شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : استفاده تبليغاتي از اطلاعات كاربران
سه شنبه، 23 مهر 1392 - 08:21 کد خبر:6090
شركت گوگل اعلام كرده است كه از روز 11 نوامبر سال جاري ميلادي براي استفاده تبليغاتي از نام، عكس و ديگر مشخصات كاربران از آنها اجازه خواهد گرفت.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  شركت گوگل به زودي تغييراتي در نحوه استفاده تبليغاتي از اطلاعات كاربران انجام خواهد داد.
به گزارش شارا به نقل از آسوشيتد پرس، شركت گوگل اعلام كرده است كه از روز 11 نوامبر سال جاري ميلادي براي استفاده تبليغاتي از نام، عكس و ديگر مشخصات كاربران از آنها اجازه خواهد گرفت.
بر اساس اعلام گوگل، اظهارات و نظرات شخصي كاربران در خصوص رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و محصولات و همچنين آهنگ‌ها و ديگر محتواها تنها در صورتي مورد استفاده تبليغاتي قرار مي‌گيرد كه كاربر اجازه اين كار را داده باشد.

دويچه وله نيز در گزارشي در اين خصوص نوشته است: گوگل قصد دارد تبليغات ارايه‌شده در سايت خود را براي هر كاربر شخصي كند و اين بدان معناست كه كاربر مي‌تواند نظرات شخصي افرادي كه با آن‌ها در ارتباط است را درباره كالاها و شركت‌هاي تجاري ببيند؛ البته اگر دوستان نظري داده باشند. اين نظر مي‌تواند درباره موزيك-ويديويي در سايت يوتيوب (متعلق به گوگل) باشد، يا مثلا نتيجه جست‌وجوي يك فروشگاه لباس در موتور جستجوي گوگل.
گوگل مي‌گويد اين امر به كاربر كمك مي‌كند تا ارزيابي بهتري براي دسترسي به محصولات مختلف داشته باشد، اما فعالان حامي حريم شخصي در اينترنت نگران خدشه‌دار شدن حريم خصوصي اشخاص هستند.

بنا بر اعلام گوگل، از تاريخ مقرر كاربران مي‌توانند به فعاليت‌هاي دوستان خود در گوگل پلاس و همچنين در سايت‌هاي يوتيوب و گوگل‌پلي و ديگر سايت‌هاي خدماتي گوگل دسترسي داشته باشند. كاربر براي ورود به دنياي تبليغات گوگل نبايد لزوما عضو گوگل پلاس باشد؛ همين كه عضو ديگر خدمات شركت گوگل نظير جي‌ميل باشد هم كافي است.
اما آن دسته از كاربراني كه نمي‌خواهند اطلاعات‌شان در رابطه با تبليغات با ديگر دوستانشان در گوگل به اشتراك گذاشته شود، كافي‌ است در بخش "Shared Endorsements" گوگل پلاس بروند (plus.google.com/settings/endorsements?hl=en) و تيك كنار گزينه زير را بردارند و تغييرات را ذخيره كنند:
Based upon my activity, Google may show my name and profile photo in shared endorsements that appear in ads.

با اين كار ديگر از اطلاعات اين اشخاص براي تبليغ استفاده نمي‌شود.
البته كاربر با اين كار تنها فعاليت‌هاي خود را از ديد ديگران دور مي‌كند، اما كماكان شاهد فعاليت‌هاي ديگر افراد حاضر در حلقه دوستي خود خواهد بود. مگر آن‌كه ديگر كاربران نيز به همين روش خود را از دايره تبليغات خارج كنند. افراد زير 18 سال خود به خود از اين‌كه در ديدرس ديگران باشند، معاف شده‌اند.