شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 6 مشكل پيش روي روابط‌عمومي در جهان معاصر
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:10 کد خبر:52547
اكثر رهبران سازمان هيچ توجهي به اين حرفه ندارند. آنها بر اين باورند كه هر كسي مي تواند كار روابط‌عمومي را انجام دهد. آنها درك نزديك‌بيني از اين حرفه دارند، بنابراين نيازي به مشاركت يك روابط‌عمومي داخلي و مشاور براي مديريت شهرت خود نمي‌بينند.



محدوديت مالي

شكي نيست كه سازمان ها در حال كاهش بودجه هستند و در نتيجه منجر به تامين مالي ضعيف بخش
روابط‌عمومي مي شود. بستن كمربند مالي جريان بودجه روابط‌عمومي را متوقف كرده است.

افزايش بستر ارتباطي

پلتفرم هاي ارتباطي راهي سريع و آسان براي انتشار پيام ها به مخاطبان هدف ارائه مي دهند. اما انتخاب كانال هاي ارتباطي مناسب براي مشتريان مي تواند پر زحمت باشد. اگرچه بسياري از رسانه هاي اجتماعي براي استفاده رايگان هستند. با اين حال، براي دسترسي به مخاطبان مناسب، انتقال پيام هاي خود به آنها و به دست آوردن نتايج مطلوب، بايد زمان زيادي سرمايه گذاري كرد.

مديريت انتظارات مشتري

اين مشكلي است كه مشتريان از شما انتظار دارند جادو انجام دهيد تا انتظارات تصوري آنها را برآورده كنيد. آنها از شما انتظار دارند كه با هر بودجه اي كار كنيد. آنها انتظارات غيرواقع بينانه اي از پوشش رسانه اي دارند و اينكه بودجه آنها تا كجا افزايش مي يابد. با وجود اين چالش‌ها، يك تمرين‌كننده بايد دامنه كمپين خود را كاهش دهد تا حداقل به نتيجه مطلوب برسد.

قدرداني ضعيف از حرفه در بين رهبران سازمان هاي دولتي و خصوصي

اكثر رهبران سازمان هيچ توجهي به اين حرفه ندارند. آنها بر اين باورند كه هر كسي مي تواند كار روابط‌عمومي را انجام دهد. آنها درك نزديك‌بيني از اين حرفه دارند، بنابراين نيازي به مشاركت يك روابط‌عمومي داخلي و مشاور براي مديريت شهرت خود نمي‌بينند.

آگاهي پايين از روابط‌عمومي و معناي آن

روابط‌عمومي هنوز در اكثر كشورهاي در حال توسعه جهان يك پديده در حال تحول است. اين امر باعث شده است كه گسترش اين رشته در جهان به عقب برگردد. روابط‌عمومي فقط يك موضوع در ارتباطات جمعي يا بازاريابي يا يك رشته است. تا زماني كه تمرين‌كنندگان به زنگ بيدارباش برخيزند، اين رشته ممكن است به مرگ طبيعي در اين كشورها بميرد.

استفاده ضعيف از رسانه هاي اجتماعي

رسانه هاي اجتماعي پايه و اساس برتري روابط‌عمومي را در عصر ديجيتال تشكيل داده اند. هر تمرين‌كننده‌اي كه در استفاده از آن دچار مشكل و كاستي باشد، ممكن است به زودي از اين حرفه خارج شود. رسانه‌هاي اجتماعي مانند فيسبوك، لينكداين، توييتر و غيره در عصر حاضر از فعاليت ما برجسته هستند. با اين حال اكثر كاربران شبكه هاي اجتماعي از آنها سوء استفاده زيادي مي كنند.

نويسنده: عليرضا شواخي زواره، كارشناس روابط‌عمومي و ارتباطات
شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران

 

انتهاي پيام/