شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : معرفي كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران
جمعه، 5 مهر 1392 - 14:04 کد خبر:5482

 دهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران

با موضوع: روابط عمومي يكپارچه

24-23 دي ماه 1392

 

 

تقدير از شما

خداوند را بسيار شاكريم كه به ما قدرت خلق ايده برگزاري اولين و بزرگترين رويداد علمي و تخصصي روابط عمومي در ايران (1383) را داد؛ رويدادي كه توانست در حوزه هاي مختلف روابط عمومي از جمله منشاء بسياري از رويدادها و تحولات ديگر در كشور باشد و بيش از صدها نفر از علاقمندان و مديران و كارگزاران روابط عمومي را گرد هم آورده و فرصت تبادل افكار و ايجاد ارتباط بين آن ها را با هم فراهم نمايد.

تجربيات بيش از 300 نفر از متخصصان، استادان، صاحب نظران و كارشناسان روابط عمومي داخلي و خارجي از طريق ارايه سخنراني و مقاله در اختيار حاضرين در كنفرانس قرار گرفت تا نقطه عطفي باشد در جهت شكوفايي روابط عمومي كشور كه هنوز در دام شيوه هاي سليقه اي و محافظه كارانه گرفتار است و برنامه ريزي مدوني براي پويا كردن آن از جانب متوليان دولتي و خصوصي صورت نگرفته است.

برگزاري دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي كه 17، 18 و 19 آذر ماه 1391 با شركت بيش از 1200 نفر از مديران و كارشناسان و در ميان استقبال باشكوه متخصصان داخلي و خارجي برگزار شد، پاسخي مثبت به اعتمادي است كه به عنوان اصلي ترين سرمايه در اختيار دست اندركاران اين رويداد عظيم قرار گرفت.

از اعتماد شما به برگزاركنندگان كنفرانس و از اين كه در اجرايي كردن ايده ها و برنامه هاي توسعه و اعتلاي روابط عمومي در ايران ما را ياري مي نماييد سپاسگزار بوده و از كاستي هاي احتمالي پوزش مي طلبيم. اميد آن كه با همراهي شما گامي ديگر به جلو برداريم.

 

كنفرانس موفق بود ...

ما معتقد هستيم كنفرانس موفق عمل كرد زيرا:

· توانست مشاركت ده ها دانشگاه و موسسه علمي داخل و خارج از كشور را بدست آورد.

· توانست همكاري بسياري از اساتيد و متخصصان ايراني حوزه روابط عمومي را در اين كنفرانس جلب نمايد.

· توانست منشورهاي اخلاقي و همكاري رسانه و روابط عمومي را تهيه و ارائه نمايد.

· توانست ادبيات مربوط به حوزه روابط عمومي را غني تر در معرض علاقمندان قرار دهد.

· توانست منشاء تحولات مهم روابط عمومي از جمله رويدادهاي مشابه باشد.

· توانست زمينه حضور بزرگترين دانشمندان روابط عمومي از جمله پروفسور جيمز و لاريسا گرانيگ و رهبران انجمن هاي مطرح و بنام روابط عمومي جهان را براي نخستين بار به ايران فراهم نمايد.

· توانست زمينه برگزاري دوره هاي آموزشي روابط عمومي ايران در خارج از كشور را فراهم نمايد كه هفت دوره آن برگزار شد.

· توانست براي نخستين بار اعتبارنامه متخصصان روابط عمومي (APR) را براي روابط عمومي ايران به ارمغان بياورد.

· توانست ايده برگزاري نخستين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي و تاسيس انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي را در ايران و خارج از كشور اجرايي نمايد.

· توانست جديدترين مباحث حرفه روابط عمومي و الگوهاي مطرح را توسط اساتيد و صاحب نظران برجسته جهان و ايران عرضه نمايد.

· توانست زمينه آشنايي با فناوري هاي نوين روابط عمومي دو و ايجاد بستر مناسب براي توسعه بهره مندي و بهره وري از آن را افزايش دهد.

· توانست بيش از 5000 نفر از مديران و كارگزاران روابط عمومي را در كنار هم قرار دهد.

· توانست توانايي ها و پتانسيل هاي بخش خصوصي در برگزاري كنفرانس ها و گردهمايي ها و حركت هاي بين المللي در راستاي همكاري هرچه بيشتر روابط عمومي ها با مشاركت ارگان ها و دستگاه هاي دولتي را به اثبات برساند.

· توانست جايگاه روابط عمومي در ايران را برجسته نمايد.

· توانست فرصت مناسب و ارزشمندي را براي هماهنگي و تعامل مناسب روابط عمومي و مديران و كارگزاران ايراني با همديگر فراهم نمايد.

