شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چگونه در سال ۲۰۲۴ نتايج خدمات روابط‌عمومي ديجيتال را به حداكثر برسانيم؟
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 23:35 کد خبر:55068
شهرت خوب فقط به معناي كسب درآمد از طريق رسانه نيست؛ بلكه در مورد ايجاد يك روايت اصيل است كه در سطح عميق‌تري با مخاطبان شما طنين‌انداز شود. در دنيايي كه همه در حال مرور فيدهاي خود هستند، بايد در مورد نحوه نمايش خود استراتژيك عمل كنيد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || داشتن يك استراتژي روابط‌عمومي قوي مانند داشتن يك كارت پشت صحنه براي شكل دادن به نحوه ديد مردم نسبت به برند شماست.

شهرت خوب فقط به معناي كسب درآمد از طريق رسانه نيست؛ بلكه در مورد ايجاد يك روايت اصيل است كه در سطح عميق‌تري با مخاطبان شما طنين‌انداز شود. در دنيايي كه همه در حال مرور فيدهاي خود هستند، بايد در مورد نحوه نمايش خود استراتژيك عمل كنيد.

در حالي كه روابط‌عمومي سنتي بر روي نمايش رسانه‌اي تمركز دارد، كمپين‌هاي روابط‌عمومي ديجيتال مدرن از انواع تاكتيك‌هايي براي شكل دادن به افكار عمومي استفاده مي‌كنند.

بازار رقابتي امروز نياز به رويكردي ظريف دارد كه مخاطبان را در جايي كه هستند ملاقات كند و از طريق تعامل معنادار اعتماد ايجاد كند – و همكاري با آژانس تبليغاتي كه بتواند شما را به جايي كه مي‌خواهيد برساند، ضروري است.

در زير، به برخي از جنبه‌هاي كليدي كه بايد هنگام جستجوي شريك روابط‌عمومي ديجيتال ايده‌آل در نظر بگيريد، و همچنين نحوه به حداكثر رساندن نتايج آن، مي‌پردازم.

انتخاب آژانس مناسب براي برند شما
بنيان موفقيت در درك كلي از خدمات روابط‌عمومي نهفته است. در حالت ايده‌آل، شما بايد به دنبال شريكي باشيد كه با ارزش‌هاي برند شما همسو باشد، صنعت شما را درك كند و سابقه‌اي درخشان در ارائه نتايج داشته باشد.

همچنين، تحت تأثير ارائه‌هاي پر زرق و برق يا وعده‌هاي بزرگ قرار نگيريد. مهم است كه با درخواست مطالعات موردي و دريافت توصيه‌نامه از مشترياني كه در گذشته با آنها كار كرده‌اند، عميق‌تر كاوش كنيد. يك آژانس معتبر بايد نمونه كارهايي از كمپين‌هاي موفق مشتري داشته باشد تا ادعاهاي خود را تأييد كند.

تعيين واضح اهداف و انتظارات شما
براي هر كمپيني، قبل از شروع كار، تعيين اهداف و انتظارات شفاف بسيار مهم است. اهداف نهايي شما چيست؟ آيا به دنبال افزايش آگاهي از برند، هدايت ترافيك وب‌سايت، جذب سرنخ (ليد) يا چيز ديگري به طور كلي هستيد؟ بدون يك جهت مشخص، هيچ تضميني وجود ندارد كه هيچ آژانسي بتواند شما را به جايي كه مي‌خواهيد برساند، زيرا آنها نمي‌توانند ذهن شما را بخوانند.

اهداف خود را به طور واضح بيان كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه همه از همان ابتدا در يك صفحه هستند.

با تعيين انتظارات واقع بينانه، مي توانيد از سوء تفاهم جلوگيري كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه كمپين طبق برنامه پيش مي رود.

