شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : معرفي ۷ كتاب جديد روابط‌عمومي براي روز ملي ارتباطات و روابط‌عمومي
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 18:24 کد خبر:55018
روز ملي ارتباطات و روابط‌عمومي فرصتي عالي براي تقدير از متخصصان روابط‌عمومي كه براي ارتقاي ارتباطات و درك بين مردم و سازمان‌ها سخت تلاش مي‌كنند، است. همچنين اين فرصت مناسبي براي يادگيري و ارتقاي مهارت‌هاي خودتان با مطالعه كتاب‌هاي جديد در اين زمينه است.

كتاب يك هديه مناسب براي روز ملي ارتباطات و روابط‌عمومي


روز ملي ارتباطات و روابط‌عمومي فرصتي عالي براي تقدير از متخصصان روابط‌عمومي كه براي ارتقاي ارتباطات و درك بين مردم و سازمان‌ها سخت تلاش مي‌كنند، است. همچنين اين فرصت مناسبي براي يادگيري و ارتقاي مهارت‌هاي خودتان با مطالعه كتاب‌هاي جديد در اين زمينه است.

در اينجا 
۷ كتاب روابط‌عمومي كه مي‌توانيد براي روز ملي ارتباطات و روابط‌عمومي به خودتان يا ديگران هديه دهيد، آورده شده است:

 

 


 

• هوش مصنوعي روابط‌عمومي در عمل

 

تاليف: مهدي باقريان – وليد آلبوناصر

 

 اين كتاب يك منبع ارزشمند براي متخصصان روابط‌عمومي است كه مي‌خواهند از هوش مصنوعي براي بهبود عملكرد خود استفاده كنند. اين كتاب به‌صورت كاربردي و عملي به بررسي تأثير هوش مصنوعي بر روابط‌عمومي مي‌پردازد و به خوانندگان خود كمك مي‌كند تا نحوه استفاده از هوش مصنوعي براي بهبود بهره‌وري، كارايي و اثربخشي روابط‌عمومي خود را بياموزند.

 

كتاب با ارايه نمونه‌هايي از نحوه استفاده از هوش مصنوعي در روابط‌عمومي توسط سازمان‌ها و شركت‌هاي مختلف، به خوانندگان كمك مي‌كند تا نحوه استفاده از هوش مصنوعي در دنياي واقعي را درك كنند. كتاب همچنين به خوانندگان نكات و توصيه‌هايي براي استفاده از هوش مصنوعي در روابط‌عمومي ارايه مي‌دهد.

 

 


 

• طراحي و برنامه‌ريزي ارتباطات بحران

 

تدوين و تاليف: بريتني «بري» هوپت و لورن آزودو
مترجم: سيروان عبدي
با مقدمه: هادي خانيكي

 

اين كتاب راهنمايي گام به گام براي ايجاد و اجراي برنامه‌هاي ارتباطات بحران مؤثر ارائه مي‌دهد. كتاب "طراحي و برنامه‌ريزي ارتباطات بحران" با بهره‌گيري از مطالعات موردي خلاقانه كه به بررسي اثرات طرح‌هاي ارتباطات بحران مي‌پردازند، دانش پايه‌اي درباره طرح‌هاي ارتباطات بحران، راهبردهاي نظريه محور، سنخ‌شناسي بحران و منابع طراحي ارتباطات بحران را در اختيار خوانندگان قرار مي‌دهد. هر فصل ضمن تمركز بر مفاهيم طراحي راهبردي انتقادي، خلاصه‌اي از نكات كليدي، سوالاتي براي بحث‌هاي بيشتر و منابع تكميلي براي هر مفهوم بدست مي‌دهد.

 

 


 

•  خلاقيت در روابط‌عمومي

 

تاليف:  اندي گرين

ترجمه: حسن نصيري قيداري – فاطمه ريحاني (نويسندگان همكار و مترجمان)

 

اين كتاب به شما مي‌آموزد كه چگونه از خلاقيت براي ايجاد كمپين‌هاي روابط‌عمومي جذاب و مؤثر استفاده كنيد.  مولف در اين كتاب خلاقيت را فرايندي مي‌داند كه به خلق ايده‌هاي جديد و با ارزش افزوده منجر مي‌شود. وي بر اين باور است كه خلاقيت مختص افراد خاصي نيست و همه افراد مي‌توانند با بهره‌گيري از تكنيك‌هاي خلاقيت، ايده‌هاي جديد و نوآورانه توليد كنند.

اندي گرين در كتاب “خلاقيت در روابط‌عمومي” معتقد است كه خلاقيت يكي از مهم‌ترين مهارت‌هاي كارگزاران روابط‌عمومي است. او خلاقيت را فرآيندي مي‌داند كه منجر به خلق ايده‌هاي جديد و ارزش افزوده مي‌شود.


