شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پنج اولويت اصلي سازماني براي رهبران منابع انساني در سال 2024
دوشنبه، 22 آبان 1402 - 08:24 کد خبر:53828
بر اساس نظرسنجي گارتنر از 520 رهبر منابع انساني در ژوئيه 2023، پنج اولويت اصلي سازماني براي رهبران منابع انساني در سال 2024 معرفي شدند:

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || بر اساس نظرسنجي گارتنر از 520 رهبر منابع انساني در ژوئيه 2023، پنج اولويت اصلي سازماني براي رهبران منابع انساني در سال 2024 معرفي شدند:


اين پنج اولويت اصلي سازماني، عوامل كليدي موفقيت در هر سازماني هستند. آنها به سازمان كمك مي‌كنند تا نيروي كار خود را توسعه دهد، فرهنگ مثبتي ايجاد كند، از فناوري براي بهبود كارايي استفاده كند، تغييرات را مديريت كند و به كاركنان خود كمك كند تا در شغل خود پيشرفت كنند.

توسعه رهبر و مدير

رهبران و مديران نقش كليدي در موفقيت هر سازماني دارند. آنها مسئول هدايت و انگيزه دادن به كاركنان، ايجاد يك فرهنگ مثبت و دستيابي به اهداف سازمان هستند. توسعه رهبر و مدير به سازمان كمك مي‌كند تا رهبران و مديراني با استعداد و كارآمد پرورش دهد كه بتوانند سازمان را در مسير موفقيت هدايت كنند.

فرهنگ سازماني

فرهنگ سازماني مجموعه‌اي از ارزش‌ها، باورها و رفتارهايي است كه در يك سازمان وجود دارد. فرهنگ سازماني بر نحوه كار كاركنان، نحوه تعامل آنها با يكديگر و نحوه تعامل آنها با مشتريان تأثير مي‌گذارد. ايجاد يك فرهنگ سازماني مثبت و حمايتي براي موفقيت هر سازماني ضروري است.

فناوري منابع انساني

فناوري منابع انساني (HR) مجموعه‌اي از ابزارها و نرم‌افزارهايي است كه براي مديريت منابع انساني استفاده مي‌شود. فناوري منابع انساني مي‌تواند به سازمان‌ها كمك كند تا فرآيندهاي منابع انساني خود را كارآمدتر كنند، داده‌هاي منابع انساني را جمع‌آوري و تجزيه و تحليل كنند و ارتباط و همكاري بين كاركنان و مديران را بهبود بخشند.

مديريت تغيير

تغيير اجتناب‌ناپذير است. سازمان‌ها بايد بتوانند تغييرات را به طور موثر مديريت كنند تا به موفقيت ادامه دهند. مديريت تغيير شامل شناسايي نياز به تغيير، توسعه يك برنامه تغيير، اجراي برنامه و ارزيابي نتايج است.

 

در ميان رهبران منابع انساني كه به نظرسنجي گارتنر پاسخ دادند، 82 درصد موافق بودند كه مديران براي رهبري تغييرات آماده نيستند و 77 درصد گزارش كردند كه كاركنان آنها از اين همه تغييرات خسته شده‌اند.


رهبران منابع انساني مي‌توانند به طور فعال خطر خستگي ناشي از تغيير را از طريق سه مولفه زير مديريت كنند:


- شناسايي
- پيشگيري
- رفع


مديريت شغلي و تحرك

مديريت شغلي و تحرك به كاركنان كمك مي‌كند تا در شغل خود پيشرفت كنند. اين شامل برنامه‌ريزي شغلي، توسعه مهارت‌ها، مديريت عملكرد و مديريت استعداد است. مديريت شغلي و تحرك به سازمان كمك مي‌كند تا نيروي كار خود را حفظ و از پتانسيل كامل كاركنان خود استفاده كند.

 

تقريباً 90 درصد از رهبران منابع انساني كه به نظرسنجي گارتنر پاسخ دادند، گزارش دادند كه براي بسياري از كارمندان، مسيرهاي شغلي در سازمان‌شان نامشخص است. دو سوم گفتند كه مسيرهاي شغلي در سازمان‌شان براي بسياري از كارمندان قانع كننده نيست.

اين پنج اولويت اصلي سازماني به طور كلي بر اساس تحقيقات و نظرسنجي‌هاي صنعت منابع انساني شناسايي شده‌اند. آنها عوامل كليدي موفقيت در هر سازماني هستند و سازمان‌ها بايد براي دستيابي به موفقيت بر آنها تمركز كنند.

 

انتهاي پيام/