در آژانس‌هايي كه در گذشته مالكيت يا مشاوره آن‌ها را بر عهده داشته‌ام، يكي از بزرگ‌ترين چالش‌ها، هميشه تعيين انتظارات صحيح با مشتريان بالقوه بوده است.

بسياري از افراد بر اين باورند كه كارهايي كه انجام مي‌دهند، بايد روي جلد مجله فوربس، وال استريت ژورنال يا هر سايتي با بالاترين اعتبار در صنعتشان باشد. پيمانكاران ديگري هستند كه با ايميل‌هاي سرد، چنين وعده‌هايي را مي‌دهند و در نهايت به كلاهبرداري منجر مي‌شوند.

به جاي اينكه در همان قايق بيفتيد، دنبال غيرمنطقي بودن و كم‌ارزش ارائه دادن باشيد، با مشتريان در مورد آنچه واقعاً ممكن است صحبت واقعي داشته باشيد. مهم‌تر از همه، در مورد اهداف آن‌ها و اينكه موفقيت چگونه به نظر مي‌رسد، صحبت كنيد.

فقط به چيزي كه بيشتر از همه برايتان هيجان‌انگيز است يا فكر مي‌كنيد آن‌ها را خوشحال مي‌كند، نپردازيد. بهترين مشاركت‌ها بر اساس اعتماد و همسو بودن انتظارات شكل مي‌گيرد، بنابراين روي آن تمركز كنيد.

همكاري با آنها
يك مشاركت موفق به معناي اين است كه شما بايد با هم كار كنيد. درست مانند هر رابطه ديگري، هميشه بايد ارتباط باز، احترام متقابل و اهداف مشترك داشته باشيد.

بايد به شريك خود اعتماد كنيد و به نقاط قوت آژانس تكيه كنيد. با اين حال، شما همچنين بايد براي كمك به آنها در مقابله با هر چالشي، حمايت و اطلاعات ارائه دهيد.

به عنوان مثال، يكي از چالش‌هاي رايجي كه يك آژانس بازاريابي ممكن است با آن روبرو شود، عدم دسترسي به داده‌هاي جامع در مورد مخاطبان خاص كسب و كار است.

در چنين سناريويي، كسب و كار مي‌تواند با ارائه آن داده‌ها به آژانس كمك كند. اين اطمينان مي‌دهد كه تلاش‌هاي بازاريابي آگاهانه، هدفمند و همسو با اهداف كلي كسب و كار باشد.

اين همكاري نه تنها مشاركت را تقويت مي‌كند، بلكه احتمال دستيابي به نتايج موفقيت‌آميز را نيز افزايش مي‌دهد.

ارتباط را باز نگه داريد
به همين ترتيب، برقراري ارتباط باز با آژانس خود نيز مهم است. اگر به سوالات آنها پاسخ ندهيد، مي‌تواند روند كار را متوقف كند.

به عنوان مثال، آنها ممكن است براي دريافت يك نقل قول در مقاله روابط‌عمومي يا درخواست نتايج از تحقيقات شركت شما به شما مراجعه كنند. بدون پاسخ، آن محتوا ديگر قابل استفاده نخواهد بود.

در عين حال، شما همچنين بايد براي دريافت بازخورد و پيشنهاد از آنها پذيرا باشيد. به خاطر داشته باشيد كه شما آنها را به دليلي استخدام كرده‌ايد.

اگر آنها مي‌گويند كه استراتژي‌هاي خاص يا رويكردها ممكن است با مخاطبان هدف شما همخواني نداشته باشد، مهم است كه به تخصص آنها توجه كنيد. آنها ديدگاهي تازه و دانش تخصصي به ارمغان مي‌آورند و گوش دادن با ذهني باز ضروري است.

بكارگيري استراتژي‌هاي مبتني بر داده
براي كشف بينش‌هاي ارزشمند و بهينه‌سازي عملكرد كمپين، داده حرف اول را مي‌زند. با آژانس خود همكاري كنيد تا استراتژي‌هاي روابط‌عمومي مبتني بر داده را توسعه دهيد كه بر پايه تحقيق و تحليل مستمر بنا شده‌اند.