 


 

• برنامه‌ريزي استراتژيك براي روابط‌عمومي

 

تاليف: كريگ مياموتو- ران اسميت- راتلج/ تيلور و فرانسيس

 

اين كتاب راهنمايي عملي براي توسعه و اجراي برنامه‌هاي روابط‌عمومي مؤثر ارائه مي‌دهد. اين كتاب در چهار بخش، اهميت برنامه‌ريزي، نحوه‌ نگارش يك برنامه‌ جامع براي روابط‌عمومي، فرايند‌ برنامه‌ريزي براي كمپين روابط‌عمومي و برنامه‌ريزي استراتژيك براي روابط‌عمومي منتشر شده است.

 

 


 

• اسناد مرجع روابط‌عمومي

 

تاليف: عادل ميرشاهي

 

اين كتاب مجموعه‌اي از اسناد مرجع روابط‌عمومي است كه چارچوب و مبناي فعاليت‌هاي روابط‌عمومي را تعيين مي‌كند. اين اسناد به كارمندان روابط‌عمومي كمك مي‌كند تا فعاليت‌هاي خود را به صورت هدفمند، يكپارچه و اثربخش انجام دهند.

اسناد مرجع روابط‌عمومي، نقشه راهي هستند كه به سازمان‌ها كمك مي‌كنند تا اهداف و استراتژي‌هاي روابط‌عمومي خود را به‌طور موثر اجرا كنند. اين اسناد، چارچوبي را براي فعاليت‌هاي روابط‌عمومي فراهم مي‌كنند و به كارمندان روابط‌عمومي كمك مي‌كنند تا در جهت اهداف مشترك كار كنند.

 

 


 

• روابط عمومي 8 ثانيه‌اي

 

تاليف: ليز اچ. كلي

ترجمه: محسن داوري

اگر بخواهيم موضوع كتاب را در يك كلمه خلاصه كنيم، چيزي نيست جز «داستان‌گويي». سخن گزافي نيست اگر ادعا كنيم در دنياي امروز- كه به تعبير نويسندۀ كتاب، هر كدام ما فقط هشت ثانيه مهلت داريم توجه مخاطب را به خود و داستان‌مان جلب كنيم همۀ موفقيت و شكست‌ها در همين هنر خلاصه مي‌شود. جالب است كه در زبان انگليسي، بيش از آن كه از اصطلاحاتي مثل خبر و يا گزارش براي مطالب منتشرشده در رسانه‌ها استفاده كنند، از واژۀ “Story” بهره مي‌گيرند.

 

آنچه در سپهر رسانه‌اي و دنياي تبليغات و برندها جريان دارد و اوج‌گيري يا افول چهره‌ها و شركت‌ها و فرآورده‌هاي مادي يا فكري و حتي ظهور و سقوط سياستمداران را رقم مي‌زند، نتيجۀ تفاوت در داستان‌هاي آنهاست. دانشمندان علوم شناختي دريافته‌اند مغز انسان بيشتر براي فهم داستان‌ها برنامه‌ريزي شده تا درك منطق؛ و در واقع، بهترين قالب ارايۀ اطلاعات ماندگار به مردم و تسهيل به خاطرسپاري رويدادها، استفاده از شيوه‌هاي خلاقانۀ داستان‌گويي است.
 

 


 

• مدل جهاني روابط‌عمومي و ارتباطات

 

نويسندگان: اتحاديه‌ جهاني روابط‌عمومي و مديريت ارتباطات و مركز رهبري اعتبار

 

 كتاب مدل جهاني روابط‌عمومي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات، اصول راهنما و مؤلفه‌هاي سازنده‎ي مديريت ارتباطات و روابط‌عمومي را تعريف مي‌كند و جعبه‌ابزاري در اختيار كارشناسان مي‌گذارد كه تمامي منابع، توانمندي‌ها و مهارت‌هاي موردنياز براي افزايش اعتبار و اعتمادسازي سازمان در آن گنجانده شده است. اين مدل با بررسي مدل‌ها و روش‌‎هاي كنوني و ديدگاه‌‎هاي بيش از 1400 كارشناس از 46 كشور 5 قاره‎ مختلف دنيا طراحي شده است. اين مدل مي‌خواهد چارچوبي براي آينده‌ي ارتباطات، اعتبار و مديريت قدرتمندترين دارايي‌هاي نامشهود باشد.

 

 

تهران- تقاطع ستارخان و باقرخان-پلاك131 -واحد4 - انتشارات كارگزار روابط‌عمومي‌
 
 تلفن: 66943670 (021) - 66943670 (021)
 تلفن همراه: 09121938419
 
 وبسايت: www.shara.ir - http://kpri.ir
 پست الكترونيك: kargozar80@yahoo.com- info@kpri.ir
 

 

 

انتهاي پيام/