شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كسي غلطي مي‌كند و كسي به غلط جواب مي‌دهد
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:26 کد خبر:53253
اين داستانك مي‌تواند با روابط‌عمومي به چند صورت ارتباط داده شود. از يك سو، اين داستان نشان مي‌دهد كه چگونه يك رفتار يا اشتباه كوچك مي‌تواند به يك درگيري بزرگ منجر شود. اين امر در روابط‌عمومي نيز صادق است. يك اشتباه يا سوء تفاهم كوچك مي‌تواند به يك بحران روابط‌عمومي تبديل شود.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || داستانك زير چه معني اي دارد و چگونه مي‌توان به روابط‌عمومي ارتباط داد؟
سلطان محمود غزنوي از طلحك پرسيد:

فكر مي‌كني جنگ و نزاع چگونه بين مردم آغاز مي‌شود؟

طلحك گفت: اي پدر سوخته
سلطان گفت: توهين مي‌كني سر از بدنت جدا خواهم كرد.


طلحك خنديد و گفت: جنگ اينگونه آغاز مي‌شود.


كسي غلطي مي‌كند و كسي به غلط جواب مي‌دهد.
عبيد زاكاني

داستانك عبيد زاكاني، حكايتي طنزآميز از يك گفتگوي بين سلطان محمود غزنوي و طلحك، يكي از وزيران وي است. در اين داستان، سلطان محمود از طلحك مي پرسد كه به نظر او جنگ و نزاع چگونه بين مردم آغاز مي‌شود. طلحك در پاسخ به سلطان مي گويد كه جنگ و نزاع از جايي آغاز مي‌شود كه كسي اشتباهي مرتكب مي‌شود و ديگري به آن اشتباه پاسخي غلط مي‌دهد.


اين داستانك مي‌تواند با روابط‌عمومي به چند صورت ارتباط داده شود. از يك سو، اين داستان نشان مي‌دهد كه چگونه يك رفتار يا اشتباه كوچك مي‌تواند به يك درگيري بزرگ منجر شود. اين امر در روابط‌عمومي نيز صادق است. يك اشتباه يا سوء تفاهم كوچك مي‌تواند به يك بحران روابط‌عمومي تبديل شود.


از سوي ديگر، اين داستان نشان مي‌دهد كه چگونه مي‌توان با پاسخگويي مناسب به يك اشتباه، از تبديل آن به يك درگيري جلوگيري كرد. در روابط‌عمومي نيز، پاسخگويي مناسب به شكايات و نگراني هاي مخاطبان مي‌تواند از تبديل آنها به يك بحران جلوگيري كند.


اين داستان را مي‌توان به روابط‌عمومي ارتباط داد. در روابط‌عمومي، مهم است كه بتوان از رفتارهاي اشتباه جلوگيري كرد. اگر يك سازمان رفتار اشتباهي انجام دهد، ممكن است منجر به نارضايتي و عصبانيت مخاطبان شود. اين نارضايتي مي‌تواند به يك بحران روابط‌عمومي‌ تبديل شود كه براي سازمان هزينه هاي زيادي داشته باشد.


روابط‌عمومي مي‌تواند با اتخاذ اقدامات زير، از رفتارهاي اشتباه جلوگيري كند:
- شناخت مخاطبان و نيازها و خواسته هاي آنها
- برنامه ريزي و اجراي كمپين‌هاي روابط‌عمومي موثر


مديريت بحران


با اتخاذ اين اقدامات، روابط‌عمومي مي‌تواند به ايجاد روابط مثبت و سازنده بين سازمان و مخاطبان كمك كند و از وقوع بحران هاي روابط‌عمومي جلوگيري كند.


در اينجا چند نكته براي جلوگيري از رفتارهاي اشتباه در روابط‌عمومي آورده شده است:
- قبل از انتشار هرگونه محتوا يا پيامي، آن را به دقت بررسي كنيد تا از اشتباهات احتمالي جلوگيري كنيد.
- در پاسخ به انتقادات و اعتراضات مخاطبان، با احترام و مدارا رفتار كنيد.
- در مواقع بحران، سريع و به طور موثر واكنش نشان دهيد.

- هميشه به اشتباهات ديگران با ديدگاه مثبت نگاه كنيد.
- سعي كنيد به جاي پاسخ دادن به اشتباهات ديگران با خشم و عصبانيت، با آرامش و منطق پاسخ دهيد.
- با پاسخگويي مناسب به اشتباهات ديگران، از تبديل آنها به يك بحران جلوگيري كنيد.


رعايت اين نكات مي‌تواند به روابط‌عمومي كمك كند تا از درگيري و بحران جلوگيري كند و روابط مثبت و سازنده اي با مخاطبان خود ايجاد كند.

 

انتهاي پيام/