاي مناسب
· ساختار سازماندهي منطقي
· عدم استفاده از لايه ها و عبارات مزحك
· بررسي آسان سايت توسط روبات موتور جستجو
· سرعت بارگزاري مناسب
عوامل موثر در رتبه بندي سايت خراج از صفحه:
· كيفيت لينك ها
· درصد و ميزان تنوع استفاده از متون لنگر دار
· تنوع لينك هاي دريافتي
· شهرت برند
· سيگنال هاي اجتماعي (ميزان به اشتراك گذاشته شدن، +1 و لايك گرفتن ها)