شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : توليد محتوا آينده دارد
شنبه، 29 مرداد 1401 - 17:43 کد خبر:50288
پول درآوردن از توليد محتوا براي كسب وكارها، كاري است كه همه فكر مي كنند به خوبي آن را بلدند. اما بدون شناخت كامل از محتوا و نكته هايي كه براي مخاطبان اهميت دارد، همه بلدها، به نابلدها تبديل مي شوند. در اين شرايط، كسب وكارها در زمين شبكه هاي اجتماعي، بازي را به رقبا واگذار مي كنند و اين به لكه سياهي در كارنامه نويسندگان تبديل مي شود.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| پول درآوردن از توليد محتوا براي كسب وكارها، كاري است كه همه فكر مي كنند به خوبي آن را بلدند. اما بدون شناخت كامل از محتوا و نكته هايي كه براي مخاطبان اهميت دارد، همه بلدها، به نابلدها تبديل مي شوند. در اين شرايط، كسب وكارها در زمين شبكه هاي اجتماعي، بازي را به رقبا واگذار مي كنند و اين به لكه سياهي در كارنامه نويسندگان تبديل مي شود.

نويسندگي بدون فروش وقت به شركت ها و انتشارات، نقطه عطفي در زندگي توليدكنندگان محتواست. هرچند ديدگاه هاي متفاوتي درباره آزادكاري نويسندگان وجود دارد اما از هر طرف كه به خواسته ها نگاه كنيم، به اين نكته م يرسيم. توليد محتوا به تنهايي، نقطه اوجي در اين صنعت است. اينكه نويسنده اي بتواند با اتكا به اعتبار شخصي و توانايي هايش به درآمد قابل توجهي برسد را نبايد دست كم گرفت. بسياري فكر مي كنند در آزادكاري نويسندگان و توليدكنندگان محتوا، ارزش بيشتري از كار براي موسسه ها وجود دارد. همين به رويكرد مثبت كارآفرينان و علاقمندان به داشتن كسب وكارهاي شخصي به توليد محتوا انجاميده است.

 

سايت كارآفريني در اين باره، از علاقه زياد كارآفرينان به توليد آزاد محتوا نوشته است. اين مطلب مي گويد كارآفرينان به توليد محتوا علاقه نشان مي دهند چراكه افراد كمتري در فرايند انجام كار با آن درگير اند. علاوه بر اين، بين نويسنده و شركت سفارش دهنده يا محصول يك خط فكري منسجم برقرار است. با اين حال، كار كردن به عنوان نويسنده در بازار آزاد، از كار كردن با موسسه ها دشوارتر است. در بازار آزاد، رقبا يكديگر را مي بلعند. براي نويسنده اي كه هنوز خبري از تكنيك ها و تاكتيك هاي زنده ماندن در اين فضا ندارد، رقابت با ديگر نويسندگان دلهره آور به نظر مي رسد.

 

با اين حال، كسب يك تجربه ثبت سفارش و دانستن درباره خواسته هاي مشتريان را مي توان نقطه آغاز كسب درآمد در فضاي كسب وكار در نظر گرفت. در اين بين نكاتي وجود دارد كه اهميت دادن به براي نويسندگان با مهارت اما كم تجربه در فضاي آزادكاري كمك كننده است. اما پيش از انجام هر كدام از اين توصيه ها بايد به يك مسئله مهم توجه كرد و آن هم خالي كردن وقت براي نويسندگي آزاد است. در اين صنعت با رقابت فشرده و مشتريان حساس، بدون تخصيص زمان، راه به جايي نمي بريد.

*نمونه كار

به عنوان نويسنده اي كه مدت ها كار كرده، داشتن سابقه اي درخشان در رزومه و درخواست كار بعيد نيست. يك نمونه كار خوب، مجموعه اي از بهترين كارهاي يك نويسنده است. در فضاي آزادكاري، مشتريان اغلب از نويسندگان يك نمونه كار خوب مي خواهند يا سندي كه ميزان مهارت آن ها را نشان دهد و اعتماد مشتري را جلب كند. به جاي همه اسناد و مداركي كه از انتشاراتي ها و موسسه ها در اختيار داريد، يك نمونه كار خوب مي تواند نقش مهمي در گرفتن سفارش ها ايفا كند. نمونه كارها درواقع، نقطه نظرات و سازگاري رويكردها، تنوع افكار و ربط موضوعات بهم را نشان مي دهند.

