شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي در نيمه دوم آبان برگزار مي‌شود
سه شنبه، 25 مهر 1402 - 14:43 کد خبر:53560
رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومي، در گفت‌وگو با خبرنگار "شارا" از برگزاري هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي در نيمه دوم آبان 1402 خبر داد.



تهران، 25 مهر 1402 - رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومي، در گفت‌وگو با خبرنگار "شارا" از برگزاري هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي در نيمه دوم آبان 1402 خبر داد.

مهدي باقريان در اين مصاحبه از انتشار ويژه‌نامه راهنماي استانداردهاي نشريه داخلي خبر داد و گفت: «يكي از برنامه‌هاي مهم اين جشنواره، انتشار ويژه‌نامه راهنماي استانداردهاي "نشريه داخلي" است.»

 

وي همچنين از انتشار كتاب «استانداردهاي انتشارات روابط‌عمومي» خبر داد و گفت: اين كتاب شامل اطلاعات و نكات مهمي در مورد نحوه طراحي، توليد و توزيع انواع محتواي انتشاراتي در روابط‌عمومي است. اين كتاب مي‌تواند به روابط‌عمومي‌ها و مديران شركت‌ها و سازمان‌ها در توليد محتواي موثر و باكيفيت كمك كند.

باقريان در بخش ديگري از گفتگوي خود گفت: «از همه روابط‌عمومي‌ها و علاقه‌مندان به حوزه انتشارات دعوت مي‌كنيم كه در هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي شركت كنند.»

در ادامه اين مصاحبه، رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومي به سوالات خبرنگار شارا پاسخ داد:

 

لطفاً جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي را معرفي كنيد و به ما بگوييد تاكنون چه دستاوردي داشته است؟


جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي، يك رويداد سالانه است كه توسط انجمن متخصصان روابط‌عمومي برگزار مي‌شود. اين جشنواره فرصتي براي متخصصان روابط‌عمومي از سراسر كشور است تا آثار خود را در زمينه‌هاي مختلف انتشارات به بوته داوري بگذارند. هدف از برگزاري اين جشنواره، ارتقاي سطح كيفي و كمي انتشارات روابط‌عمومي، شناسايي و معرفي آثار برتر و تشويق روابط‌عمومي‌ها به توليد محتواي حرفه‌اي و موثر است.

 

تاكنون، اين جشنواره در 17 دوره در 11 بخش مختلف، از جمله برنامه انتشاراتي، ادبيات، انتشارات اصلي (چاپي و الكترونيكي) (كتاب، بروشور و كاتالوگ، ويژه‌نامه)، هنرهاي تجسمي/ بصري، رسانه‌هاي ديداري و شنيداري، رسانه‌هاي ديجيتالي، تبليغات مكتوب، تحليل محتوا، كارشناس برتر انتشارات روابط‌عمومي و نحوه ارايه آثار برگزار شده است.

آيا مي‌توانيد توضيح دهيد كه چگونه جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي بر حوزه انتشارات تأثير گذاشته است؟ آن تاثيرات چه بوده و الان در كجاي كار ايستاده‌ا‌يم؟


جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي تأثيرات مثبتي بر حوزه انتشارات داشته است. اين جشنواره باعث شده است كه روابط‌عمومي‌ها به اهميت انتشارات در حوزه روابط‌عمومي بيشتر پي ببرند و به توليد محتواي حرفه‌اي و موثر توجه بيشتري داشته باشند. همچنين، اين جشنواره باعث شده است كه استانداردهاي انتشارات روابط‌عمومي در كشور ارتقا پيدا كند.

در 18 سال گذشته آثار زيادي به دبيرخانه جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي ارسال شده اين روند را به لحاظ كمي و كيفي چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

 

جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي، فرصتي براي فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه آثار شاخص و تحرك بخشيدن به فعاليت‌هاي انتشاراتي به لحاظ كيفي و كمي است. اين جشنواره، مي‌تواند باعث شود كه روابط‌عمومي‌ها به توليد محتواي بهتر و موثرتر توجه بيشتري داشته باشند.

 

همچنين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي، فرصتي براي روابط‌عمومي‌ها براي عرضه آثار خود و رقابت با يكديگر است. اين رقابت باعث مي‌شود كه روابط‌عمومي‌ها به توليد محتواي حرفه‌اي و موثر توجه بيشتري داشته باشند. همچنين، آثار برتر جشنواره، به عنوان الگويي براي ساير روابط‌عمومي‌ها محسوب مي‌شوند و مي‌توانند به ارتقاي سطح كيفي انتشارات روابط‌عمومي در كشور كمك كنند.


با اين حال، در 17 سال گذشته آثار زيادي به دبيرخانه جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي ارسال شده است. اين روند را به لحاظ كمي مي‌توان مثبت ارزيابي كرد، اما به لحاظ كيفي مي‌توان گفت كه هنوز جاي كار زيادي وجود دارد.

