شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مديركل روابط عمومي استانداري سمنان گفت: روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان بر اساس شاخص ارتباط موثر با مردم و مخاطبان ارزيابي شدند.
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مديركل روابط عمومي استانداري سمنان گفت: روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان بر اساس شاخص ارتباط موثر با مردم و مخاطبان ارزيابي شدند.
به گزارش شارا به نقل از مهر، ايرج كارخايي صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل استانداري سمنان با بيان اينكه دستگاه هاي اجرايي استان بر اساس شاخص ارتباط موثر با مردم و مخاطبان ارزيابي شدند گفت: اين اقدام بر اساس مصوبه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان و با هدف ايجاد تحرك، انگيزه و فعاليت بيشتر انجام شده است.
وي اهميت ارتباط موثر با مخاطبان و مردم، همكاري و تعامل با مطبوعات و رسانه ها را از محوريت هاي ارزيابي روابط عمومي دستگاه هاي دولتي توسط دبيرخانه شوراي اطلاع رساني استانداري سمنان برشمرد.
مدير كل روابط عمومي استانداري سمنان گفت: در اين دوره از ارزيابي عملكرد روابط عمومي ها 66 دستگاه اجرايي شركت داشتند كه بر اساس فرم ارسالي در 23 شاخص مورد ارزيابي قرار گرفتند و فرم هاي ارزيابي پس از تكميل به همراه مستندات مربوطه تحويل استانداري سمنان شد و از اين طريق تمام فعاليت ها و اقدامات روابط عمومي ها جمع آوري، سپس توسط كميته اي بي طرف مورد بررسي قرار گرفت.
كارخايي با بيان اينكه در اين ارزيابي بحث اطلاع رساني و استفاده از ظرفيت مطبوعات و رسانه هاي گروهي و رويكرد به روابط عمومي الكترونيك بسيار مهم و ضروري بوده تصريح كرد: بر اين اساس روابط عمومي ها آمار تعداد اخبار توليد شده و منعكس شده، توجه به انتقادات و نقطه نظرات و همچنين تعداد مصاحبه هاي مديران در مطبوعات را در فرم ارزيابي اعلام كرده اند.
وي اظهار داشت: فعال بودن پورتال و پايگاه اطلاع رساني، تلفن ارتباط مردمي، ايجاد سامانه پيام كوتاه، چاپ نشريه و ويژه نامه، چاپ بروشور، تهيه كليپ و فيلم توسط روابط عمومي ها از ديگر ملاك هاي ارزيابي روابط عمومي بوده است.
دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان افزود: تعامل و همكاري با خبرنگاران و برگزاري نشست هاي هم انديشي و تجليل از آنان، ايجاد تفاهم و نشاط بين كاركنان با برگزاري مراسم ها و همايـش ها، انجام تبليغات محيطي، برپايي نمايشگاه و اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري همه در اين ارزيابي مورد توجه قرار گرفته است.
كارخايي نقش مهم ديگر روابط عمومي را برقراري ارتباط با مردم و ارباب رجوع عنوان و تاكيد كرد: در اين زمينه ملاك هايي چون نحوه پاسخگوئي، راهنمايي ارباب رجوع، پيگيري مسائل و مشكلات آنان، برگزاري ملاقات عمومي مردم با مسئولان، انجام نظرسنجي از رضايتمندي ارباب رجوع از نحوه عملكرد دستگاه مورد ارزيابي قرار گرفته است.
سومين دوره ارزيابي روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي استان از تيرماه سال 91 تا تيرماه سال 92، با محوريت اهميت ارتباط موثر با مخاطبان و مردم، همكاري و تعامل با مطبوعات و رسانه ها توسط دبيرخانه شوراي اطلاع رساني استان انجام شد.