شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| دومين «جشنواره مردمداري ايران» سوم اسفندماه سال ۱۴۰۱ در تهران برگزار ميشود.
دومين «جشنواره مردمداري ايران» همزمان با برگزاري نوزدهمين كنفرانس بينالمللي روابطعمومي ايران در 11 بخش "مدال ملي روابط عمومي" و 13 بخش "جوايز ويژه روابط عمومي" توسط موسسه كارگزار روابط عمومي برگزار ميشود.
متن فراخوان دومين «جشنواره مردمداري ايران» بهشرح زير است:
مقدمه
موسسه كارگزار روابطعمومي هر ساله جشنوارهاي تحت عنوان «جشنواره مردمداري ايران» برگزار ميكند كه نخستين آن چهارم اسفند 1400 برگزار شد. اين جشنواره مهمترين رويداد قدرداني از خدمات حرفهاي كارگزاران روابطعمومي (استادان، مديران، كارشناسان و...) در ايران است.
هدف جشنواره علاوه بر تشويق دريافتكنندگان جايزه و مدال، حاميان برنامه و شركتكنندگان بخشهاي مختلف رقابتي كه در اين برنامه ترويجي شركت كرده يا ساير علاقمندان به اين حوزه مهم ارتباطي، ميتوانند خود و كسبوكارشان را معرفي كنند.
ماموريت
- ماموريت ما ايجاد شرايط بهينه براي ارايه و معرفي كارهاي خلاقانه و ايدههاي ممتاز و متمايز است.
- حمايت پايدار از متخصصان روابطعموميبراي ما از اهميت بالايي برخوردار است.
- متعهد به يك فرايند عادلانه كه فرصتهايي براي مشاركت معنادار فراهم ميكند.
- استانداردهاي حرفهاي، كيفيت و برتري بالاترين اولويت ماست.
- جوايز، يادآور تلاش و موفقيت است. افتخارها نه تنها به ايجاد تأثيرهاي ماندگار كمك ميكند و بر اعتبار تخصص و كسبوكار شما ميافزايد بلكه نشان ميدهد كه شما در زمينه كاري و تخصصي خود جزو برترينها شناخته شدهايد.
جشمانداز
- جشنواره مردمداري ايران (IRANDF1401) بر اساس آرمانهاي حرفهاي بنا شده است.
- موسسه كارگزار روابطعمومي با اشتياق، اهداف حرفهاي خود را دنبال ميكند؛ اهدافي مانند آموزش، گفتمانسازي، حرفهايگرايي، تنوع، تبادل تجارب و تجليل از برترينهاي عرصه روابطعمومي.
ساختار جشنواره
اركان علمي
1. شوراي راهبردي جشنواره
شوراي راهبردي، عاليترين مرجع سياستگذاري و تعيين خطمشيهاي كلان علمي و اجرايي جشنواره است.
1-1- وظايف شورا
- بررسي و تصويب سياستهاي كلان علمي جشنواره
- بررسي و تصويب سياستهاي كلان اجرايي جشنواره
- تدوين و پيشبيني لازم براي حسن اجراي فرآيندهاي برگزاري جشنواره
1-2- اعضاي شورا
- رييس موسسه كارگزار روابطعمومي
- دبير علمي كنفرانس بينالمللي روابطعمومي ايران
- دبير هيات داوران جشنواره
- دبير اجرايي جشنواره
- دو پيشكسوت با سابقه روابطعمومي و صاحبنظر
- دو نفر از اعضاي با سابقه هيات داوران
2. شوراي علمي و تخصصي جشنواره
الف- هيات داوران
هيات داوران عاليترين مرجع تصميمگيري علمي و تخصصي جشنواره است.
وظايف هيات داوران
- بررسي و ارزيابي آثار ارزيابي شده در كميتههاي تخصصي
- انتخاب برگزيدگان نهايي جشنواره
- رتبهبندي آثار و افراد برگزيده در سه سطح اول، دوم و سوم
اعضاي هيات داوران
اعضاي هيات داوران از ميان استادان، صاحبنظران، مديران و كارشناسان عاليرتبه ارتباطات و روابطعمومي انتخاب ميشوند.
ب- كميتههاي تخصصي جشنواره
- كميتههاي تخصصي جشنواره با توجه به زمينههاي علمي و تخصصي اعلام شده در فراخوان جشنواره با پيشنهاد دبير جشنواره و تصويب شوراي راهبردي انتخاب ميشوند.
- كميتههاي تخصصي وظيفه بررسي، ارزيابي و امتيازدهي آثار ارايه شده را بر عهده دارند. تعداد اعضاي هر يك از كميتهها حداقل دو نفر از كارشناسان و صاحبنظران ذيربط ميباشد.
- عضويت مجدد اعضاي كميتههاي تخصصي در دورههاي بعدي بلامانع است.
3. شوراي مشورتي جشنواره
شوراي مشورتي، عاليترين مرجع ايدهيابي جشنواره است.
3-1- وظيفه شورا
- استفاده از توانمنديها و پتانسيلهاي تخصصي و كارشناسي موجود
- استفاده بيشتر از ايدهها و نظرهاي صاحبنظران براي ترسيم افق پيشرو
3-2- اعضاي شورا
جمعي از مديران ارشد، كارشناسان عاليرتبه و پيشكسوتان روابطعمومي و ارتباطات كه در هر دوره توسط شوراي راهبردي انتخاب ميشوند.
