شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : معرفي چهره‌هاي شاخص ادبيات ايران در نمايشگاه كتاب فرانكفورت
جمعه، 19 مهر 1392 - 09:33 کد خبر:5927
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بازديدكنندگان شصت‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت با زندگي‌نامه نويسندگان برجسته و چهره‌هاي ادبي ايران آشنا مي‌شوند.

به گزارش شارا، دكتر علي زارعي نجفدري مديرعامل انتشارات علمي و فرهنگي در سومين روز از برپايي اين نمايشگاه گفت: ادبيات، محور اصلي آثار به نمايش گذاشته شده توسط انتشارات است.

وي با بيان اينكه 270  عنوان كتب جديد انتشارات علمي و فرهنگي در نمايشگاه امسال، معرفي مي‌شوند افزود: از 5 سال پيش تا كنون، توليد كتاب الكترونيك در كنار نشر مكتوب به عنوان يك سياست اصلي، مورد توجه انتشارات علمي و فرهنگي قرار گرفته و امسال هم بخشي از فضاي غرفه به اين موضوع و نمايش آثار توليدي اختصاص يافته است.

مديرعامل انتشارات علمي و فرهنگي ادامه داد: در اين نمايشگاه علاوه بر ارائه كتاب فهرست توليدات انتشارات، كتاب معرفي مفاخر علمي، فرهنگي و ادبي ايران نيز به علاقمندان ارائه مي‌شود.

زارعي نجفدري افزود: در روزهاي گذشته رايزني‌هاي خوبي براي تقويت ارتباط و تعامل با ناشران خارجي داشته‌‌ايم.

وي با اشاره به اينكه بايد از ظرفيت‌هاي موجود فرهنگي در دنيا براي معرفي توانمندي‌هاي كشور در حوزه‌هاي مختلف از جمله موضوعات فرهنگي و نشر استفاده كنيم افزود: ترجمه معكوس يا ترجمه از زبان فارسي به زبان هاي ديگر و توسعه آن يكي از مهم‌ترين راه‌هاي تحقق اين امر است.

شصت‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت تا تاريخ 13 اكتبر برپاست.