شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا) || اسكات پاول، رئيس و مدير عامل گروه ارتباطات شركتي Skyline، عملكرد بوئينگ در رسيدگي به بحرانهاي اخير را ضعيف ميداند.
او معتقد است كه اين شركت بايد براي بازگرداندن اعتماد سرمايه گذاران و عموم مردم، اقدامات بيشتري انجام دهد.
پاول سه دليل كليدي براي اين ارزيابي ارائه ميدهد:
بوئينگ در انجام يك بررسي كامل از بالا به پايين از سيستمهاي كنترل كيفيت خود كوتاهي كرده است. اين امر براي شناسايي و رفع هرگونه مشكل اساسي كه ممكن است منجر به حوادث شده باشد، ضروري است.
اين شركت اقدامات كافي براي بازگرداندن اعتماد سرمايه گذاران و عموم مردم انجام نداده است. اين شامل برقراري ارتباط شفاف و صادقانه در مورد مشكلات و ارائه يك برنامه مشخص براي رفع آنها مي شود.
بوئينگ به اندازه كافي سريع به حوادث اخير واكنش نشان نداده است. اين امر منجر به خلائي در رهبري شده است كه به نوبه خود به افزايش نگراني ها در مورد ايمني هواپيماهاي اين شركت كمك كرده است.
با اين حال، پاول اذعان ميكند كه برخي از پيشرفتها در چند هفته گذشته صورت گرفته است. رئيس جديد بوئينگ، ديو كالهون، متعهد به انجام يك بررسي جامع از سيستمهاي كنترل كيفيت شركت شده است و اين شركت همچنين اقداماتي را براي بهبود ارتباطات خود با ذينفعان كليدي انجام داده است.
با اين حال، پاول هشدار ميدهد كه كارهاي زيادي براي بازگرداندن اعتماد به طور كامل باقي مانده است. بوئينگ بايد به طور شفاف و صادقانه در مورد مشكلات خود عمل كند، يك برنامه مشخص براي رفع آنها ارائه دهد و به سرعت و قاطعانه به حوادث آينده واكنش نشان دهد.
در نهايت، اين به عهده بوئينگ است كه ثابت كند متعهد به ايمني هواپيماهاي خود و مسافران آنها است. اگر اين شركت نتواند اعتماد را بازگرداند، ممكن است با پيامدهاي قابل توجهي از جمله از دست دادن سهم بازار و افزايش نظارت دولتي روبرو شود.
منبع انگليسي: thestreet
منبع فارسي: شارا
انتهاي پيام/