اركان اجرايي
1- دبير جشنواره
دبير جشنواره بالاترين مقام اجرايي جشنواره محسوب ميشود.
2- دبيرخانه جشنواره
دبيرخانه جشنواره در موسسه كارگزار روابطعمومي مستقر بوده و تمام امور علمي و اجرايي جشنواره زير نظر دبير جشنواره توسط دبيرخانه پيگيري ميشود.
3- كميته اجرايي
كميتهاي متشكل از تعدادي از كارشناسان كه حسن اجراي امور جشنواره را بر عهده دارند.
بخشهاي جشنواره
قدردانيها در اين جشنواره در دو سطح صورت ميگيرد:
الف: مدالهاي روابطعمومي
ب: جوايز روابطعمومي
جوايز و مدالها با توجه به ضوابط و قواعد مشخص توسط گروه داوري به افرادي كه كارهاي شاخص در حوزه روابطعمومي انجام داده باشند اعطا ميشود.
شيوه اجرا
اين جشنواره بهصورت كشوري برگزار ميشود.
افراد و موسسات شركتكننده (حقوقي و حقيقي)
- مديران عاليرتبه شركتهاي دولتي و بخش خصوصي
- سازمانها و شركتهاي خصوصي، دولتي و صنعتي
- مديران عالي ارتباطگر
- استادان و پيشكسوتان حوزه ارتباطات و روابطعمومي
- مديران روابطعمومي
- كارشناسان روابطعمومي
- صاحبان اقدامهاي برجسته در حوزه ارتباطات و روابطعمومي
نحوه شركت در جشنواره
- مراجعه به بخش ثبتنام در جشنواره مردمداري ايران در موسسه كارگزار روابطعمومي به نشاني kpri.ir
- مطالعه راهنما و تكميل فرم شركت در جشنواره (ثبتنام)
- بارگذاري مستندات در سامانه جشنواره در بخش ارسال آثار
شرايط ارسال آثار
1- جشنواره در دو بخش "مدال" و "جوايز ويژه" برگزار شده و همه روابطعموميهاي بخشهاي دولتي و خصوصي ميتوانند در آن شركت نمايند.
2- تاريخ خلق آثار بايد از ابتداي سال 1399 باشد.
3- عواقب و مسئوليت حقوقي آثار به عهده ارسال كننده است.
4- هيچ يك از آثار و اسناد ارسالي بازگردانده نخواهد شد و حق بهرهبرداري از اين آثار براي دبيرخانه جشنواره محفوظ است.
5- تكميل و ارايه كاربرگ شركت در جشنواره به منزله پذيرش همه شرايط و قوانين جشنواره است.
6- به علت فراواني آثار و محدوديت زماني، شكلها و فايلهاي متفرقه و داراي اشكال و خارج از مقررات اعلام شده، در مرحله انتخاب آثار، شركت داده نخواهند شد.
7- ارسال آثار و مستندهاي مربوطه در تمامي بخشها به صورت فايل الكترونيكي الزامي است.
8- علاقهمندان ميتوانند تا 20 بهمن 1401 در جشنواره ثبتنام نموده و آثار خود را ارايه نمايند.
9- زمان برگزاري مراسم اختتاميه جشنواره، سوم اسفند 1401 خواهد بود.
10- تصميمگيري در خصوص موارد پيشبينينشده و اعلام نشده بر عهده دبيرخانه جشنواره است.
اعتبار و جوايز برگزيدگان
اعتبار موردنياز برگزاري جشنواره از محل هزينههاي شركت در جشنواره و داوري تامين ميشود.
نحوه حمايت در جشنواره
سازمانها و شركتها علاوه بر اينكه نامشان در فراخوان و بنرهاي جشنواره درج ميشود، از امكان درج نامشان در سايت معتبر «شارا- شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران» و «موسسه كارگزار روابطعمومي» بهرهمند ميشوند. اين سازمانها و شركتها ميتوانند همچنين در خبرنامه اعضا و ايميلهاي مستقيم به اعضا نيز معرفي شوند.
براي استفاده از خدمات برنامه، هزينه توافقي در نظر گرفته شده و در ازاي آن موسسه همكار ميتواند از همه خدمات در نظر گرفته شده بهرهمند شده و مواد ترويجي و بستههاي تبليغاتي و اطلاعرساني خود را به شركتكنندگان در جشنواره و همايش نيز ارايه دهد.
درباره جشنواره مردمداري ايران
جشنواره مردمداري ايران به عنوان برترين مراسم اعطاي جوايز در صنعت روابطعمومي ايران بهشمار ميرود و در سال 1400 توسط موسسه كارگزار روابطعمومي بنيادگذاري شده است. هرساله، افراد حقيقي و حقوقي براي برتري و كسب جايزه در حوزه روابطعمومي رقابت كرده و تشويق ميشوند.
وبسايت شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا): http://www.shara.ir
فروشگاه روابطعمومي (بفرماييد كتاب): http://kpri.ir
تلگرام: https://telegram.me/sharaPR
واتساپ1: https://chat.whatsapp.com/ExSuSQ078RtFz8K9puW5Tx
واتساپ2: https://chat.whatsapp.com/JBZQ7YzC3Fc8bxbxZwhyYp
لينكداين: https://www.linkedin.com/in/kpriran
فيسبوك: https://www.facebook.com/profile.php?id=100005125693308
اينستاگرام: kpri.ir