شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش برگزاري دوره آموزشي–توجيهي روابط‌عمومي‌هاي ادارات كل جمع آوري و فروش اموال تمليكي
یکشنبه، 21 اسفند 1401 - 13:50 کد خبر:51710
قائم مقام و سخنگوي سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي در دوره دو روزه توجيهي آموزشي مسئولان و شاغلين روابط‌ عمومي ادارات كل اموال تمليكي سراسر كشور حضور يافت.

 

سخنگوي سازمان اموال تمليكي: روابط‌عمومي را بايد جدي گرفت نه آنكه در حاشيه باشد
شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا) || قائم مقام و سخنگوي سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي در دوره دو روزه توجيهي آموزشي مسئولان و شاغلين روابط‌ عمومي ادارات كل اموال تمليكي سراسر كشور حضور يافت.

به گزارش روابط‌عمومي سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي صاحب حجتي قائم مقام و سخنگوي سازمان در دوره آموزشي–توجيهي
روابط‌عمومي‌هاي ادارات كل جمع آوري و فروش اموال تمليكي استان ها، ضمن تبريك اعياد شعبانيه و بهره گيري از مضامين مناجات شعبانيه براي ورود به ضيافت الهي در ماه مبارك رمضان، اظهارداشت: كشور و جامعه با جنگ تركيبي و پروپاگانداي رسانه هاي بيگانه روبرو است كه بايد براي آن برنامه داشت. شاهد هستيم در هر موضوعي يك بحران براي جامعه ايجاد مي كنند كه مهمترين مسئله اين روزها مسموميت دانش آموزان است.

وي به نقش روابط‌عمومي پرداخت و يادآور شد: ضرورت دارد افرادي در حوزه روابط‌عمومي مشغول باشند كه نگاه موسعي نسبت به مسائل روزمره و جاري داشته باشند.

قائم مقام سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي با بيان اينكه جنگ امروزي، جنگ روايت ها است، بيان داشت: در حيطه اي كه هستيم بايد اثرگذار باشيم و بتوانيم روي افكار عمومي در حد بضاعت تاثير بگذاريم.

سخنگوي سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي با تاكيد بر اينكه روابط‌عمومي آينه سازمان شناخته مي شود، گفت: هر چه اين آينه شفاف تر باشد دقيقتر مي تواند مسائل را منعكس كند. مشكلاتي در سازمان از حيث منابع انساني وجود دارد اما در عين حال اين سازمان چابك است و بعضا يك نفر چند مسئوليت دارد.

وي يادآور شد: توقع از مديران كل استان ها اين است كه افرادي درگير روابط‌عمومي باشند كه وقت موثر بگذارند. اتفاقات بزرگي در استان ها رقم مي خورد كه ارزشمند و پرحجم است اما در انعكاس آن كار درست و به موقعي انجام نمي شود. كار روابط‌عمومي را بايد جدي گرفت و نه اينكه در حاشيه باشد.

حجتي به وظايف روابط‌عمومي اشاره و عنوان كرد: يكي از وظايف مديريت بحران است كه بايد چگونگي و نحوه برخورد با آن را بدانيم. ممكن ايت فضايي عليه سازمان در استاني ايجاد شود بايد بدانيم چطور رفتار كنيم و آن را از تهديد به فرصت تبديل كنيم تا جلوي آسيب گرفته شود.

قائم مقام سازمان با طرح سوالي مبني بر اينكه كدام يك از روابط‌عمومي‌هاي استاني كانال خبري اموال تمليكي در فضاي مجازي دارند، تصريح كرد: دومين وظيفه روابط‌عمومي رصد شبكه هاي اجتماعي است و بايد نسبت به اخبار و وقايع تحليل داشت.

