شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- توييتر از سوي اكثريت جوانان اين روزها محبوبترين شبكه اجتماعي دانسته شده و توانسته رقبايي مانند فيس بوك و اينستگرام را عقب براند.
در حالي كه سال گذشته 42 درصد از جوانان فيس بوك را محبوب ترين شبكه اجتماعي دانسته بودند، امسال اين رقم به تنها 23 درصد سقوط كرده كه نشانگر وخامت اوضاع براي آن است. در سال گذشته توييتر در ميان 26 درصد جوانان محبوبيت داشت.
به گزارش شارا، اين بررسي كه توسط موسسه piperjaffray انجام شده، يافته هاي چند ماه قبل موسسه تحقيقات Pew را در اين زمينه تاييد ميكند.
علت اين كاهش محبوبيت فيس بوك افزايش حضور بزرگسالان و والدين آنها در اين سايت، به اشتراك گذاري بيش از حد محتوا در آن و وقوع برخي سوءتفاهمات و مشكلات ميان كاربران از جمله دلايل افول اقبال فيس بوك است.
Piperjaffray به اين نتيجه رسيده كه هر جوان كاربر فيس بوك به طور متوسط 300 دوست دارد، ولي تنها 79 نفر را در توييتر تعقيب ميكند.
پس از توييتر و فيس بوك، اينستگرام از رتبه سوم محبوبيت برخوردار است و گوگل پلاس، تامبلر و پينترست در رتبه هاي بعدي هستند.
Iranian Public Relations News Network(shara)
همايش زن و روابط عمومي(PRWOMEN)
http://www.irancpr.ir/fa/?current=home
فارس