شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست هم‌انديشي مديران روابط‌عمومي‌‌ و پيوست رسانه‌اي و اطلاع رساني الگوي كشت
چهارشنبه، 25 آبان 1401 - 01:22 کد خبر:50820
روابط عمومي‌ها، نيات و تصميمات دستگاه‌هاي تصميم گيرنده را به مخاطبانشان مي‌رسانند و اگر اين پيام‌ها طوري منتقل شود كه نيات تصميم‌گيران شفاف منتقل نشود به طور قطع اجراي كار يا طرح با وقفه و حتي نادرست انجام خواهد شد.


 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزي گفت: روابط‌عمومي‌ها و رسانه‌ها مي‌توانند پيام‌ها در مورد اصلاح الگوي كشت را شفاف‌تر، رساتر و به زبان ساده‌تر به مخاطبان به ويژه كشاورزان و بهره‌برداران برسانند و به اجراي موفق اين طرح كلان در كشور كمك كنند.
 
 به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي، عليرضا مهاجر در حاشيه نشست هم‌انديشي مديران روابط‌عمومي‌‌ و پيوست رسانه‌اي و اطلاع رساني الگوي كشت به خبرنگار ما گفت: ما تنها با كشاورزان سروكار نداريم و انتقال پيام درباره اهميت و ضرورت اجراي الگوي كشت بايد به مسوولان كشور نيز منتقل شود، زيرا مسوولان زيادي مانند بخشداري‌ها، شوراهاي روستايي، تعاوني‌ها و دهداران را داريم كه به طور مستقيم و غيرمستقيم با كشاورزان در ارتباط هستند.
 
 وي در همين حال بر ارتباط دوسويه روابط عمومي‌ها با كشاورزان و بهره‌برداران بخش كشاورزي تاكيد كرد و اظهار داشت: روابط عمومي‌ها بايد به سراغ كشاورزان بروند و از نزديك مشكلات و مسايل آنها را مشاهده و پيام‌ها و خواست‌هاي آنان را به مسوولان منتقل كنند و مسوولان ببينند تصميم‌هايشان تا چه حد در كف مزارع و باغات و ساير زيربخش‌ها اجرايي مي‌شود.
 
 مهاجر با بيان اين كه كشاورزان، بسيار شريف و باهوش هستند و به رغم ساده‌زيستي مسايل را خوب درك مي‌كنند، تصريح كرد: اگر روابط عمومي‌ها و رسانه‌هاي حوزه كشاورزي بتوانند با پيام‌هاي هدفمند و ساده با كشاورزان روبرو شوند، تاثير زيادي در اجراي برنامه‌ها و طرح‌هاي كلان از جمله اصلاح الگوي كشت خواهد داشت.
 
 وي افزود: بيشترين تاثير را كاركنان وزارت جهاد كشاورزي بر كشاورزان دارند، زيرا درگير مستقيم كشت و كار آنها هستند.
 
 معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزي با اذعان به اين كه كشاورزان، پيام ما را تا اندازه‌اي از رسانه‌هاي ملي مي‌شنوند، گفت: وقتي ما از طريق رسانه‌هاي ملي براي مثال زمان آغاز كشت گندم، زمان مبارزه با آفات، سمپاشي و يا كوددهي و انجام اقدامات براي جلوگيري از سرما را اعلام مي‌كنيم، آنان با انجام اين موارد نشان مي‌دهند كه به ما اعتماد دارند.
 
 وي اذعان داشت: روابط عمومي‌ها، نيات و تصميمات دستگاه‌هاي تصميم گيرنده را به مخاطبانشان مي‌رسانند و اگر اين پيام‌ها طوري منتقل شود كه نيات تصميم‌گيران شفاف منتقل نشود به طور قطع اجراي كار يا طرح با وقفه و حتي نادرست انجام خواهد شد.