شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سه درس روابط‌عمومي از مديريت بحران
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 10:24 کد خبر:53259
مديريت رسانه‌هاي اجتماعي خود را فعالانه مديريت كنيد. در زمان بحران، بايد در رسانه‌هاي اجتماعي حضور فعال داشته باشيد تا بتوانيد اطلاعات صحيح را ارايه دهيد و پاسخگوي سوالات و نگراني‌هاي مردم باشيد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || در اينجا سه درس روابط‌عمومي آورده شده است:

- ارتباط به موقع و شفاف كليدي است. اجازه ندهيد داستان از كنترل خارج شد.

- رسانه‌هاي اجتماعي مي‌توانند آتش را شعله‌ور كنند. خبر به سرعت در رسانه‌هاي اجتماعي پخش و منجر به انتقادات مي‌شود.

- اثرات بالقوه را در نظر بگيريد و براي پيامدها آماده شويد.

در اينجا چند نكته براي متخصصان روابط‌عمومي براي كمك به جلوگيري از وقوع بحران آورده شده است:

يك برنامه ارتباطات بحران داشته باشيد. اين برنامه بايد شامل اقداماتي براي اطلاع‌رساني سريع و شفاف به عموم مردم در مورد يك بحران احتمالي باشد.

با سهامداران كليدي خود درگير شويد. با اين كار مي‌توانيد از ديدگاه‌هاي آنها مطلع شويد و اطمينان حاصل كنيد كه در هنگام وقوع بحران، همه در يك صفحه قرار دارند.

مديريت رسانه‌هاي اجتماعي خود را فعالانه مديريت كنيد. در زمان بحران، بايد در رسانه‌هاي اجتماعي حضور فعال داشته باشيد تا بتوانيد اطلاعات صحيح را ارايه دهيد و پاسخگوي سوالات و نگراني‌هاي مردم باشيد.

با پيروي از اين نكات، متخصصان
روابط‌عمومي‌ مي‌توانند به كاهش تأثير بحران‌هاي احتمالي كمك كنند./ شارا

استيو اسميت
21 اوت 2023

منبع: PRDily

 

انتهاي پيام/