شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پنجمين جلسه آموزشي مديران روابط‌عمومي‌‌ شهرداري مناطق تهران
پنجشنبه، 3 آذر 1401 - 19:08 کد خبر:50867
 وي در دومين جلسه روايت‌گري به مديران توصيه كرد كه خلاق و نوآور باشند و در اين خصوص گفت: مدير روابط‌عمومي‌‌ بايد ببيند چقدر خلاقيت دارد آيا واگني است كه لوكوموتيو او را مي‌كشد يا خودش يك لوكوموتيو است كه واگن‌هاي ديگر را مي‌كشد، روابط‌عمومي‌ها‌‌ا بايد بتوانند ظرفيت‌هاي زيادي را ايجاد كنند شما هستيد كه مي‌توانيد نهاد خود را با طراوت نگه داريد يا اينكه آن را فشل و غير كارآمد كنيد.


 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| خلاقيت در روابط‌عمومي‌ها‌‌ مي‌تواند باعث نوآوري در ارتباط با مردم شود و اعتماد آنها را جلب كند و باعث ارتباط بهتر بين مردم و سازمان مربوطه شود.
 
 به گزارش توانا، پنجمين جلسه آموزشي مديران روابط‌عمومي‌‌ شهرداري مناطق تهران با حضور فرهاد اسماعيلي استاد دانشگاه و تدوينگر برگزار شد.
 
 وي در دومين جلسه روايت‌گري به مديران توصيه كرد كه خلاق و نوآور باشند و در اين خصوص گفت: مدير روابط‌عمومي‌‌ بايد ببيند چقدر خلاقيت دارد آيا واگني است كه لوكوموتيو او را مي‌كشد يا خودش يك لوكوموتيو است كه واگن‌هاي ديگر را مي‌كشد، روابط‌عمومي‌ها‌‌ا بايد بتوانند ظرفيت‌هاي زيادي را ايجاد كنند شما هستيد كه مي‌توانيد نهاد خود را با طراوت نگه داريد يا اينكه آن را فشل و غير كارآمد كنيد.
 
 اين استاد دانشگاه گفت: مدير
روابط‌عمومي‌‌ بايد چند قدم جلوتر از همه باشد و ديد وسيعي داشته باشد يعني نيازهاي جامعه را جلوتر پيگيري كند و جلوتر ببيند، شما بايد بتوانيد براي مردم نيازسازي كنيد و براي آن نياز برنامه ايجاد كنيد، اگر بتوانيد اعتماد‌سازي كنيد و به اين موضوع بايد دقت كنيد كه مردم بايد شما را از خودشان بدانند و به مجموعه شما احساس تعلق كنند.
 
 وي افزود: بايد به زبان مردم سخن بگوييد تا حرف شما را باور كنند، مقداري فكر كنيد تا بهترين خلاقيت براي ارتباط با مردم بر داريد، حتي اگر در سازمان خود درك نشديد باز هم نبايد خود را از خلاقيت محروم كنيد چون حتي اگر مديران بالادستي شما نبينند مردم اين تلاش شما را خواهند ديد و به شما اعتماد خواهند كرد، اين خلاقيت شما باعث ايجاد اميد در آنها خواهد شد.
 
 اين مدرس تدوين گفت: بعضي از ما مشكل تلنبار شدگي داريم يعني حرف‌هايي كه در درون ما بوده است يا كارهايي كه مي‌خواستيم انجام دهيم ولي نكرده‌ايم و در درون خود انباشته كرده‌ايم، بايد از دردهايمان، خواسته‌هاي خود و... بگوييم و يكجا خالي شويم و اين نقاط تلنبار شده در خودتان و محيط كار كنار بياييد و اينگونه راحت‌تر مي‌توانيد افكار خود را متمركز كنيد و به آرامش برسيد و اين ذهن خلاقانه‌تر عمل مي‌كند.
 
