شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چت جي‌پي‌تي بعد از به‌روزرساني گستره به وب متصل شد
جمعه، 29 اردیبهشت 1402 - 12:36 کد خبر:52276
از جمله اين ويژگي‌هاي جديد، دسترسي به بيش از ۷۰ افزونه [پلاگين] مرورگر شخص ثالث، از پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني برنامه‌ريزي سفر مانند اكسپيديا (Expedia) و كاياك (Kayak) گرفته تا ابزارهاي بهره‌وري مانند اسلك (Slack) و زاپير (Zapier) است.


 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || اوپن اي‌آي از به‌روزرساني عمده‌ برنامه چت جي‌پي‌تي خود كه به كاربران امكان مي‌دهد سرانجام با ربات‌چت هوش مصنوعي وب را مرور كنند، رونمايي كرد.
 
 اين ابزار بسيار محبوب كه تعداد كاربران آن تنها دو ماه پس از راه‌اندازي در ماه نوامبر سال گذشته، به ۱۰۰ ميليون رسيد، با استفاده از مجموعه داده‌هايي آموزش داده شد كه در سال ۲۰۲۱ به پايان رسيد و همين موضوع، توانايي‌هاي آن را در مقايسه با برخي رقباي جديدترش به شدت محدود مي‌كرد.
 
 اين قابليت‌هاي جديد تحت وب، به كاربران چت‌جي‌بي‌تي امكان دسترسي به اطلاعات به‌روز مي‌دهد و آن‌ها مي‌توانند درباره موضوعات و رويدادهاي اخير سوال‌هاي خود را مطرح كنند.
 
 از جمله اين ويژگي‌هاي جديد، دسترسي به بيش از ۷۰ افزونه [پلاگين] مرورگر شخص ثالث، از پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني برنامه‌ريزي سفر مانند اكسپيديا (Expedia) و كاياك (Kayak) گرفته تا ابزارهاي بهره‌وري مانند اسلك (Slack) و زاپير (Zapier) است.
 
 اين به‌روزرساني فقط براي مشتركان چت جي‌پي‌تي پلاس كه ماهيانه ۲۰ دلار براي دسترسي ممتاز [پرميوم] به اين برنامه پرداخت مي‌كنند، در دسترس است.
 
 اوپن اي‌آي اعلام كرد: «تلاش مي‌كنيم مرورگر وب و افزونه‌ها را در دسترس همه كاربران چت جي‌پي‌تي پلاس قرار دهيم. آن‌ها با حركت از آلفا به بتا، به چت جي‌پي‌تي امكان داده‌اند به اينترنت دسترسي داشته باشد و از بيش از ۷۰ افزونه شخص ثالث بهره بگيرد.»
 
 اخبار مربوط به هوش مصنوعي جديد و ارتقايافته اين غول فناوري، رويداد اصلي نشست سالانه توسعه‌دهندگان آن، گوگل آي/ او (Google I/O)، در هفته گذشته بود كه طبق تعهد اين شركت براي تبديل شدنش به «نخستين شركت هوش مصنوعي» صورت گرفت.
 
 اطلاعيه‌هاي اوپن اي‌آي و گوگل در بحبوحه نظارت فزاينده قانون‌گذاران و تنظيم‌كنندگان بر ايمني هوش مصنوعي منتشر مي‌شود.
 
 سم آلتمن، مديرعامل اوپن اي‌آي، اين هفته مقابل كنگره حاضر مي‌شود تا به سوال‌هايي درباره هوش مصنوعي مولد و خطرهايي كه براي جامعه ايجاد مي‌كند، پاسخ دهد.
 
 ريچارد بلومنتال، سناتور دموكرات كنتيكت كه رياست پنل حريم خصوصي و فناوري سنا را به عهده دارد، گفت:«هوش مصنوعي براي تحقق وعده‌ها و رسيدگي به مشكلات عمده خود، به قوانين و تدابير فوري نياز دارد.»
 
 «در اين جلسه كار كميته فرعي ما درمورد نظارت و شفاف‌سازي الگوريتم‌هاي پيشرفته و فناوري قدرتمند هوش مصنوعي شروع مي‌شود.»
 
 منبع: Independent