 

يك فرصت ايده آل براي تمرين «روابط عمومي يكپارچه»

نتايج پژوهش نشان مي دهد طراحي مدل هاي ارتباطي در روابط عمومي بيشتر مبتني بر عنصر «تبليغات» بوده و علاوه بر توجه محدود به ساير تاكتيك هاي ارتباطي مانند «ارتباط رسانه اي»، استفاده از ساير عناصر و ابزارها از نظرها دور مانده است.

روابط عمومي يكپارچه يكي از مفاهيمي است كه در مديريت استراتژيك روابط عمومي و نيز برنامه ريزي هاي ارتباطي به كار مي رود و منظور از آن، يكپارچه سازي تمامي فعاليت هاي سازمان در رابطه با مخاطبان و ذينفعان است تا اطمينان حاصل گردد كه اين فعاليت ها در راستاي اهداف از پيش تعيين شده است.

«روابط عمومي يكپارچه» داراي دو ويژگي زير است:

1. استفاده مناسب و تركيبي از ابزارها، عناصر، رسانه ها و تاكتيك هاي ارتباطي

2. يكپارچه سازي پيام ها و كاركردهاي متنوع ارتباطي: انتقال و دريافت پيام ها با هدف ايجاد تلقي واحد در مخاطب به صورت منسجم. به تعبيري، انتقال يك تصوير و صداي واحد به وسيله تمامي كاركردهاي ارتباطي براي موقعيت گذاري موسسه به روش منسجم.

بنابراين براي هماهنگ و همسوسازي تمامي فعاليت هاي روابط عمومي در هر نقطه تماس با مخاطب در جهت يك هدف، از مفهوم «روابط عمومي يكپارچه» (IPR) استفاده مي شود. اين مفهوم، رويكردي براي هدايت و يكپارچه سازي فرايندهاي برنامه ريزي، اجرا و نظارت بر پيام ها است.

 

دهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران (ICPR)

موسسه كارگزار روابط عمومي در جهت افزايش قابليت ها و صلاحيت هاي واحدهاي روابط عمومي سازمان هاي دولتي و خصوصي در سطح تعالي همكاري مي نمايد. اين امر تاثير بسزايي در خط مشي هاي حرفه اي و كيفيت برنامه ها و فعاليت هاي ارتباطي روابط عمومي ها به همراه دارد، زيرا قابليت ارايه منابع يكپارچه مديريتي از اولين و ضروري ترين نياز روابط عمومي امروز است.

پذيرش نظام مديريت يكپارچه روابط عمومي يك تصميم راهبردي براي هر سازمان است و طراحي و اجراي آن در برآورده كردن خواسته هاي مخاطبان و بهبود اثربخشي نظام مديريت ارتباطي به منظور افزايش رضايت مخاطب يك الزام است.

موسسه كارگزار روابط عمومي به عنوان يك نهاد غيردولتي فعال در حوزه روابط عمومي، در نظر دارد به منظور برقراري ارتباط بين سياستگذاران، مديران اجرايي، بهره برداران، محققان، مديران و كارگزاران روابط عمومي و علاقمندان اين حوزه و نيز تبيين اهميت «روابط عمومي يكپارچه» در تعالي روابط عمومي كشور، دهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران را با همكاري دستگاه هاي دولتي، سازمان هاي صنفي، دانشگاه ها، سازمان هاي بين المللي و نهادهاي ذيربط برگزار نمايد.

بدينوسيله از كليه فرهيختگان، پژوهشگران و صاحب نظران حوزه روابط عمومي، ارتباطات، تبليغات، بازاريابي و ساير علاقمندان دعوت مي شود تا با ارايه نتايج مطالعات و تحقيقات ارزشمند خود در اين كنفرانس شركت نمايند. همچنين از مديران و كارگزاران روابط عمومي دعوت مي گردد با حضور خود در اين كنفرانس بر غنا و شكوه آن بيفزايند.