آيا مي‌توانيد نمونه‌اي از تجربه خودتان در مورد كارها و آثار خلاقانه جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي ارايه دهيد؟ كدام اثر را دوست داشتيد و در صورت امكان دليل آن را هم بفرماييد؟

 

در مورد تجربه خود در مورد كارها و آثار خلاقانه جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي، بايد بگويم كه با آثار بسيار خوبي در اين جشنواره برخورد داشتم و گاهي اوقات برخي كارهاي خلاقانه كوچك، جوايز بزرگ دريافت كردند. نحوه ارايه هم خيلي مهم است كه متاسفانه در اين حوزه هيچ پيشرفتي نداشتيم. با اين حال در طول اين سال‌ها آثار زيادي بود كه دوست‌شان داشتم.

اينترنت و فضاي مجازي بر حوزه انتشارات به‌ويژه انتشارات در حوزه روابط‌عمومي چه تاثيراتي گذشته و ظهور و بروز آن كجاها بوده است؟
 

اينترنت و فضاي مجازي فرصت‌هاي جديدي را براي انتشارات روابط‌عمومي فراهم كرده است. اين فناوري‌ها باعث شده‌اند كه انتشارات روابط‌عمومي به صورت گسترده‌تر و سريع‌تر انجام شود. همچنين، اين فناوري‌ها سبب شده‌اند كه روابط‌عمومي‌ها با مخاطبان خود به صورت تعاملي ارتباط برقرار كنند.

 

آينده انتشارات روابط‌عمومي با توجه به نقش غالب هوش مصنوعي مولد را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟


معمول‌ترين فعاليت روابط‌عمومي‌ها در چت‌ربات‌ها، بعد از توليد ايده، توليد محتواست. ابزارهاي هوش مصنوعي مولد مي‌تواند به روابط‌عمومي‌ها كمك كند تا محتواي خود را سريع‌تر و با كيفيت بالاتر توليد كنند. ابزارهاي هوش مصنوعي مولد همچنين مي‌توانند به روابط‌عمومي‌ها كمك كنند تا محتواي خود را شخصي‌سازي و با نيازهاي مخاطبان خود بيشتر از گذشته سازگار كنند. علاوه بر اين، اين فناوري‌ها باعث شده‌اند كه انواع جديدي از انتشارات روابط‌عمومي مانند اينفوگرافيك، پادكست و ويديو به وجود بيايند.

 

نظر شما در مورد هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي چيست؟ در صورت امكان در خصوص برنامه‌ها و اهميت هر يك از آنها توضيح ارايه دهيد؟

نظر من در مورد هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي اين است كه اين جشنواره مي‌تواند يك رويداد مهم و تاثيرگذار در حوزه انتشارات روابط‌عمومي باشد. اين جشنواره فرصتي براي روابط‌عمومي‌ها فراهم مي‌كند تا آثار خود را در معرض داوري قرار دهند و از نظرات متخصصان در اين حوزه بهره‌مند شوند.
 

مخاطبان انتظار دارند در مورد جزييات مانند زمان و مكان و همچنين نحوه برگزاري هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي اطلاعات بيشتري در اختيار آنها قرار گيرد و در صورت امكان به سخنرانان هم اشاره بشود؟

در مورد برنامه‌هاي هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي، بايد بگويم كه اين جشنواره شامل بخش‌هاي مختلفي است كه هر يك از آنها اهميت خاص خود را دارند. يكي از بخش‌هاي مهم اين جشنواره، بخش مسابقه است كه در آن آثار ارسالي توسط داوران متخصص ارزيابي و تجليل مي‌شوند.


در مورد زمان و مكان برگزاري هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي، بايد بگويم كه اين جشنواره در نيمه دوم آبان 1402 در تهران برگزار خواهد شد. در حال حاضر، جزييات بيشتري در مورد زمان و مكان برگزاري اين جشنواره اعلام نشده است.
 

ويژه‌نامه جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي به راهنماي استانداردهاي «نشريه داخلي» اختصاص پيدا كرده و به نظر مي‌رسد كار بسيار خوبي درآمده باشد در اين خصوص اطلاعاتي به خوانندگان ما ارايه دهيد؟


ويژه‌نامه هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي به راهنماي استانداردهاي «نشريه داخلي» اختصاص پيدا كرده است. اين ويژه‌نامه حاوي اطلاعات و نكات مهمي در مورد استانداردهاي نشريه داخلي در نه شاخه: سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر، صفحه خوانندگان، مصاحبه، تيتر، جلد و صفحه‌آرايي است. اين ويژه‌نامه مي‌تواند منبعي ارزشمند براي روابط‌عمومي‌هايي باشد كه قصد دارند نشريه داخلي حرفه‌اي و موثري توليد كنند.

 

در پايان اگر درباره جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي مطلبي داريد بفرماييد.

 

اميدواريم هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي با موفقيت برگزار بشود و بتواند نقش مثبتي در ارتقاي سطح كيفي و كمي انتشارات روابط‌عمومي در كشور ايفا كند. درخواست من از روابط‌عمومي‌هايي كه قصد شركت در هجدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي را دارند اين است كه آثارشان را مطابق با استانداردهاي جشنواره آماده و ارسال كنند.
 

 

انتهاي پيام/