شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نبرد قوي روابط عمومي
دوشنبه، 18 شهریور 1392 - 19:28 کد خبر:5091
يك كمپين و نبرد قوي روابط عمومي مي تواند همه چيز را تغيير دهد و يك حركت بزرگ پي آر مي تواند به نوبه خود سبب ايجاد يك تأثير قوي و پايدار شود؛ اما استفاده از كلمه " مبارزات انتخاباتي" براي اين كار عبارت مناسبي است.

شارا، زهرا بابازادگان- آنچه كه بايد قبل از شروع يك برنامه روابط عمومي بدانيد؟
يك كمپين و نبرد قوي روابط عمومي مي تواند همه چيز را تغيير دهد و يك حركت بزرگ پي آر مي تواند به نوبه خود سبب ايجاد يك تأثير قوي و پايدار شود؛ اما استفاده از كلمه " مبارزات انتخاباتي" براي اين كار عبارت مناسبي است. درست مانند يك جنگ است. به عبارتي جنگ در روابط عمومي است درست مثل ارتش. اهميت داشتن يك برنامه از لوازم حياتي رسيدن به موفقيت است. در اينجا  قبل از شروع يك نبرد روابط عمومي اين چهار سوال را از خود بپرسيد:

1. هدف چه كسي است؟
دانستن هدف در يك مبارزه روابط عمومي مهمترين گام مطلق است. مخاطبان چه كساني هستند؟ آيا شما مي دانيد كه هدف چيست؟


2. بهترين سلاح براي رسيدن به هدف؟
هنگامي كه هدف شناخته شد، سپس نوبت به انتخاب سلاح مي رسد. انتخاب كنيد چگونه مي خواهيد به هدف برسيد. مخاطبان قديمي تر هنوز هم رسانه هاي سنتي را ترجيح مي دهند، مانند تلويزيون، راديو، ايميل، و چاپ؛ در حالي كه مخاطبان جوان تمايل به رسانه هاي اجتماعي و منابع آنلاين، و همچنين تلويزيون شبكه اي و اينترنتي دارند. بيشتر مخاطبان مرفه تمايل دارند اطلاعات به سرعت و به سادگي و بدون زوايد در اختيار آنها قرار گيرد.

3. بهترين روش براي تعامل با رسانه ها
چگونه با رسانه هاي مورد هدف خود كار مي كنيد؟ بهترين راه براي تعامل با رسانه ها چيست؟ با چه مقدار از بودجه كار مي كنيد؟ استفاده از منابع و رسانه هاي كم هزينه مانند توييتر، فيس بوك و يوتيوب توصيه بسيار خوبي است.

4 . پيروزي چه شكلي است؟
با توجه به هدف نهايي، يك پيروزي چه شكلي است؟ رشد پنج درصد در به رسميت شناختن نام تجاري و افزايش اعتبار؟ دو برابر شدن كمك هاي مالي سالانه؟ و غيره