مطمئن شويد كه آن‌ها از ابزارهايي براي رديابي و اندازه‌گيري تأثيرگذاري لحظه‌اي كمپين‌هاي شما استفاده مي‌كنند.

آن‌ها بايد معيارهايي مانند ترافيك وب‌سايت، نرخ تعامل و نرخ تبديل را براي شناسايي آنچه كه كار مي‌كند و آنچه كه كار نمي‌كند، تجزيه و تحليل كنند. با هم، مي‌توانيد از اين داده‌ها براي اصلاح رويكرد خود و تصميم‌گيري آگاهانه‌تر در آينده استفاده كنيد.

پرورش روابط اصيل
ايجاد روابط اصيل با مخاطبان براي موفقيت بلندمدت ضروري است. با آژانس خود همكاري كنيد تا كمپين‌هايي را توسعه دهيد كه در سطح شخصي با مخاطبان هدف شما طنين‌انداز شود. روي عناصري مانند داستان‌سرايي، اصالت و شفافيت تمركز كنيد.

علاوه بر اين، با مخاطبان خود در كانال‌هاي مختلف تعامل داشته باشيد. به بازخورد و نظرات آن‌ها پاسخگو باشيد و به آن‌ها نشان دهيد كه به نظراتشان اهميت مي‌دهيد. با ايجاد اعتماد و اعتبار، پايه‌اي وفادار از مخاطبان را خواهيد ساخت كه از برند شما تا آينده‌اي دور حمايت خواهند كرد.

آمادگي براي تغيير
چشم‌انداز ديجيتال امروزي دائماً در حال تغيير است و استراتژي‌هاي روابط‌عمومي ديجيتال شما نيز بايد همين‌طور باشد. چابك بمانيد و براي تطبيق با شرايط متغير بازار، روندها و ترجيحات مصرف‌كنندگان آماده باشيد. با آژانس خود براي نظارت بر عملكرد كمپين خود و شناسايي نقاط قابل بهبود همكاري نزديكي داشته باشيد.

براي آزمايش تاكتيك‌ها و رويكردهاي جديد تمايل داشته باشيد و اگر چيزي به خوبي كه انتظار داشتيد كار نمي‌كند، از تغيير مسير نترسيد. با چابك و پاسخگو ماندن، براي حركت روان در تغييرات و پيشي گرفتن از رقبا مجهزتر خواهيد شد.

سنجش و جشن موفقيت
در ابتداي كمپين، شاخص‌هاي كليدي عملكرد (KPI) را تعيين كنيد و به طور منظم پيشرفت خود را نسبت به اين معيارها دنبال كنيد.

دستيابي به نقاط عطف و موفقيت‌ها را با آژانس خود جشن بگيريد و قدردان تلاش و فداكاري آن‌ها باشيد. با اين حال، براي يادگيري از شكست‌ها و عقب‌نشيني‌ها نيز آماده باشيد و از آن‌ها به عنوان فرصتي براي رشد و بهبود استفاده كنيد. با اندازه‌گيري، يادگيري و تطبيق مداوم، خود را براي موفقيت بلندمدت آماده خواهيد كرد.

بهترين نتايج روابط‌عمومي ديجيتال به رويكردي استراتژيك، ارتباط موثر و تمايل به وفق دادن با تغييرات نياز دارد. با انتخاب آژانس مناسب از طريق تعريف اهداف شفاف و اعتماد به نتايج بلندمدت استراتژي‌هاي مبتني بر داده، براي دستيابي به اهداف روابط‌عمومي خود و ارتقاي برندتان به سطوح جديد، موقعيت مناسبي خواهيد داشت.

 

منبع انگليسي: forbes

منبع فارسي: شارا

 

انتهاي پيام/