وي ادامه داد: سومين موضوع مديريت رسانه و انتشار محتواي مورد نظر است كه چقدر دقيق، عامه پسند و با ابزار لازم براي جذب افكار عمومي باشد. پرداختن به مسئله ظرافت و هنر مي خواهد تا بتوان تصوير قابل دفاع از عملكرد، اقدامات و اداره كل خود خلق كنيد.

حجتي نحوه ارتباط گيري و تعامل با رسانه ها و مسئولان ساير دستگاه ها را از ديگر وظايف روابط‌عمومي دانست و ياد آور شد: نگاه اقناعي و تبيين كننده داشته باشيد. از مديران كل استان ها توقع داريم نسبت به اطلاع رساني فعالتر عمل كنند. روابط‌عمومي بايد موتور محرك اين بخش باشد.

وي با اشاره به اينكه سازمان و ادارات كل هر ماه مزايده، حراج و موارد ديگري براي اطلاع رساني دارد، عنوان كرد: اين موضوع علاوه بر اطلاع رساني نقش مهمي در توزيع عادلانه فرصت براي مردم، كسب و كار و فروش سازمان دارد.

سخنگوي سازمان به تفاوت روابط‌عمومي و تبليغات پرداخت و اظهارداشت: تبليغات با صرف پول محقق مي شود اما روابط‌عمومي با حداقل هزينه هم قابل انجام است و بر پايه تعامل و ارتباطات متمركز است.

وي ادامه داد: تبليغات شك برانگيز، با ديد كوتاه مدت، به صورت ادعا و سود محور است اما روابط‌عمومي بر پايه اعتماد، با نگاه بلند مدت و معمولا اثباتي و داراي منافع مشترك با افكار عمومي محسوب مي‌شود.

حجتي در پايان تاكيد كرد: زحماتي كه در استان ها كشيده مي شود همراه با پوشش رسانه اي مناسب نيست كه بايد اين رويه اصلاح شود.

 

معاون توسعه مديريت و منابع سازمان اموال تمليكي:
برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي مسئولان روابط‌عمومي اموال تمليكي لازم و قابل تحسين است

معاون توسعه مديريت و منابع سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي، روابط‌عمومي را نيازي فوري و اساسي براي برون رفت دستگاه هاي اجرايي از روزمرگي هاي متداول توصيف كرد.

علي جمشيدي كه در دوره دو روزه توجيهي و آموزشي مسئولان و شاغلين روابط‌ عمومي ادارات كل اموال تمليكي سراسر كشور در كرج سخن مي گفت، اظهار داشت: روابط‌عمومي براي برون رفت دستگاه هاي اجرايي و موسسات از روزمرگي هاي متداول امروزي واجب است و نبايد به آن بي توجهي كرد.


جمشيدي در ادامه ضمن برشمردن مثال هايي در باب آداب تشريفات و ضرورت اهتمام لازم براي انجام كامل آن، خاطرنشان كرد: در صورت عدم انجام تشريفات به موقع و در اندازه كافي، هرج و مرج و بي برنامگي حادث مي شود كه تمام توان مديريتي را براي اصلاح بايد به كار بست و در نهايت نتيجه شايسته نيز بدست نمي آيد.


وي با اشاره به ضرورت مقوله آموزش و توجه به اين موضوع در دوره فعلي مديريت سازمان، تصريح كرد: برگزاري دوره هاي آموزشي براي مسئولان روابط‌عمومي سازمان در اقصي نقاط كشور و سراسر استان ها لازم و قابل تحسين است كه بايد در ادامه نيز با برنامه ريزي جامع و مدوني استمرار يابد.


معاون توسعه مديريت و منابع سازمان اموال تمليكي در پايان ضمن تشكر از برگزار كنندگان اين دوره، بيان داشت: از خوش سليقگي و نوع نگاه شما در برگزاري كارگاه هاي مناسب و انتخاب كتب موضوعه، مراتب سپاسگزاري را به عمل آورده كه اين بيانگر تغيير نگاه سازمان به حوزه روابط‌عمومي و تلاش براي بهبود اوضاع است.