شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| رئيس دانشگاه جامع علميكاربردي استان اصفهان گفت: سازماني در عرصه روابطعمومي موفق است كه بتواند ميان دو بخش خدمتگيرنده و خدمتدهنده يك حلقه واسط ايجاد كند؛ روابطعموميها در اين رابطه حلقه واسط و اتصال هستند كه تكاليف مهمي در اين زمينه دارند.
به گزارش خبرنگار ايمنا، بهزاد رضايي امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در همايش استاندارد روابطعمومي ايران كه در سالن همايشهاي مركز آموزش عالي همياري شهرداريهاي استان اصفهان برگزار شد، اظهار كرد: روابطعمومي يكي از اركان مهم در يك سازمان و مجموعه است.
وي خاطرنشان كرد: امروزه موفقيت روابطعموميها درگرو روزآمدي است؛ در يك مجموعه كاري ما خدمتدهنده و خدمتگيرنده داريم، اما نبايد تنها به صرف خدمت دادن و خدمت گرفتن به اين دو بخش نگاه كنيم.
رئيس دانشگاه جامع علميكاربردي استان اصفهان افزود: اگر ارتباط و تعاملي ميان دو طرف خدمت گيرنده و خدمت دهنده نباشد، اين سيستم پويايي ندارد و بهبوددهنده نخواهد بود؛ بنابراين بايد اين روند را اصلاح شود تا به رشد و بالندگي برسيم.
وي تصريح كرد: سازماني در عرصه روابطعمومي موفق است كه بتواند ميان دو بخش خدمتگيرنده و خدمتدهنده يك حلقه واسط ايجاد كند؛ روابط عموميها در اين رابطه حلقه واسط و اتصال هستند كه تكاليف مهمي در اين زمينه دارند.
رضايي با بيان مهمترين راز موفقيت روابط عموميها در كشورهاي مختلف جهان ادامه داد: امروزه وظيفه روابطعمومي تنها به موضوع خبررساني و بارگذاري خبر در سايت سازمان محدود نميشود. يك روابطعمومي پويا بايد ابتدا خدمت را تعريف كند تا خدمت گيرنده بداند چه خدماتي گرفته و درصورتي كه خدمت موردنظر را دريافت نكرده بداند چرا اين اتفاق حادث شده است.
وي افزود: بخش مهمي از جهاد تبيين كه رهبر معظم انقلاب بارها آن را يادآوري كردهاند، به جايي باز ميگردد كه مسئولان به مردم گزارش دهند كه چه فعاليتهايي داشتهاند و چه كردهاند؛ از طرف ديگر همين مسئولان شنونده حرف مردم باشند و بدانند از آنها چه ميخواهند و چه مطالبهاي دارند.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان اصفهان گفت: اگر همه رخدادها، دست آوردها و طرحها را براي عموم مردم تشريح كنيم مردم هم با ما همراهي خواهند كرد و برخي از مشكلاتي كه امروز شاهد آن هستيم پيش نميآيد.
وي با اشاره به اينكه امثال اين نشستها و سمينارهاي تخصصي در حوزه روابطعمومي بايد ادامهدار باشد، اظهار كرد: روابطعمومي يك دانش است و اگر بخواهيم موفق باشيم بايد با علم روزآمد و در حال تغيير روابطعمومي آشنا باشيم.
رضايي افزود: حضور مديران ارشد سازمانها در چنين سمينارهايي ميتواند منشا اثر و عامل تغيير رويكرد آنها در مورد روابط عموميها باشد.