شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كار به مرد بزرگ شود، نه مرد به كار
پنجشنبه، 28 اردیبهشت 1402 - 14:25 کد خبر:52266
موفقيت روابط‌عمومي‌ها در سازمان‌ها و ادارات به توانايي هاي مديريتي مدير روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ و خصوصا نگاه و حمايت هاي مديريت كل يك مجموعه به روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ برمي‌گردد؛ اگر مديريت، نگاه خوبي به روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ نداشته باشد و اگر مديران روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ هم شناخت كافي از حوزه خود نداشته باشند، آن روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ محكوم به نابودي است.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || حرمت حرفه روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ به مدافعان آن بر مي گردد، با حيله و ترفند نمي توانيد براي كسي حرمت بخريد، حرمت را بايد كسب كرد.

ابوالفضل بيهقي مي گويد:«مرد با كار و شغل بلند مرتبه نمي گردد، بلكه اين انسان است كه به كار و شغل ارزش مي دهد» حال اگر خودمان، توانمند باشيم، سررشته داشته باشيم، مهارت و به حوزه كاري خود اشراف داشته باشيم، جايگاه شغل و كارمان را بالا مي بريم؛ همچنين ماتسوشيتا در كتاب «اخلاق مديريت روشن بين» ترجمه محمود متحد مي گويد: «ارزش پست و مقام از فرد است، اگر فرد بي لياقت باشد، مقامش خدشه دار مي شود، اگر لايق باشد اعتبار و اقتدارش افزايش مي يابد».

موفقيت روابط‌عمومي‌ها در سازمان‌ها و ادارات به توانايي هاي مديريتي مدير روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ و خصوصا نگاه و حمايت هاي مديريت كل يك مجموعه به روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ برمي‌گردد؛ اگر مديريت، نگاه خوبي به روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ نداشته باشد و اگر مديران روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ هم شناخت كافي از حوزه خود نداشته باشند، آن
روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ محكوم به نابودي است.

مدير روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ بايد همطراز با مقام اول سازمان از شرح وظايف، اهداف و كاركردهاي تمامي قسمت ها آگاه باشد، مديريت روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ حكم مي كند كه علاوه بر دانش روابط‌عمومي‌‌‌‌‌، از مديريت، روانشناسي، جامعه شناسي، رايانه و ساير رشته هاي مرتبط هم سررشته داشته باشد.

يك مدير روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ بايد يك روان شناس قوي باشد، يك انگيزه دهنده و اميد دهنده قوي كه هميشه امواج مثبت ساطع نموده و اجازه ندهد كسي در سازمان به حالت قهر زندگي كند.

اگر خواهان احترام ديگران به خود و شغلمان هستيم بايد مدام در حال يادگيري باشيم؛ روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ بيش از ۲۰۰ تكنيك دارد، تكنيك هايي كه از رشته هاي مختلف علوم انساني گرفته شده و با گسترش فضاي مجازي و شبكه اجتماعي نيز بيشتر و تخصصي تر هم شده اند.

وقتي شناخت، آگاهي و دانشمان را بالا ببريم، وقتي بر تكنيك ها مسلط باشيم؛ در واقع قدرت اقناع افكار جامعه هدف درون و برون سازماني را بالا برده ايم.

دانش يعني قدرت؛ با اين تعريف مي توانيم مديريت، مردم ، رسانه و افكار عمومي را با برنامه هايمان همسو نماييم؛ وقتي مديريت مجموعه براي هر درخواست، جواب منفي مي دهد بايد بتوانيم مدير را براي انجام عمل درست در حوزه مورد نظر و ارتباطات سازماني متقاعد كنيم چراكه يكي از وظايف ما به عنوان مدير مياني، راهبري مديران ارشد است؛ اين كار، سخت ولي شدني است.

وقتي شناخت مديريت از واحد روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ كم باشد و از طرفي توانايي و شناخت متوليان روابط‌عمومي‌‌‌‌‌ نيز از وظايف، اهداف و رسالت خويش كم باشد، خيلي از وظايف به او تحميل مي شود كه هيچ سنخيتي با اين حرفه ندارد و نتيجه آن كاهش كارايي و بازدهي اين واحد در نگاه اول و عدم موفقيت كل مجموعه در نگاه كلان مي شود.

در نهايت بايد اول بر روي خودمان سرمايه گذاري كنيم؛ دانش خود را بالا برده و بروز باشيم تا جايگاه و شغل خود را ارتقا داده و در مسير اهداف و برنامه هايمان، حرف هاي جديدي براي گفتن داشته باشيم.

تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آيد/ تو يكي، نِه اي، هزاري، تو چراغ خود برافروز…