شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا) || مقاله در مورد تلاشهاي متا براي ادغام هوش مصنوعي در محصولات خود، به ويژه چتباتها در برنامههاي محبوب مانند فيسبوك، اينستاگرام، واتساپ و مسنجر است.
متا مدلهاي هوش مصنوعي خود را ارتقا ميدهد و قصد دارد تا سال 2030 هوش مصنوعي مكالمهاي را به يك امر عادي تبديل كند.
اين شركت چتباتها را در برنامههاي خود قرار ميدهد تا كاربران را در پلتفرم خود نگه دارد و از جستجوي اطلاعات در جاي ديگر جلوگيري كند.
جستجوي متا به كاربران امكان ميدهد بدون نياز به ترك برنامه، اطلاعات را از سراسر وب پيدا كنند.
برخي اين استراتژي را به عنوان تلاشي براي انحصار اطلاعات و دور نگه داشتن كاربران از وب آزاد ميدانند.
هوش مصنوعي متا در حال حاضر نتايج جستجو را به صورت خلاصه با استناد به منابع ارائه ميدهد و ادعا ميكند كه به كاربران در يافتن سريع اطلاعات كمك ميكند.
نويسنده مقاله نگران است كه اين امر به وابستگي بيش از حد به پلتفرمهاي متا و كاهش دسترسي به وب آزاد منجر شود.
منبع انگليسي: nymag
منبع فارسي: شارا - شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران
با كليك روي لينك زير به كانال تلگرام ما بپيونديد:
https://telegram.me/sharaPR
انتهاي پيام/