شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تبليغات رسانه‌اي بانك‌ها و مؤسسات اعتباري فاقد مجوز در قم ممنوع شد
پنجشنبه، 18 مهر 1392 - 13:24 کد خبر:5908

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- معاون مطبوعات و تبليغات اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم گفت: به منظور محافظت از سپرده‌هاي مردمي و جلوگيري از بروز بحران‌هاي احتمالي، هرگونه تبليغات رسانه‌اي بانك‌ها و مؤسسات اعتباري فاقد مجوز، ممنوع است.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، محمد خامه‌يار صبح امروز با تاكيد بر نظارت اين اداره كل بر تبليغات محيطي استان، گفت: با همكاري خوبي كه با شهرداري و دستگاه‌هاي ذي‌ربط داريم، به منظور ارتقاي قدرت تصميم‌گيري شهروندان در تبليغات محيطي، در تلاش هستيم كه تبليغات را به سمت و سويي ببريم كه مردم فريب تبليغات كاذب را نخورند.


وي با توصيه به مجريان تبليغات شهري، اظهار داشت: كانون هاي آگهي و تبليغاتي، اصناف، نمايندگي‌هاي برند هاي مختلف در استفاده از صفاتي مثل برترين، اولين، بزرگترين و نخستين و... براي معرفي كالاي خود دقت داشته باشند و كساني كه مدعي اين امر هستند بايد به مراجع ذي‌ربط پاسخگوي ادعاي خود باشند لذا به كانون‌هاي آگهي تبليغاتي و ديگر مجريان تبليغات شهري اعلام كرده‌ايم كه در صورت مواجهه با چنين مواردي، مجوزهاي مربوطه را بررسي كنند.


خامه‌يار در بخش ديگري از سخنان خود به ممنوعيت تبليغات رسانه‌اي بانك‌ها و مؤسسات اعتباري فاقد مجوز اشاره كرد و ابراز داشت: نظر به اهميت موضوع حفظ و صيانت از سپرده‌هاي مردمي و جلوگيري از خدشه‌دار شدن اعتماد عمومي مردم به بانك‌ها و مؤسسات اعتباري و پيشگيري از بروز بحران‌هاي احتمالي، هرگونه تبليغات رسانه‌اي مؤسسات فاقد مجوز ممنوع است.