شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا) || رشد سريع يك نقطه عطف هيجانانگيز براي هر كسبوكار كوچك است، اما ميتواند چالش برانگيز نيز باشد. در اينجا 6 نكته براي كمك به كسبوكارهاي كوچك براي مديريت موثر گسترش خود آورده شده است:
استخدام استراتژيك و تيمسازي
با رشد كسبوكار خود، استخدام استراتژيك و ايجاد يك تيم شايسته بسيار مهم است. نقش ها و معيارهايي را براي هر موقعيت مشخص كنيد، نامزدهايي را كه با فرهنگ، ارزش ها و چشم انداز شركت شما همسو هستند را شناسايي كنيد.
محيط كاري مشتركي را پرورش دهيد كه در آن كاركنان بتوانند پيشرفت كنند و در جهت اهداف مشترك تلاش كنند. براي اطمينان از حفظ و موفقيت مستمر، فرآيند كارآمدي را ايجاد كنيد و روي توسعه كاركنان سرمايهگذاري كنيد.
فضاي اداري مناسب را انتخاب كنيد
اگر از يك دفتر كار خانگي يا فضاي كاري مشترك به يك دفتر فيزيكي نقل مكان مي كنيد، اين يك نقطه عطف مهم است. نيازهاي كسبوكار، محدوديتهاي بودجه و اولويتهاي مكان را ارزيابي كنيد تا فضاي اداري را انتخاب كنيد كه نيازهاي شما را برآورده كند. نه تنها اندازه را در نظر بگيريد، بلكه:
موقعيت مكاني را ارزيابي كنيد. مكاني را انتخاب كنيد كه با استراتژي رشد شركت و مخاطبان هدف همسو باشد. عواملي مانند دسترسي، نزديكي به مراكز حمل و نقل، در دسترس بودن پاركينگ و امكانات محلي را در نظر بگيريد. علاوه بر اين، پتانسيل گسترش در منطقه را براي اطمينان از مناسب بودن طولاني مدت ارزيابي كنيد.
ارزيابي فضاي مورد نياز نيازهاي فضايي فعلي و آينده را محاسبه كنيد. تعداد كارمندان، ايستگاه هاي كاري مورد نياز، اتاق هاي جلسه، مناطق مشترك و فضاي ذخيره سازي را تجزيه و تحليل كنيد. علاوه بر اين، انعطاف پذيري چيدمان دفتر را براي سازگاري با رشد بالقوه يا تغييرات در ساختار تيم در نظر بگيريد.
مبلمان و تجهيزات اداري ضروري را خريداري كنيد
تجهيز دفتر جديد به مبلمان و تجهيزات مناسب ضروري است. براي ايجاد فضاي كاري راحت و كارآمد، روي صندلي هاي ارگونوميك، ميزهاي كاربردي و راه حل هاي ذخيره سازي سرمايه گذاري كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه كامپيوترها، چاپگرها و ساير تجهيزات لازم كافي براي رفع نيازهاي تيم شما وجود دارد.
براي يك حركت اداري نرم برنامهريزي كنيد
حركت به يك فضاي اداري جديد نيازمند برنامهريزي و اجراي دقيق است. يك چك ليست جامع از وظايف ايجاد كنيد و از انتقال يكپارچه اطمينان حاصل كنيد. اگر جابجايي حرفهاي استخدام مي كنيد، روي كاغذ دقيقاً جايي را كه مي خواهيد مبلمان و هنر ديواري خاص در دفتر جديد قرار داده شود، ترسيم كنيد. هدف اين است كه وظايف جابجايي ها تا حد امكان سريع و كارآمد باشد.
با برنامهريزي جابجايي در ساعات غير عملياتي يا در آخر هفته ها در صورت امكان، زمان توقف را به حداقل برسانيد.
انتقال بدون درز خدمات تلفن
ارتباط روان در دوره انتقال ضروري است. انتقال خدمات تلفني را با ارايه دهنده مخابرات خود هماهنگ كنيد. در صورت تغيير در اطلاعات تماس، به مشتريان و فروشندگان اطلاع دهيد تا از هرگونه اختلال جلوگيري شود. اطمينان حاصل كنيد كه همه افراد در سازمان از سيستم تلفن و فرآيندهاي پست صوتي به روز شده آگاه هستند.
خدمات اينترنتي تجاري
انتقال سرويس اينترنت به يك دفتر جديد شامل دنبال كردن چند مرحله كليدي براي اطمينان از انتقال روان است.
با ارايه دهنده خدمات اينترنت خود تماس بگيريد. به ارائهدهنده خدمات اينترنتي فعلي خود اطلاع دهيد كه در حال نقل مكان به يك دفتر جديد هستيد و در مورد انتقال سرويس پرس و جو كنيد. بررسي كنيد كه آيا ارائهدهنده شما خدماتي را در منطقه جديد شما ارايه ميدهد و درباره گزينههاي انتقال سرويس اينترنتي فعليتان به مكان جديد بحث كنيد.
در دسترس بودن و گزينه ها را ارزيابي كنيد. تعيين كنيد كه آيا ارايه دهنده فعلي شما در محل دفتر جديد شما موجود است يا خير. به خاطر داشته باشيد كه در دسترس بودن ميتواند بر اساس ارايه دهندگان خدمات مختلف و مناطق جغرافيايي متفاوت باشد. در مورد طرح ها و گزينه هاي قيمت موجود در منطقه جديد خود پرس و جو كنيد و در مورد امكان سنجي انتقال خدمات موجود خود بحث كنيد.
جدول زماني انتقال را برنامهريزي كنيد. با ارائهدهنده خدمات اينترنت خود هماهنگ كنيد تا زمانبندي انتقال سرويس را به حداقل برسانيد. براي جلوگيري از وقفه در اتصال، قبل از لغو سرويس فعلي خود، از فعال بودن سرويس اينترنت جديد اطمينان حاصل كنيد.
منبع: allbusiness
AllBusiness
انتهاي پيام/