شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رييس سازمان حفاظت محيط زيست: حامي اطلاع‌رساني شفاف و منصفانه هستم
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 - 21:24 کد خبر:51561
دكتر علي سلاجقه معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تقدير از همكاران روابط‌عمومي اين سازمان در ستاد و استان ها، بر اهميت مقوله اطلاع‌رساني تاكيد كرد و گفت: من در تمام مسووليت هاي دانشگاهي و اجرايي خود به بحث روابط‌عمومي، اطلاع‌رساني و رسانه، اعتقاد ويژه اي داشته ام و هميشه از اطلاع‌رساني درست، بهنگام، شفاف و منصفانه حمايت كرده ام.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا) || جلسه كارگروه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط زيست عصر روز سه شنبه دوم اسفند ماه 1401 با حضور رئيس سازمان و اعضاي كارگروه برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط زيست، در ابتداي اين جلسه، محسن نقيلو مديركل روابط‌عمومي و امور رسانه سازمان حفاظت محيط زيست و دبير كارگروه، گزارشي از اقدامات انجام شده در شوراي اطلاع‌رساني سازمان ارايه و اظهار كرد: با توجه به ماده 5 آيين نامه تشكيل شوراي اطلاع‌رساني دولت كه در آبان ماه امسال در هيات وزيران مصوب و ابلاغ شد، نام شورا به كارگروه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط زيست تغيير و با حضور مقام عالي سازمان در جايگاه رياست كارگروه و دبيري روابط‌عمومي سازمان تشكيل خواهد شد.

رشد كمي و كيفي اخبار محيط زيستي

وي، تبيين سوژه هاي خبري براي اقدامات هريك از معاونت هاي سازمان در جهت تعامل سازنده با رسانه ها را از اقدامات روابط‌عمومي سازمان برشمرد و گفت: با عنايت به تكاليف پيش بيني شده براي صدا و سيما در قوانين هواي پاك، حفاظت از خاك و مديريت پسماند، ارتباط تنگاتنگ با رسانه ملي برقرار شده است.


مديركل روابط‌عمومي و امور رسانه سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه تصريح كرد: يكي از دستاوردهاي مهم سازمان در دوره اخير، رشد قابل توجه كميت و كيفيت اخبار منتشرشده در پورتال سازمان است كه بازتاب مثبت آن در پايگاه اطلاع‌رساني دولت و رسانه هاي مختلف به وضوح قابل مشاهده است.


در بخش ديگري از اين جلسه، معاونت آموزش و مشاركت هاي مردمي در خصوص برنامه هاي محيط زيستي پيش بيني شده براي نوروز 1402 و معاونت توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس درباره تهيه دستورالعمل پيوست مستندنگاري طرح ها به ارايه گزارش پرداختند.

«رسانه» ركن چهارم حكمراني است

در ادامه اين جلسه، دكتر علي سلاجقه معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تقدير از همكاران روابط‌عمومي اين سازمان در ستاد و استان ها، بر اهميت مقوله اطلاع‌رساني تاكيد كرد و گفت: من در تمام مسووليت هاي دانشگاهي و اجرايي خود به بحث روابط‌عمومي، اطلاع‌رساني و رسانه، اعتقاد ويژه اي داشته ام و هميشه از اطلاع‌رساني درست، بهنگام، شفاف و منصفانه حمايت كرده ام.


وي با اشاره به دشواري هاي كار روابط‌عمومي و ظرافت هاي فعاليت هاي رسانه اي و اطلاع رسانه اي، عملكرد روابط‌عمومي سازمان را با وجود همه كمبودها و دشواري ها، مثبت ارزيابي و تصريح كرد: روابط‌عمومي بايد به جايگاه ويژه خودش در سازمان حفاظت محيط زيست دست يابد.


معاون رييس جمهور، انجام هر اقدام در سازمان حفاظت محيط زيست اعم از برگزاري همايش ها و نمايشگاه ها، انتشار كتاب ها و مقالات، نظارت بر طرح ها و پروژه ها، سفرها و بازديدها و... را مرتبط با رسانه عنوان كرد.


به گفته رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، كارگروه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط زيست به صورت ماهانه در يك تراز عالي تشكيل مي شود.


سلاجقه، رسانه را ركن چهارم حكمراني توصيف كرد و گفت: محيط زيست يك حقوق بين نسلي است و اين موضوع در اصل پنجاهم قانون اساسي مورد تاكيد قرار گرفته است. بنابراين مي بايست در خصوص تكاليف قانوني دستگاه هاي متولي حفاظت از محيط زيست، اطلاع‌رساني شايسته اي براي جلوگيري از ترك فعل و رعايت حقوق عامه صورت بگيرد.


معاون رييس جمهور، تشكيل كارگروه اطلاع‌رساني در ادارات كل استان ها را يك ضرورت خواند و بر توجه به ارتقاي سواد رسانه مديران ستادي و استاني در كليه سطوح تاكيد كرد.


وي افزود: در ارزيابي عملكرد مديران ستادي و استاني مي بايست ميزان توجه به ارتباطات رسانه اي در نظر گرفته شود.


رييس سازمان حفاظت محيط زيست بر ضرورت چهره سازي از كاركنان اين سازمان به عنوان كارشناس – مجري برنامه هاي محيط زيستي تاكيد كرد و گفت: پيش بيني مشوق هايي براي فعاليت هاي رسانه اي كارشناسان ستادي و استاني سازمان بسيار مثمر ثمر خواهد بود.


سلاجقه، انسجام سازماني در حوزه فعاليت هاي رسانه اي را يك ضرورت دانست و بر مرجعيت دفتر روابط‌عمومي و امور رسانه سازمان در اين موضوع تاكيد كرد.


وي با اشاره به لزوم هدفگذاري براي ماموريت هاي سازمان، گفت: معاونت ها بايد در سال آينده يكي دو تا از مسائل حوزه مديريت خود را به نتيجه برسانند و نتايج حاصله به صورت كم�'ي ارزيابي خواهد شد.


رييس سازمان حفاظت محيط زيست در پايان گفت: اطلاع‌رساني و تبليغ فرآيندها و پروژه هاي اميدآفرين بايد به گونه اي باشد كه به شبهات، سوالات و ترديدهاي احتمالي پاسخ داده شود.