 

محورهاي اصلي كنفرانس

1. روابط عمومي يكپارچه و مفاهيم

- تعريف روابط عمومي يكپارچه (IPR)

- اهميت روابط عمومي يكپارچه

- فرآيند روابط عمومي يكپارچه

- مولفه ها و عناصر موثر در روابط عمومي يكپارچه

- چگونگي سازماندهي و مديريت روابط عمومي يكپارچه

- استانداردسازي عملكردي روابط عمومي يكپارچه

- محاسن و مزاياي روابط عمومي يكپارچه

- آسيب شناسي روابط عمومي يكپارچه

 

2. روابط عمومي يكپارچه و سياستگذاري

- سياستگذاري، مدل سازي و راهبردهاي روابط عمومي يكپارچه

- نقش دانشگاه ها، تشكل ها و موسسات روابط عمومي در  توسعه روابط عمومي يكپارچه

- نقش مديران اجرايي و مديران روابط عمومي در توسعه روابط عمومي يكپارچه

- نقش آموزش در توسعه روابط عمومي يكپارچه

- نقش پژوهش و تحقيق در برنامه ريزي روابط عمومي يكپارچه

 

3. روابط عمومي يكپارچه و برنامه ريزي ارتباطات يكپارچه

- برنامه ريزي ارتباطات يكپارچه

- سياستگذاري و برون سپاري

- طراحي مدل هاي موثر و اثرگذار

- رويكرد تركيبي به تدابير، تمهيدات و ابزارهاي ارتباطي

- آميخته ترفيع و اهميت روابط عمومي يكپارچه

- مديريت ارتباطات يكپارچه و توسعه روش هاي منسجم

 

4. روابط عمومي يكپارچه و تكنولوژي

- همكاري سيار در دنياي مجازي

- برنامه هاي كاربردي

- موارد كاربرد در دنياي مجازي

- تكنولوژي ارتباطات يكپارچه

- پيام رساني يكپارچه

 

5. روابط عمومي يكپارچه، طراحي كمپين و ارزيابي

- مديريت اجراي نظام روابط عمومي يكپارچه

- طراحي كمپين هاي روابط عمومي

- ارزيابي كارايي كمپين هاي روابط عمومي و برنامه هاي ارتباطي

- ارزيابي كيفيت و كميت مشاوره

- ارزيابي كيفيت و كميت آموزش

 

تقويم كنفرانس 

مهلت ارسال اصل مقالات

1392/08/20

مهلت ثبت نام در كنفرانس، نمايشگاه و كارگاه ها

1392/08/30

مهلت ارسال آثار به جشنواره روابط عمومي هاي برتر

1392/08/30

مهلت ثبت نام در دوره هاي آموزشي

1392/08/30

اعلام مقالات پذيرفته شده

1392/09/15

مهلت ارسال فايل پاورپوينت ارايه مقالات

1392/09/30

 

كارگاه هاي آموزشي

به منظور غني تر نمودن محتواي علمي كنفرانس، برگزاري كارگاه هاي آموزشي تخصصي نيز در برنامه كنفرانس در نظر گرفته شده است. لذا از سازمان ها، مراكز و موسسات علاقمند جهت برگزاري كارگاه هاي مرتبط با موضوع كنفرانس، دعوت مي شود كه پيشنهاد خود را تا تاريخ اعلام شده كتبا به اطلاع دبيرخانه كنفرانس برسانند.

ضمنا دبيرخانه كنفرانس، كارگاه هاي آموزشي زير را طراحي كرده است كه علاقمندان براي ثبت نام مي توانند جهت دريافت كاربرگ ثبت نام به آدرس اينترنتي كنفرانس مراجعه نمايند.

 دريافت اطلاعات كامل

 

نمايشگاه جانبي

در نظر است به منظور اطلاع رساني در خصوص فعاليت ها، توانمندي ها و نتايج مطالعات و تحقيقات سازمان ها و موسسات و فعاليت هاي روابط عمومي هاي سراسر كشور، نمايشگاهي در كنار كنفرانس برگزار گردد. لذا از همه ادارات روابط عمومي، موسسات تبليغاتي، فرهنگي، اطلاع رساني و غيره دعوت مي گردد دستاوردهاي خود را در اين نمايشگاه در معرض ديد علاقمندان و بهره برداران قرار دهند.

جهت دريافت كاربرگ شركت در نمايشگاه و آگاهي از شرايط آن، به آدرس اينترنتي كنفرانس مراجعه نماييد.

 

هزينه هاي ثبت نام

هزينه ثبت نام كه شامل حضور در كنفرانس، بسته آموزشي همايش و پذيرايي است به شرح زير است:

 

1

شركت كنندگان عادي

4/000/000 ريال

2

اعضاي موسسه كارگزار روابط عمومي و شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران

3/000/000 ريال

3

دانشجويان روابط عمومي و ارتباطات

2/000/000 ريال

4

كارگاه هاي آموزشي (هر كارگاه)

3/000/000 ريال

 

اطلاعات تماس

تلفن هاي دبيرخانه كنفرانس: 88617576- 88617577

پيامك: 30007153

وب سايت: www.shara.ir, www.icpr.ir

پست الكترونيك: kargozar80@yahoo.com