شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا) || كارشناسان ميگويند هوش مصنوعي مانند چتجيپيتي در توليد محتواي نوشتاري خوب است و ميتواند اين كار را «كارآمدتر از انسان» انجام دهد.
مشاغل رسانهاي در سراسر جهان - از جمله مشاغل تبليغاتي، نويسندگي فني، روزنامهنگاري و هر نقشي كه شامل توليد محتواست - ممكن است تحت تأثير چتجيپيتي و اشكال مشابه هوش مصنوعي قرار گيرد. به اين دليل كه هوش مصنوعي قادر است دادههاي مبتني بر متن را به خوبي بخواند، بنويسد و درك كند.
تجزيه و تحليل و تفسير حجم وسيعي از دادهها و اطلاعات مبتني بر زبان مهارتي است كه انتظار داريد فناوريهاي هوش مصنوعي مولد آن را افزايش دهند.
پل كروگمن، اقتصاددان، در مقالهاي در نيويورك تايمز گفت كه چت جيپيتي ممكن است بتواند وظايفي مانند گزارشدهي و نوشتن را «كارآمدتر از انسان» انجام دهد.
صنعت رسانه در حال حاضر شروع به آزمايش محتواي توليد شده توسط هوش مصنوعي كرده است. سايت خبري فناوري CNET از يك ابزار هوش مصنوعي مشابه چت جيپيتي براي نوشتن دهها مقاله استفاده كرد - اگرچه ناشر مجبور شد تعدادي اصلاحات را انجام دهد - و BuzzFeed از فناوري سازنده چتجيپيتي براي توليد اشكال جديد محتوا مانند آزمونها و راهنماي سفر استفاده كرده است.
با اين حال اكثر كارهايي كه توسط سازندگان محتوا انجام ميشود، خودكار نيستند.
قضاوت انساني زيادي در مورد هر يك از اين مشاغل وجود دارد.
منبع: ياهونيوز
انتهاي پيام/