شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چرا نوشتن كتاب براي هر كارآفريني ضروري است
سه شنبه، 17 آبان 1401 - 08:38 کد خبر:50559
در اين رابطه اگرچه در ظاهر عجيب به نظر مي رسد، با اين حال نوشتن كتاب يكي از اين موارد محسوب مي شود. درواقع با نگاهي به تمامي كارآفرينان موفق جهان، متوجه اين امر خواهيد شد كه آنها حداقل يك كتاب را منتشر كرده اند و اين امر خود دليل ديگري براي اهميت اين اقدام محسوب مي شود كه در ادامه دلايل اهميت پرداختن به اين موضوع، بررسي خواهد شد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| يكي از دغدغه هاي هميشگي مديران و كارآفرين ها اين است كه چگونه مي توانند به سطوح بالاتري دست پيدا كرده و در نهايت كارنامه درخشان تري را داشته باشند. در اين زمينه اگرچه همواره از اصول مديريت صحبت مي شود. با اين حال اقدامات ديگري نيز وجود دارد كه مي تواند به خوبي وضعيت شما را به سمتي بهتر سوق دهد.

 

در اين رابطه اگرچه در ظاهر عجيب به نظر مي رسد، با اين حال نوشتن  كتاب يكي از اين موارد محسوب مي شود. درواقع با نگاهي به تمامي كارآفرينان موفق جهان، متوجه اين امر خواهيد شد كه آنها حداقل يك كتاب را منتشر كرده اند و اين امر خود دليل ديگري براي اهميت اين اقدام محسوب مي شود كه در ادامه دلايل اهميت پرداختن به اين موضوع، بررسي خواهد شد.
 

1-به عنوان مرجعي در كسب و كار خود معرفي خواهيد شد

نوشتن كتاب اقدامي است كه اعتبار شما و در نهايت برندي كه در آن فعاليت داريد را با افزايش چشمگير مواجه مي سازد. در كنار اين موضوع، نكته ديگري كه بايد به آن توجه نماييد اين است كه نوشتن كتاب، از جمله اقدامات توليد محتوا محسوب مي شود كه باعث خواهد شد تا مخاطباني را به دست آورده و اين امر به رشد برند شخصي و حتي برند كسب و كارتان، كمك شاياني را خواهد كرد. در اين زمينه شما مي توانيد در ابتدا با اقداماتي نظير توليد پادكست و يا و يا مقاله نويسي كار خود را شروع كنيد و پس از آن كتابي را منتشر نماييد. اين امر باعث مي شود تا شانس ديده شدن كتاب شما نيز بيشتر شود.

 

در اين زمينه پس از انتظار كتاب خود، شاهد اين امر خواهيد بود كه بسياري از رسانه ها، با شما تماس خواهند گرفت تا مصاحبه و گفت و گويي را داشته باشند و به عنوان يك كارشناس در حوزه كاري خود معرفي خواهيد شد. درواقع امروزه يكي از انتقادات جدي نسبت به بسياري از مديران اين است كه در زمينه معرفي خود، فعاليت كمي را انجام مي دهند. در نهايت چنين اقدامي باعث خواهد شد تا افراد بهتر با اقدامات شما و داستان برندي كه ايجاد كرده ايد و يا مديريت آن را برعهده داريد، آشنا شوند. در اين زمينه شما حتي مي توانيد زندگينامه خود را در قالب يك كتاب درآوريد.

2-به يك منبع درآمد ديگر دست پيدا خواهيد كرد

اگر تصور مي كنيد كه نويسندگي شغلي پردرآمد محسوب نمي شود، بدون شك سخت دراشتباه خواهيد بود. در اين زمينه فراموش نكنيد كه تا حتي پس از مرگ شما، كتاب منتشرشده شانس فروش دارد و اين امر به معناي يك جريان درآمدي مداوم است. در اين زمينه اگر بتوانيد مخاطبان زيادي را به دست آوريد، درآمدي را حتي در همان سال اول خواهيد داشت كه فراتر از حد تصور است. در نهايت كتاب شما زمينه اي خواهد شد كه به انواع سمينارها دعوت شويد و تمامي اين اقدامات، مي تواند براي شما درآمدهاي ديگري را هم داشته باشد.

3-كتاب يك ابزار بازاريابي چند منظوره محسوب مي شود

يكي از نيازهاي هر كسب و كاري اين است كه به مشتريان و يا جامعه هدف خود، هديه اي را بدهد كه در اين زمينه چه چيزي بهتر از كتابي كه خودتان منتشر كرده ايد؟ اين اقدام مي تواند باعث شود تا افراد به خوبي برند و دغدغه هاي شما را درك كرده و در مسيري قرار بگيرند كه مدنظر شما است و در نهايت آنها را به مشتري تبديل كنيد. درواقع از كتاب مي‎توان تحت عنوان روش هاي مختلفي براي تبليغات، استفاده كرد. درواقع كتاب شما مي تواند قوي ترين كارت ويزيت باشد.

4-سئو سايت با رشدي بي نظيري همراه خواهد شد

با توجه به اين امر كه شما مي توانيد كتاب خود را در سايت هاي مطرحي نظير آمازون قرار دهيد، اين امر باعث مي شود تا در نهايت سئو سايت نيز رشد پيدا كند. درواقع براساس الگوريتم هاي تمامي موتورهاي جست و جو، حضور در سايت هاي معتبر، بسيار مهم بوده و اين امر بدون شك براي كسب و كار شما نيز اعتبار زيادي را به همراه خواهد داشت. در اين زمينه اگر نسخه صوتي و الكترونيكي از كتاب خود تهيه كنيد، بالاترين حد نتايج را نيز به دست خواهيد آورد. همچنين مي توانيد بخش هايي از كتاب را به صورت مقاله درآوريد كه خود به معناي محتواسازي براي سايت كسب و كارتان است.

5-به يك ميراث دست پيدا خواهيد كرد

يكي از تلخ ترين اتفاقات براي كارآفرينان و مديران اين است كه پس از بازنشستگي، سريعا فراموش مي شوند. اين امر مي تواند زمينه از دست رفتن تلاش هاي شما براي ايجاد فرهنگ سازماني مدنظر نيز باشد. با اين حال چاپ كتاب مي تواند راهنماي عمل مديران جديدتر محسوب شود و كارمندان را با اقدامات شما و طرز فكري كه داشته ايد، آشنا سازد. در اين رابطه فراموش نكنيد كه شما مي توانيد كتاب خود را هر چند سال به‎روز كرده و اتفاقات جديد را به آن اضافه كنيد.

در آخر اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه شايد كتاب شما به اندازه نويسندگان مطرح حوزه مديريت و اقتصاد، پرفروش نشود با اين حال نتايج مثبت هرچند كوچك خود را به همراه خواهد داشت و اين نكته را نيز به خاطر داشته باشيد كه اولين اقدام هر فردي، ممكن است يك شاهكار نباشد. با اين حال شما مي توانيد در كتاب هاي بعدي خود، عملكرد به مراتب بهتري را داشته باشيد. در اين زمينه مطالعه كتاب هاي پرفروش مديران و كارآفرينان ديگر، به شما ايده هاي بسيار خوبي را خواهد داد و شما را به فردي آماده تر براي نويسندگي، تبديل مي كند.

 

نويسنده: تام فريلينگ

مترجم: امير آل علي
منبع: entrepreneur
forsatnet