شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بيلبوردهاي سازمان تحت مديريت اين جوان 33 ساله، اين روزها در اوج خبرها و حاشيه ها قرادارد.  
 
هفته اي كه گذشت، هفته «اوج» بود. سازماني غيردولتي و خبرساز كه به واسطه بيلبوردهاي نصب شده در معابر مختلف شهر تهران، روي بورس اخبار قرار گرفت. «سازمان هنري- رسانه اي اوج» كه بيلبوردهاي خبرساز و پرحاشيه «صداقت امريكايي» را به آن نسبت مي دهند، با رئيس جوانش پرحاشيه ترين خبرهاي هفته اخير را به خود اختصاص داد. حاشيه هايي كه با واكنش هاي متعددي روبه رو شد و حتي پس از جمع آوري اين بيلبوردها در عصر جمعه هم اين واكنش ها ادامه يافت.
اما اين سازمان توسط چه كساني اداره مي شود و چه فعاليت هايي در گذشته انجام داده است؟
 
حاشيه هاي يك «اوج»
«سازمان هنري رسانه‌اي اوج تشكل مردم نهاد و تخصصي مردمي است كه توسط NGO‌ها تشكيل شده است كه هزينه آن و اعتبارات توليدات خود را با حمايت همه دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي تامين مي‌كند و مسئوليتي براي پشتيباني شدن از هيچ نهادي ندارد.سازمان‌هايي در وزارت كشور ثبت مي‌شوند سازمان‌هايي هستند كه بخش اعظم آن‌ها تشكل‌هاي سياسي است. اين سازمان به عنوان يك تشكل مردم نهاد با رزمه بين المللي كه دو سال از عمر آن مي‌گذرد. مجموعه اي است كه با كنار هم قرار گرفتن موسسات فعال در حوزه هنر و رسانه شكل گرفته است. اين موسسه شبيه به يك اتحاديه است و كار آن حمايت از اشخاصي است كه در اين حوزه كار مي‌كنند.» اين، اظهارات مديرعامل سازمان اوج درباره سازمان تحت مديريتش است.

«احسان محمدحسني»  جوان 33 ساله اي كه حالا مديريت سازمان اوج را هم به مجموعه تجربيات مديريتي اش افزوده است. او «معاون هنري» پيشين بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس است. چندي هم به عنوان معاونت اطلاع رساني و تبليغات اين بنياد فعاليت كرده و سابقه رياست «فرهنگسراي پايداري» را هم در كارنامه خود دارد.
 
احسان محمدحسني در اين عكس با كت و شلوار سفيد، نشسته در ميان محمدرضا شريفي نيا و نادرطالب زاده مشخص است 
اجراي برنامه هايي همچون «شب آفتابي» كه روايتي تئاترگونه و مستند از صدراسلام تا زمان معاصر داشته، در كنار توليد مستندهايي همچون «روح الله» كه بارها و در مناسبت هاي مختلف از صداوسيما پخش شده است، از جمله فعاليت هايي است كه نام محمدحسني در ميان پديدآورندگان ان به چشم مي خورد.

سازمان اوج، البته يك برنامه خبرساز ديگر هم با عنوان «شب شاعر» دارد كه همين چند وقتت پيش در تجليل از «محمدحسين جعفريان» نويسنده، شاعر و روزنامه نگار برگزار شده بود و در كانون توجه رسانه هاي فرهنگي- هنري قرار گرفت.
 
از آن بيلبورد تا اين بيلبورد
در ميان فعاليت هاي سازمان اوج، چند فعاليت به عنوان شاخص درنظر گرفته شده است . غير از «شب شاعر» فعاليت هايي همچون «جايزه گفتمان انقلاب اسلامي»، توليد محصولان تلويزيوني از قبيل فيلم داستاني، مستند، مسابقه و نماهنگ از جمله فعاليت هايي است كه براي انجام توسط اين موسسه تعريف شده است.

 
در كنار اين فعاليت ها، عنواني به نام «موج سازي تبليغاتي» هم درنظر گرفته شده است. مسئولان اوج، اين بخش را اين گونه تعريف كرده اند: «توليد محصولات گرافيكي براي فضاسازي و ايجاد موج‌هاي تبليغاتي در زمره‌ي پروژه‌هاي جاري در خانه‌ي طرح و گرافيك سازمان قرار مي‌گيرد. 

بنرهاي در ابعاد بزرگ كه در نقاط مختلف شهر مثل ميدان ولي‌عصر و خيابان ستارخان نصب شده است، و نيز مجموعه پوسترهاي «جنگ، كار تا پيروزي» نمونه‌هايي از اين پروژه‌ها هستند.»
 
ويژگي همه بيلبوردهاي طراحي شده توسط اين سازمان،  گرافيك متفاوت آن و پرداختن به موضوع از زاويه اي متفاوت است. اين ويژگي ها در بيلبوردهاي «جنگ كار تا پيروزي» نمود بيشتري داشت و  در بيلبوردهاي «صداقت امريكايي» حاشيه سازي را چاشني خود كرده بود. بيلبوردهايي كه با نمادسازي هاي خبرساز از دوطرف ايراني و امريكايي پشت ميز مذاكره، واكنش هاي چهره هاي مختلف، از اعضاي شوراي شهر و روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري تهران تا  برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را به همراه داشت. واكنش هاي متفاوت و موافق و مخالفي كه در نهايت به جمع آوري اين بيلبوردها از معابر تهران ختم شد.

با اين حال، ماجراي نصب و جمع آوري اين بيلبوردهاي خبرساز، چند روزي فضاي رسانه اي  و شبكه هاي اجتماعي مجازي را به خود معطوف كرد. اتفاقي كه البته اولين مورد از اين دست اتفاق ها نبوده و قطعا اخرين مورد آن هم نبوده است.

بايد منتظر ماند و واكنش مديران سازمان اوج را ديد. آيا اوج، دوباره به اوج خبرهاي حاشيه اي باز مي گردد؟