شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بازگشت برخي فعالان رسانه‌اي به ايران
جمعه، 19 مهر 1392 - 22:25 کد خبر:5959

 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- سايت نوانديش نوشت: آيا با روي كار آمدن دولت يازدهم فعالان رسانه‌اي كه پيش از اين در خارج از كشور بودند، امكان بازگشت به كشور را پيدا خواهند كرد؟ اين سوالي است كه دغدغه برخي از اهالي مطبوعات و رسانه شده است. اين مساله كافي بود تا خبرگزاري رويترز يكي از اخبار اصلي‌اش را به همين موضوع اختصاص بدهد و از بازگشت برخي فعالان سياسي ايراني كه متعاقب انتخابات رياست‌جمهوري سال 1388 از كشور خارج شده بودند، به ايران خبر بدهد. به گزارش سايت نوانديش، سراج‌الدين ميردامادي يكي از اين فعالان سياسي و رسانه‌اي است كه مي‌گويد در شب مراسم تحليف روحاني از پاريس به تهران بازگشته است.
 وي در گفت‌و‌گوي تلفني با رويترز از تهران مي‌گويد كه مطمئن نبوده است به او خوش آمد گفته شود. ميردامادي پس از بازگشت به ايران از فعاليت سياسي و رسانه‌اي منع شده و تنها دو بار براي پاسخگويي به برخي سوالات احضار شده است. هنوز به وي اجازه فعاليت سياسي و رسانه‌اي داده نشده است.
 رويترز مي‌نويسد: ابراهيم نبوي روزنامه‌‌نگار و طنزنويس كه مي‌خواهد در ماه نوامبر (يك ماه ديگر) پس از 10 سال زندگي در بلژيك به ايران بازگردد مي‌گويد: مقامات دولت جديد گفته‌اند كه مي‌خواهند اوضاع را ثبات ببخشند و اوضاع به طور كلي در مقايسه با دوره احمدي‌نژاد تغيير كرده است.