شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش كارگروه روابط‌عمومي‌ سنديكا در توسعه‌ و ترويج فرهنگ بيمه را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
سه شنبه، 30 خرداد 1402 - 19:24 کد خبر:52583
سيدفريد ميرموسوي، مدير روابط‌عمومي و تبليغات شركت بيمه دي بار ديگر به عنوان دبير اول كارگروه روابط‌عمومي‌ سنديكاي بيمه‌گران ايران انتخاب شد. كارگروه روابط‌عمومي‌ به دليل ماهيت فعاليت اين واحد، هميشه كاركردي متفاوت و محوري در سنديكاي بيمه‌گران ايران برعهده داشته و درخشش كساني چون مهدي شمسايي، بهروز ميرزايي و داود شكري دبيران سابق اين كارگروه، انتظارات ويژه‌اي را در اذهان پديد آورده و بار مسؤليت ميرموسوي را نيز سنگين‌تر ساخته است.




 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || سيدفريد ميرموسوي، مدير روابط‌عمومي و تبليغات شركت بيمه دي بار ديگر به عنوان دبير اول كارگروه روابط‌عمومي‌ سنديكاي بيمه‌گران ايران انتخاب شد. كارگروه روابط‌عمومي‌ به دليل ماهيت فعاليت اين واحد، هميشه كاركردي متفاوت و محوري در سنديكاي بيمه‌گران ايران برعهده داشته و درخشش كساني چون مهدي شمسايي، بهروز ميرزايي و داود شكري دبيران سابق اين كارگروه، انتظارات ويژه‌اي را در اذهان پديد آورده و بار مسؤليت ميرموسوي را نيز سنگين‌تر ساخته است.

در همين رابطه‌ با ايشان گفت‌وگويي داشتيم كه ماحصل آن را در زير مي‌خوانيد:
 
 آقاي ميرموسوي جنابعالي نقش روابط‌عمومي‌ها‌ي صنعت بيمه در افزايش ضريب نفوذ بيمه را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
 
 _ افزايش ضريب نفوذ بيمه در ميان عموم مردم، ناشي از متغيرهايي است كه يكي از مهم‌ترين آنها، توسعه‌ي فرهنگ بيمه بوده و بديهي است متولي اين موضوع نيز، روابط‌عمومي‌ها‌ي شركت‌هاي بيمه‌اي هستند. در اين خصوص هر چه روابط‌عمومي‌ها‌ عملكرد بهتري داشته و در راستاي توسعه و ترويج فرهنگ بيمه نقش مؤثرتري ايفا نمايند، ضريب نفوذ بيمه در جامعه نيز، ارتقاء خواهد يافت.
 
 تعامل روابط‌عمومي‌ها‌ در ارتباط با شبكه‌‌هاي اجتماعي چگونه بايد باشد؟ آيا شركت‌‌هاي بيمه در اين زمينه توانسته‌اند موفق عمل كنند؟
 
 _با استقبال جوامع از شبكه‌هاي اجتماعي، اين راه‌هاي ارتباطي نوظهور توانسته‌اند خود را به عنوان يكي از اجزاء اكوسيستم ارتباطي شناسانده و نقش تعيين كننده‌اي در انتقال پيام و محتوا و همچنين، شكل‌گيري و جهت‌دهي به افكار عمومي داشته باشند. در چنين شرايطي، حضور روابط‌عمومي‌ها‌ در شبكه‌هاي اجتماعي، ديگر نَه يك انتخاب، بلكه يك ضرورت به نظر مي‌رسد تا بتوانند از امكانات موجود در چنين پلتفرم‌هايي در جهت تقويت برند خود بهره‌مند شوند. در خصوص موفقيت يا عدم موفقيت حضور شركت‌هاي بيمه در اين رسانه‌ها تاكنون، مطالعه و ارزيابي دقيقي در اين خصوص صورت نگرفته است كه بتوان در مورد آن قضاوت كرد. از ديگر سو، مي‌بايست به اين نكته نيز اشاره نمود كه روابط‌عمومي‌ها‌ي بيمه‌ها، عموما داراي لحن و بياني رسمي بوده و به طور سنتي، روشي يك سويه و تك صدايي را براي اطلاع‌رساني يا انتقال پيام و محتواي خود به مخاطبان دنبال مي‌كنند. اين در حالي است كه از جمله مهم‌ترين ويژگي‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي، لحن صميمي و غيررسمي جاري در آن‌ها، در كنار رويكرد تعاملي، چند سويه و اغنائي آن‌هاست. اين موضوع، چالشي است كه روابط‌عمومي‌ها‌ي برندهاي بيمه‌اي مي‌بايست با آن مواجه شده و در راستاي نزديكي و قرابت هرچه بيشتر به زبان موجود در اين پلتفرم‌ها كوشش نمايند.
 
