شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : جوايز، مسئوليت اجتماعي شركتي و جنجال به عنوان آهن‌رباي رسانه‌اي
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:42 کد خبر:54986
دنياي شلوغ امروز، جلب توجه رسانه‌ها مي‌تواند چالش‌برانگيز باشد. با اين حال، راه‌هاي مختلفي براي انجام اين كار وجود دارد، از جمله استفاده از جوايز، مسئوليت اجتماعي شركتي و جنجال.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || دنياي شلوغ امروز، جلب توجه رسانه‌ها مي‌تواند چالش‌برانگيز باشد. با اين حال، راه‌هاي مختلفي براي انجام اين كار وجود دارد، از جمله استفاده از جوايز، مسئوليت اجتماعي شركتي و جنجال.

جوايز
جوايز مي‌توانند ابزاري عالي براي جذب توجه رسانه‌ها باشند، چه زماني كه برنده مي‌شويد و چه زماني كه براي آنها نامزد مي‌شويد. اگر جايزه به اندازه كافي بزرگ يا جذاب باشد، احتمالاً در رسانه‌ها پوشش داده خواهد شد.

مسئوليت اجتماعي شركتي
انجام كارهاي خيرخواهانه و مسئوليت اجتماعي شركتي (CSR) نيز مي‌تواند راه موثري براي جلب توجه رسانه‌ها باشد.

اگر فعاليت‌هايي انجام مي‌دهيد كه براي جامعه يا مخاطبان شما ارزشمند باشد، احتمالاً به طور طبيعي در رسانه‌ها پوشش داده خواهيد شد.

جنجال
اگر به دنبال جلب توجه رسانه‌ها به عنوان يك برند رقيب يا بازيگر كوچك هستيد، ايجاد جنجال مي‌تواند راه موثري باشد. اگر چيزي بگوييد يا كاري انجام دهيد كه بحث‌برانگيز باشد، به احتمال زياد در رسانه‌ها پوشش داده خواهيد شد.

كدام استراتژي براي شما مناسب است؟

بهترين استراتژي براي جلب توجه رسانه‌ها به اهداف و مخاطبان خاص شما بستگي دارد. اگر به دنبال ايجاد يك تصوير عمومي مثبت هستيد، مسئوليت اجتماعي شركتي ممكن است بهترين گزينه باشد. اگر به دنبال افزايش آگاهي از برند خود هستيد، جوايز يا جنجال ممكن است موثرتر باشد.

در نهايت، كليد موفقيت اين است كه يك استراتژي رسانه‌اي منسجم و هدفمند داشته باشيد. مهم نيست كه كدام رويكرد را انتخاب مي كنيد، مطمئن شويد كه پيام شما واضح، مختصر و قانع كننده است.

سه نكته كليدي

اصيل باشيد. اگر فقط به دنبال روابط‌عمومي هستيد، مردم مي‌توانند آن را تشخيص دهند. اين به شما اعتبار و شهرت شما را خدشه‌دار مي‌كند.

منسجم باشيد. پيام خود را در تمام پلتفرم‌هاي ارتباطي خود ثابت نگه داريد.

صبور باشيد. ايجاد روابط با رسانه‌ها زمان مي‌برد. انتظار نداشته باشيد كه يك شبه نتايج يك‌شبه به‌دست آوريد.


جوايز، مسئوليت اجتماعي شركتي و جنجال همگي مي‌توانند ابزاري مؤثر براي جلب توجه رسانه‌ها باشند.

در نهايت
هيچ رويكردي براي جلب توجه رسانه‌ها وجود ندارد. بهترين رويكرد به اهداف و مخاطبان شما بستگي دارد.

منبع انگليسي: Paul Writer

منبع فارسي: شارا - شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران

با كليك روي لينك زير به كانال تلگرام ما بپيونديد:
https://telegram.me/sharaPR

 

انتهاي پيام/

 

 

فراخوان دومين اجلاس ملي مديران روابط‌عمومي