 اسماعيلي گفت: شهر يعني كوچه و ما مدتهاست كه اين فرهنگ كوچه را از دست داده‌ايم بايد بتوانيم اين فرهنگ را با كمك مردم بازسازي كنيم، فرهنگ كوچه يعني در محل زندگي خود با ديگران ارتباط داشته باشيم اين در رابطه بودن با يكديگر بسيار مهم است چون گاهي مردم درد ندارن و تنها مي‌خواهند گفت‌وگو كنند، شهرداري مي‌تواند با برگزاري جشنواره‌هاي محلي به نزديك‌تر شدن مردم و زيست عمومي بهتر كمك كند.
 
 وي گفت: شهرداري نهادي شريف است اما هنوز نتوانسته خود را كامل به مردم معرفي كند و اين كار روابط‌عمومي‌ها‌‌ا است كه سازمان خود را معرفي كنند ولي امروزه هنوز جايگاه روابط‌عمومي‌ها به درستي تعريف نشده و حتي بسياري از مردم آشنايي دقيقي با آن ندارند.
 
 اين استاد دانشگاه ادامه داد: در روابط‌عمومي بايد ببينيم آيا به خوبي توانسته اين با رسانه‌ها ارتباط بگيريم و كاركرد آنها را بشناسيم، آيا پاسخگوي خوبي به مردم بوده و با ملت تعامل داشته‌ايم؛ بايد شناخت مناسبي از فرهنگ عامه، جامعه و فرهنگ اجتماعي داشته باشيم تا بتوانيم به خوبي جامعه مورد نظر را درك كنيم.
 
 وي افزود: مدير روابط‌عمومي‌‌ بايد خلاق باشد و بستر ايجاد ايده را فراهم كند و مثل يك لوكوموتيو تمام سازمان را با خود همراه كند، بايد به خوبي بتواند مشاهده كند و روايت‌هاي خبري داشته باشد كه در آن شگفتي باشد، از سازمان خود بيرون آمده و با مردم تعامل كند تا بتواند ايده پيدا كند در سازمان سوژه نيست هر چه هست در بيرون اتفاق مي‌افتاد.
 
 اين استاد دانشگاه گفت: مديران روابط‌عمومي‌‌ بايد زبان مردم باشند و با آنها همدلي ايجاد كنند تا مردم هم به آنها اعتماد كنند و نسبت به زيست خود در هر منطقه باور داشته باشند.
 
 وي گفت: يك روابط‌عمومي‌‌ بايد از يك كلمه يك سخنراني بسازد و بتواند يك روايت‌گري متفاوت از منطقه خود داشته باشد و بداند كه چگونه در كشش و جذاب هر چيزي را روايت كند.
 
 اسماعيلي گفت: در روابط‌عمومي‌‌ بايد خبر را زود در دسترس رسانه‌ها قرار داد چون خبر زود كهنه مي‌شود البته هر رويدادي الزاماً جنبه خبري ندارد و بايد بر مبني ارزش‌هاي خبري سنجيده شود؛ گاهي اوقات بعضي از اخبار در جلوي چشم ما هستند ولي نمي‌توانيم آنها را ببينيم درست ديدن در پيدا كردن اخبار بسيار مهم است.
 
 اين مدرس دانشگاه ادامه داد: شهر نبض دارد و زنده است بايد به آن خبر درست و داراي ارزش را تزريق كنيم تا عيار كار خود را بالاتر ببريم با بالا بردن عيار كار ما مدير ارشد نمي‌تواند خلاقيت و توانايي‌هاي ما را ناديده بگيرد، بايد بدانيم كار رسانه در هر منطقه‌اي متفاوت است چون ميزان سواد، معيشت، بافت جمعيتي، ادبيات هر منطقه متفاوت است.
 
 وي در پايان گفت: ما بايد به اتفاقات ناگوار شهري حساس باشيم و نقاط ضعف هر منطقه را بشناسيم، در هميشه بايد به مخاطب، خبر و حواس حساس باشيد و بدانيد كه براي چه كساني و چگونه خبر تهيه مي‌كنيد براي مردم با تعامل و تفكر بايد خبر تهيه كنيم تا آنها هم به ما اعتماد كنند.