 جايگاه روابط‌عمومي‌ در شركت‌هاي بيمه چگونه است؟ آيا تحول سازماني حوزه‌ي روابط‌عمومي‌ از«مديريت» به «معاونت» در شركت‌هاي بيمه‌اي امكان‌پذير است؟
 
 _ مديريت روابط‌عمومي‌ در شركت‌هاي بيمه‌اي، عموما با مديريت‌هاي «بازاريابي و فروش»، «امور مشتريان» و حتي «منابع انساني و امور نمايندگان» فعاليت‌هاي مشتركي دارند. اين در حالي است كه امروزه در ادبيات مدرن مديريتي از «يكپارچگي ارتباطات سازماني» به عنوان يك ضرورت براي ساخت هويت برند كه لازمه بقا در فضاي كسب و كار در جامعه اطلاعاتي است، ياد مي‌شود. در اين مدل، سازمان‌ها بايد، بتوانند به اذهان مخاطبين خود، محتوايي يكپارچه و پيامي منسجم را، مخابره نمايند. در اين رويكرد، اقدامات بازاريابي، شرط لازم و فعاليت‌هاي برند سازي، شرط كافي براي رسيدن به اهداف شركت قلمداد مي‌شود كه قطعا يكي از مهم‌ترين نتايج آن، تثبيت و تقويت برند است. با در نظر داشتن چنين رويكردي است كه امكان تحول‌يابي مديريت‌هاي روابط‌عمومي‌ به سطح معاونت ارتباطات، قابل طرح خواهد بود.
 
 نقش رسانه‌هاي تخصصي و روابط‌عمومي‌ها‌ در توسعه‌ي فرهنگ بيمه را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
 
 _ بي‌ترديد رسانه‌هايي كه به طور تخصصي در حوزه‌هاي مالي و بيمه‌اي مشغول فعاليت هستند، نقش به‌سزايي در بهبود عملكرد بنگاه‌هاي اقتصادي و برندهاي بيمه‌اي دارند. بديهي است اين بهبوددهي و ارتقاء سطح كيفي در صنعت بيمه، نهايتا منتج به اعتماد و اقبال عمومي خواهد شد. از اين رو، رسانه‌هاي تخصصي داراي نقشي مؤثر در توسعه‌ و ترويج فرهنگ بيمه در ميان آحاد جامعه هستند.
 
 برنامه‌هاي كار گروه روابط‌عمومي‌ سنديكاي بيمه گران در دوره جديد چيست؟
 
 _ برنامه‌هايي كه در نظر گرفته شده را در سه بخش مي‌توان تقسيم بندي كرد كه شامل ارتقاء دانش، توسعه و تقويت فرهنگ بيمه و تدوين دستورالعمل‌ها و برنامه‌هاست كه اين اهداف در راستاي هم‌افزايي و همكاري بيشتر اعضاي سنديكا و به طبع هم‌راستا شدن تمامي شركت هاي بيمه در جهت اهداف كلان صنعت و ترويج فرهنگ بيمه مي‌باشد.
 
 منبع: باشگاه بيمه گران
 انتهاي پيام/