*وبلاگ نويسي

پست هاي وبلاگي در اين صنعت نقش مهمي بازي مي كنند. در دوره اي از عصر اينترنت، وبلاگ ها از پرطرفدارترين رسانه ها به شمار مي رفت. حتي امروز هم بلاگ ها برجسته اند و جاي مناسبي براي جلب توجه مرم به موضوعات و مسائل مختلف به شمار مي روند. هرچند آثار انتشار پست هاي وبلاگي در طولاني مدت نمايان مي شود اما به عنوان كسي كه مي خواهد در اين فضا با نوشتن پول در بياورد، بايد پست هاي وبلاگ را جدي گرفت. يك نويسنده بايد هرازچندگاهي در هر پتلفرمي كه شرايط آن را مناسب مي داند، مطلبي بنويسد و به اشتراك بگذارد. شايد پست هاي وبلاگي، به سطح رضايت بخش و مشخصي از بازديد نرسيد اما اين حضور ديجيتال يك نويسنده را نشان مي دهد. علاوه براين، وبلاگ نويسنده جايي است كه او مي تواند فهرستي از مهارت ها و تواناهايي اش را براي مشتريان در آن به اشتراك بگذارد.

*حضور استثنايي در يك ژانر

تلاش براي جست وجو و يافتن محتواي خاص براي خدمات و محصولات، از توصيه هاي هميشگي به نويسندگان و توليدكنندگان محتواست. نوشتن براي يك صنعت يا تنها يك محصول يا يك موضوع، ممكن است مانع خلاقيت بيشتر و محدودكننده نويسنده در دايره اي مشخص از صنعت به نظر برسد. اما اين، همه داستان نيست. وقتي با شركت ها طرف مي شويد، بايد به اندازه اي درباره موضوع بدانيد كه همه حساسيت هاي مشتريان را به خوبي درك كنيد. علاوه بر اين، پس از جمع آوري اطلاعات نويسندگان بايد به اين نتيجه برسند كه بالاخره نوشتن درباره كدام صنعت و محصول براي آن ها راحت تر است. اما نكته مهم درباره اين راحتي، آگاهي نويسنده درباره موضوع است و اينكه بدانيد در كدام بخش محتواي با كيفيت تري توليد مي كند. پس از اينكه نويسنده در اين باره تصميم گيري كرد، بايد نمونه كار طراحي كند، پست هاي وبلاگي اش را در يك ژانر تعريف كند و پس از اين، او در جايگاهي قانع كننده براي مشتريان ايستاده است. هرچند يك نويسنده بايد درباره همه شكل هاي محتوا به روز شود اما زماني كه نوبت به آزاد كار كردن مي رسد، انتخاب ژانري كه قرار است محصول در آن به مشتريان عرضه شود، اهميت دارد. مهم اين است كه نويسنده در يك ژانر مشخص، استثنايي ظاهر شود.

*قدر خودت را بدان

اگاهي از نرخ بازار براي نويسنده مهم است. نويسنده اي كه مي خواهد در اين فضاي رقابتي ،به عنوان توليدكننده آزاد محتوا فعاليت كند، دانستن درباره نرخ هر كلمه، نرخ هر صفحه و هر نرخي كه در كار مطرح است، ضروري است. تغيير قيمت در وب سايت ها، بايد باتوجه به تجربه نويسنده در نظر گرفته و تغيير داده شود اما مهم تر اين است كه نويسنده، هيچ كار يا خدماتي را در ازاي نرخي كمتر از نرخ بازار براي مشتريان انجام ندهد.

علاوه بر اين ها، تعهد بر زمان بندي، مجهز به مهارت هاي كافي براي ارتباط با مشتري و مديريت زمان هم اهميت دارد. حذف هر يك از اين موارد از كار نويسنده يعني يك جاي كار مي لنگد. اما رعايت همه اين نكات هم به معناي رسيدن فوري به درآمدهاي بالا در فضاي توليد محتواي آزاد نيست. كار كردن به عنوان نويسنده آزادكار، تا روزي كه به درآمد رضايت بخشي برسيد، زمان مي برد. نكته اساسي، نااميد نشدن است. موفقيت ساختماني است كه بايد آن را با حوصله بسازيد. رعايت اين نكته ها عالي است اما به صبر و تلاش براي رسيدن به جايي كه بايد، نياز داريد.
 

منبع: tccim