شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آينده روابط‌عمومي‌: 5 پيش‌بيني براي سال 2023
چهارشنبه، 25 آبان 1401 - 08:27 کد خبر:50822
هوش مصنوعي در سال 2023 نقش كليدي در صنعت روابط‌عمومي‌ ايفا خواهد كرد. به زبان ساده، هوش مصنوعي شامل ماشين‌هايي است كه براي انجام وظايف از هوش انساني تقليد مي‌كنند. ابزارهاي هوش مصنوعي با گذشت زمان بر اساس اطلاعاتي كه جمع آوري مي كنند بهبود مي يابند.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| بياييد به پنج پيش‌بيني من براي روابط‌عمومي‌ در سال 2023 بپردازيم.

هوش مصنوعي براي تغيير روابط‌عمومي‌


هوش مصنوعي در سال 2023 نقش كليدي در صنعت روابط‌عمومي‌ ايفا خواهد كرد. به زبان ساده، هوش مصنوعي شامل ماشين‌هايي است كه براي انجام وظايف از هوش انساني تقليد مي‌كنند. ابزارهاي هوش مصنوعي با گذشت زمان بر اساس اطلاعاتي كه جمع آوري مي كنند بهبود مي يابند.

هدف از هوش مصنوعي افزايش توانايي هاي انسان است نه جايگزيني آنها. اين امر هوش مصنوعي را به يك دارايي تجاري ارزشمند تبديل مي‌كند كه تا سال 2023 خواهد رفت.

پتانسيل هوش مصنوعي براي بهبود رتبه‌بندي محتوا از طريق بهينه‌سازي سئو و افزايش شخصي‌سازي مخاطب، تلاش‌هاي روابط‌عمومي‌ را در سال ۲۰۲۳ افزايش مي‌دهد. همچنين به رديابي رسانه و محاسبه پاسخ مؤثرتر مخاطبان كمك مي‌كند.

مك‌كينزي پيش‌بيني مي‌كند كه هوش مصنوعي تنها در فروش و بازاريابي تا ۲.۶ تريليون دلار ارزش تجاري ايجاد مي‌كند. اين بدان معناست كه هوش مصنوعي براي تجارت بسيار سودآور خواهد بود و همچنين هوش مصنوعي براي روابط‌عمومي‌.

محتواي ويديويي و پادكست براي شكوفا شدن


با افزايش تقاضا براي محتواي ويديويي و صوتي، جاي تعجب نيست كه اين بخشي جدايي ناپذير از آينده روابط‌عمومي‌ است و همچنان در ليست روندهاي روابط‌عمومي‌ قرار دارد. پادكست ها (هم پادكست هاي صوتي و هم تصويري) تقاضاي زيادي دارند. Infinite Dial در سال 2021 نسبت به سال 2020 افزايش 17 درصدي را در ميزان شنوندگان پادكست گزارش كرده است. اين به اين دليل است كه هنگام حركت به راحتي مي توان به آنها گوش داد.

ويدئوها براي بيان يك داستان بسيار بصري نيز موثر هستند. از كمپين‌هاي معمولي تا كمپين‌هاي روابط‌عمومي‌ لوكس، ويديوهاي باكيفيت، رسانه‌اي عالي براي نمايش جديدترين محصولات، خدمات و حتي رويدادهاي برند شما ارائه مي‌كنند. نه تنها اين، بلكه ويديوها همچنين به شما كمك مي‌كنند تا جنبه‌هاي داستاني خود را در طول يك بحران بازگو كنيد.

چه كوتاه و چه طولاني، اين واقعيت باقي مي ماند كه بازاريابي ويدئويي براي مدت طولاني اينجاست. HubSpot گزارش داد كه 54 درصد از مصرف‌كنندگان مي‌خواستند محتواي ويديويي بيشتري از يك كسب‌وكار يا برندي كه پشتيباني مي‌كنند ببينند.

بخوانيد چگونه گوش دادن اجتماعي مي تواند به توسعه استراتژي بازاريابي ويديوي شما كمك كند

مديريت بحران از طريق شبكه هاي اجتماعي


اما رسانه هاي اجتماعي فقط براي ارسال بيانيه هاي مطبوعاتي و بيانيه ها استفاده نمي شوند. در سال 2003، لينكدين 600 ميليون عضو را گزارش كرد. تا سال 2022، لينكدين بيش از 850 ميليون عضو را گزارش كرده است. روند افزايشي در عضويت آنها وجود دارد. اين تعداد احتمالاً شامل متخصصان رسانه و تأثيرگذاران مي شود. اين افراد كليدي هستند كه متخصصان روابط‌عمومي‌ با آنها تماس مي گيرند تا پيام خود را به عموم برسانند.

استفاده از محتواي تعاملي


محتواي تعاملي، آينده روابط‌عمومي‌ است. اين فرم از محتوا به كاربران اجازه مي دهد تا با كليك كردن، نشان دادن ماوس يا پاسخ دادن به سوالات با آن درگير شوند. نمونه‌هايي از محتواي تعاملي عبارتند از نظرسنجي، آزمون‌ها و حتي ويديوهاي قابل خريد يا تعاملي.

محتواي تعاملي در حال حاضر در حال تغيير چشم انداز روابط‌عمومي‌ است. در واقع، برخي از شركت ها قبلاً آزمايش تركيب محتواي ثابت با محتواي تعاملي را آغاز كرده اند.

اينفلوئنسر ماركتينگ


گزارش سالانه ارتباطات جهاني USC Annenberg نشان مي‌دهد كه 60 درصد از رهبران روابط‌عمومي‌ معتقدند تأثيرگذاران رسانه‌هاي اجتماعي همچنان نقش كليدي در موفقيت روابط‌عمومي‌ در سال 2023 خواهند داشت.

در آستانه نزديك شدن

هوش مصنوعي روابط‌عمومي‌ را متحول مي كند و تهيه پيش نويس بيانيه هاي مطبوعاتي را آسان تر مي كند. چت‌بات‌ها به بهبود تجربه كاربر و امكان توزيع سريع‌تر پيام‌هاي برند براي عموم ادامه خواهند داد.

در سال 2023 شاهد استفاده بيشتر محتواي ويديويي و پادكست براي روابط‌عمومي‌ توسط كسب‌وكارها خواهيم بود. گوش دادن به پادكست‌ها در حين حركت آسان است و ويديوها به شما كمك مي‌كنند اطلاعات جذابي را در چند دقيقه براي مخاطبان خود بسته‌بندي كنيد.

رسانه‌هاي اجتماعي، محتواي تعاملي و بازاريابي تأثيرگذار روز را به همراه خواهند داشت زيرا برندها از هر زاويه‌اي براي ايجاد ارتباط شخصي با مشتريان و تضمين شهرت برند خوب استفاده مي‌كنند.

اين روندها را هنگام ايجاد استراتژي روابط‌عمومي‌ خود براي سال 2023 در نظر بگيريد. اگر از آنها استفاده كنيد، شهرت برند شما در بهترين حالت باقي خواهد ماند.
 

 

نويسنده: كريس نورتون
ترجمه: عليرضا شواخي زواره. پژوهشگر و كارشناس
26 سپتامبر 2022