شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شبكه اطلاع‌رساني يكپارچه آموزش و پرورش راه‌اندازي مي‌شود
دوشنبه، 3 بهمن 1401 - 14:42 کد خبر:51307
رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش گفت: شبكه يكپارچه در حوزه اطلاع‌رساني توسط اين وزارتخانه در حال راه اندازي است لذا ساير دستگاه‌ها با پيوستن به اين شبكه مي توانند در جريان سازي رسانه اي مشاركت داشته باشند.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| مصطفي بابايي در ديدار صميمي با جمعي از مديران رسانه و مسئولين روابط‌عمومي‌هاي‌ دستگاه هاي اجرايي استان فارس، با تبريك ميلاد با سعادت حضرت امام باقر عليه السلام و حلول ماه مبارك رجب، اظهار كرد: همانطور كه در برنامه ششم توسعه آمده، ارتقاي آموزش و پرورش امري ملي قلمداد شده است و دليلش پيوستگي حوزه فعاليت ها و برنامه هاي ساير دستگاهها با آموزش و پرورش است.

به گزارش ايسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، وي با اشاره به آمار و ارقام جمعيتي آموزش و پرورش اضافه كرد: اركان تعليم و تربيت عبارتند از حاكميت، خانواده، رسانه و نهادهاي غيردولتي.

بابايي گفت: دانش آموز حدود ۴ تا ۶ ساعت در اختيار آموزش و پرورش است اما همين فرد ساعت ها در منزل در رسانه ها و فضاي مجازي سير مي‌كند و با خانواده ارتباط دارد، بنابراين اهميت و نقش رسانه در تعليم و تربيت پي مي بريم.

بابايي خاطرنشان كرد: ظرفيت عظيمي در اختيار آموزش و پرورش است كه مي‌توانيم با كمك رسانه‌ها در مسير اهداف تعليم و تربيت و توسعه جامعه گام برداريم.


وي ادامه داد: اگر از ظرفيت هاي موجود خود در آموزش و پرورش و ساير دستگاه‌ها در حوزه رسانه و اطلاع‌رساني استفاده كنيم مي توانيم با هم افزايي بر جريان‌هاي معاند و سياه نما فائق آييم.

رئيس مركز اطلاع‌رساني و روابط‌عمومي‌ وزارت آموزش و پرورش گفت: هر نوع فرهنگ سازي در سطح جامعه با استفاده از ظرفيت‌ هاي موجود در آموزش و پرورش ميسر خواهد بود لذا با شبكه سازي و جريان‌سازي مي توانيم موضوعات مختلف را در جامعه نهادينه كنيم.


وي ادامه داد: شبكه سازي يكپارچه در حوزه اطلاع‌رساني در آموزش و پرورش در حال راه اندازي است لذا ساير دستگاه‌ها با پيوستن به اين شبكه مي توانند در امر جريان سازي رسانه اي مشاركت داشته باشند.

بابايي خاطرنشان كرد: امروزه بزرگترين شبكه اطلاع‌رساني در آموزش و پرورش وجود دارد و با راه اندازي شبكه يكپارچه اطلاع‌رساني در اين وزارتخانه آموزش و پرورش به ابر شبكه اطلاع‌رساني تبديل خواهد شد به طوري كه رسانه معاندي توانايي مقابله با آن را نخواهد داشت.

اين مقام مسئول افزود: خبرها در سايت آموزش و پرورش بايد به صورت جامع و كامل بارگذار شود تا هر يك از خبرگزاري ها بتواند برداشت خود را از آن خبر داشته باشد.

انتهاي پيام