شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تشكيل ستاد هدفمندي يارانه‌ها براي طراحي مرحله دوم
یکشنبه، 31 شهریور 1392 - 11:46 کد خبر:5289

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مصوبه دولت در مورد تشكيل ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها از سوي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش شارا به نقل از روزنامه جمهوري اسلامي، معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران مصوبه هيات وزيران در مورد تشكيل ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها را براي اجرا به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و نهاد رياست جمهوري ابلاغ شد.
 
 هيئت وزيران در جلسه مورخ 24شهريور 1392 بنا به پيشنهاد رييس جمهور و به استناد اصول يكصد و بيست و هفتم و يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصويب نمود:
 
 1ـ به منظور بررسي و آسيب‌شناسي اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه‌ها و طراحي و پيش‌بيني ساز و كارهاي اجراي مرحله دوم آن و تصميم‌گيري و نظارت در خصوص موضوع ياد شده، ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها به رياست معاون اول رييس‌جمهور و عضويت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور، وزيران كشور، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، امور اقتصادي و دارايي، نفت، نيرو، جهاد كشـاورزي، راه و شهرسازي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و اطلاعات و رييس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و رييـس سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها تشكيل مي‌شود.
 
 2ـ وظايف و اختيارات هيئت وزيران مندرج در قانون هدفمند كردن يارانه‌ها ـ مصوب 1388ـ و ساير قوانين مربوط به موضوع يادشده به وزيران عضو ستاد مذكور تفويض مي‌شود.
 
 3ـ تصميم‌گيري در خصوص امور اجرايي موضوع ياد شده به اعضاي ستاد به عنوان نمايندگان ويژه رييس جمهور و تصويب و اصلاح آيين‌نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع مذكور به وزيران عضو شورا تفويض مي‌شود.
 
 4ـ تصميمات و مصوبات اكثريت اعضا و يا وزيران عضو ستاد (حسب مورد) در حكم تصميمات رييس جمهور و هيئت وزيران بوده و با رعايت ماده (19) آيين‌نامه داخلي هيئت دولت قابل صدور است.
 
 معاون اول رئيس‎جمهور ـ اسحاق جهانگيري