شارا، مترجم: عادل ميرشاهي- كارشناس روابط عمومي و سئو پي آر- گزارش خبري سئو شده مي تواند نتايج بي بديلي در صفحه نتايج گوگل داشته باشد. برخي اوقات حتي نفوذ چندگانه اي را بر صفحه اول جستجو باعث مي شود. نگارش گزارش خبري سئو شده اي كه كارا استگاهي در اثر آزمون و خطاي نويسنده بدست مي آيد. با اين كار خبرنگاراني كه دنبال مطالب مرتبط با موضوع گزارش خبري شما مي گردند ابتدا متن شما را خواهند يافت و خواهيد ديد كه بدون شك در محتواي گزارش خبري و رد كردن محتوا، صرفا به دليل تاييد گوگل كه آن را در بالاي صفحه نتايج نشان داده است به سايت گزارش خبري شما لينك مي دهند. شايد فكر كنيد كه سئو كردن تنها با قرار دادن تعداد بهينه اي از كلمات كليدي و عبارات در متن بدست مي آيد. اما اين تنها يك بخش از كار است و ما براي راحتي شما مجموعه اي از بهترين تمارين و اطلاعات را درباره گزارش هاي خبري را گردآوري كرده ايم.
1. به خاطر داشته باشيد كه شما براي مردم مي نويسيد. مطمئن شويد كه گزارش خبري سئو شده تان واضح نوشته شده و داراي ارزش خبري مي باشد. كلمات كليدي و عبارات را در جهتي كنار هم قرار دهيد كه تا جاي ممكن طبيعي به نظر آمده و در جاي مناسب قرار گرفته باشند. كلمات كليدي را در عنوان، ليد و سپس در تمام متن به طور كاملا يكنواخت وطبيعيپخش كنيد.
2. گزارش خبري آنلاين را با ساختار سنتي تنظيم كنيد: تيتر، مقدمه، متن، جمع بندي و اطلاعات تماس. تعداد واژه هاي گزارش خبري سئو شده تان را كمتر از 300 واژه و بيشتر از 200 كلمه نگاه داريد.
3. توجه بيشتري را معطوف به سطرهاي اول و پاراگراف آخر كنيد.
4. سايت هاي پخش گزارش هاي خبري را جستجو كنيد. در باره توانايي آنها براي دريافت منظم لينك ها تامل كنيد؛ اينكه استفاده از آنها تا چه اندازه آسان است؛ و مهمتر از همه اينكه تا چه اندازه آنها در زمينه فهرست شدن در موتورهاي جستجو مي توانند به شما كمك كنند. به خاطر داشته باشيد كه اكثريت سايت هاي پخش رايگان گزارش هاي خبري اجازه قرار دادن لينك سردبيري را در ميان متن گزارش خبري به شما نمي دهند.
5. مطمئن شويد كه متن گزارش خبري شما در مورد رويدادي است كه مرتبط به شركت مي باشد: يا درباره محصولات شركت به سبك خبري اطلاعات را تنظيم كرده ايد. مطمئن شويد خبرتان بازتاب دقيقي از نگراني هاي فعلي است، كه ضمن آن بخشي از متن بتواند با نياز مورتوهاي جستجو مرتبط باشد.
6. نقل قول هايي را از مشتريان يا مديران ارشد شركت در گزارش خبري خود قرار دهيد. فعالانه بنويسيد به گونه اي كه «اين رسانه و آن بنگاه خبريخدمت ما را دريافت مي كنند.»سبك نگارش شما بايستي با مطبوعاتي كه هرروزه مي خوانيد قابل رقابت باشد.
7. از تكنولوژي حداكثر استفاده را ببريد. بگذاريد كه گزارش خبري بهينه سازي شده شما در ميان فايل ها و لينك هاي رسانه اي بدرخشد.
8. به عنوان گزارش خبري توجه كنيد. عنوان اولين چيزي است كه مخاطبان شما مشاهده مي كنند. اگر آنها چيز جذابي نبينند مطمئنا بر روي آن كليك نخواهند كرد.
9. مطمئن شويد كه زبان گزارش خبري آنلاين يكنواخت باشد. وبسايت هاي پخش گزارش هاي خبري گزارش هايي را كه مستقيما درباره خودتان صحبت كنيد را منتشر نمي كنند. مواردي را با دربرگيري فراوان مطرح كنيد و هرگز نگوييد: «طرفداران كبوتر گرد هم جمع شدند.» بهتر است بگوييد: «اگر شما يكي از طرفداران كبوتر هستيد بايستي گرد هم جمع شويد.» [به گونه اي بنويسيد كه افراد پس از خواندن متن شما درك كنند كه چه در خواستي از آنها داريد. مترجم]
10. حداكثر در يك گزارش خبري از پنج كلمه يا عبارت كليدي استفاده كنيد. به خاطر داشته باشيد كه اگر از هر پنج كلمه مجاز استفاده كنيد ممكن است كه متن قدري براي خوانندگان عجيب به نظر بيايد.
11. در استفاده از فونت هاي درشت براي كلمات يا عبارات كليدي جسور باشيد. موتورهاي جستجو مي توانند تفاوت ها را دريابند و آنها جايگاه بالاتري براي عباراتي كه برجسته شده اند قائل مي شوند.
12. مخاطبان هدفتان را در نظر داشته باشيد: هميشه حتي با قرار دادن يك كلمه ساده مي توانيد آنها را به سايت خودتان بكشيد. از كلمات نمايشي استفاده نكنيد [كلماتي كه در زبان جاري و روزمره مردم وجود ندارد. مترجم] و تا حد امكان از جملات كوتاه استفاده كنيد. همانند اين.
منبع: http://www.bullseyemedia.co.uk/seo-tips/seo-guide/how-to-write-good-seo-pr.html