شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هوش مصنوعي در دهه آينده چشم انداز روابطعمومي را تغيير مي دهد
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 13:46 کد خبر:51403
متخصصان روابطعمومي، به شرطي كه از خلاقيت لازم در زمينه توليد پيام متقاعدكننده و توان برنامه ريزي استراتژيك خاص براي گسترش فعاليت هاي روابطعمومي برخوردار باشند و مهارت هاي ديجيتالي خود را ارتقا ببخشند، به واسطه ورود هوش مصنوعي حذف نخواهند شد بلكه هوش مصنوعي ابزاري بر تسهيل كارشان مي شود.
شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| هوش مصنوعي در دهه آينده، بيشترين تاثير را بر روابطعموميها دارد، مانند اينكه رسانه هاي اجتماعي در حال حاضر و پيش از اين وب سايت سازماني باعث گسترش حيطه وظايف و فعاليت هاي روابطعمومي شدند.
به گزارش انجمن متخصصان روابطعمومي، دكتر حسين امامي با بيان اين مطلب گفت: هوش مصنوعي اين پتانسيل را دارد كه روش روابطعمومي ها در زمينه توليد محتوا، مديريت بحران و همچنين ارائه توصيه هاي راهبردي متحول كند.
كارگاه تكنولوژي هاي نوين در روابطعمومي، به همت انجمن متخصصان روابطعمومي ايران صبح روز يازدهم بهمن ماه سال جاري در تهران برگزار شد و حسين امامي رودسري، عضو هيات مديره و رئيس كميته آموزش و پژوهش انجمن، مدرس اين كارگاه بود.
اين پژوهشگر و مدرس تكنولوژيهاي نوين ارتباطي در دانشگاه به دو ديدگاه اصلي مطرح در زمينه روابطعمومي و هوش مصنوعي اشاره كرد و گفت: يك ديدگاه مي گويد كه هوش مصنوعي جايگزين روابطعمومي ها مي شود چرا كه بهترين پيام ها و بهترين راه حل ها را مي دهد.
وي در خصوص ديدگاه دوم بيان كرد: متخصصان روابطعمومي، به شرطي كه از خلاقيت لازم در زمينه توليد پيام متقاعدكننده و توان برنامه ريزي استراتژيك خاص براي گسترش فعاليت هاي روابطعمومي برخوردار باشند و مهارت هاي ديجيتالي خود را ارتقا ببخشند، به واسطه ورود هوش مصنوعي حذف نخواهند شد بلكه هوش مصنوعي ابزاري بر تسهيل كارشان مي شود.
عضو هيات مديره انجمن متخصصان روابطعمومي تصريح كرد: روابطعمومي ديجيتال به واسطه تكنولوژي هاي نوين ارتباطي به ما كمك مي كند تا راحت تر بدانيم رقباي ما چه مي كنند، چگونه تصوير سازمان ما ارائه مي شود و مردم درباره سازمان ما چه مي گويند.
دكتر امامي خاطرنشان كرد: هنوز سازمان هايي هستند كه از رسانه هاي جديد براي به اشتراك گذاري اطلاعات استفاده مي كنند تا براي تعامل ولي بايد به فكر اين بود از تكنولوژي هاي نوين بيشتر براي سوشال ليسنينگ (گوش دادن به شبكه هاي اجتماعي) مي توان بهره گرفت.